Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@09:36:57 GMT

زلزله ۳.۹ریشتری قشم را لرزاند

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۸۹۴۷

زلزله ۳.۹ریشتری قشم را لرزاند

براساس گزارش مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران این زلزله در ساعت یک دقیقه امروز در موقعیت ۲۷.۷ شمالی و ۵۶.۲۵جنوبی و در عمق شش کیلومتری زمین در قشم رخ داد.

این زمین لرزه که  ۱۳ کیلومتری قشم،۱۴ کیلومتری بندرعباس و۲۱ کیلومتری جزیره هرمز بوده هنوز از تلفات انسانی ومالی این زلزله که در قشم  به وقوع پیوسته گزارشی اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین زلزله ششم اسفندماه جاری با قدرت ۴.۱ ریشتری بندر لافت در ساحل شمالی جزیره قشم بدون تلفات جانی اعلام شد.

فرماندار قشم درهمین زمینه گفت: خسارت‌های گزارش شده از ترک خوردگی دیوارها حکایت دارد.

علیرضا نصری افزود: مسولان مربوطه در منطقه حضور دارند و ضمن کمک به زلزله‌زدگان  میزان خسارت‌های احتمالی را برآورد می‌کنند.

براساس گزارش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زلزله به بزرگی ۴.۱ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۱۵ و ۱۲ دقیقه و ۷ ثانیه عصر سه‌شنبه بندر لافت استان هرمزگان را لرزاند.

 این زلزله در عمق ۹.۳ کیلومتری زمین به وقوع پیوست و کانون آن در موقعیت ۵۵.۸۲ عرض شمالی و ۲۶.۷۷ طول شرقی ثبت شده است.

 استان هرمزگان یکی از کانون های زلزله در کشور است که سالانه بیش از ۸۰۰بار زلزله با ابعاد کوچک و بزرگ رخ می دهد و تا شش ریشترهم تجربه کرده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا دانشگاه تهران زلزله زمین قشم انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۸۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله ۴.۲ ریشتری خوی را لرزاند / جزییات

به گزارش صدای ایران به نقل از رکنا، زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر شهر خوی واقع در آذربایجان غربی را لرزاند.

هلال‌احمر آذربایجان غربی کماکان در تمام شعب و پایگاه‌ها در آماده‌باش کامل است. 

 دقایقی قبل مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر در عمق ۸ کیلومتری سطح زمین حوالی خوی(روستای ولدیان) را لرزاند.

حمیدمحبوبی افزود: شنبه اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳؛ زلزله‌ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر در حوالی خوی و عمق ۸ کیلومتری سطح زمین، ساعت ۲۱:۳۲:۵۳ به وقوع پیوست.

وی ادامه داد: در پی این حادثه شعب هلال احمر شهرستان‌های خوی، سلماس، ارومیه، چایپاره، چالدران و تمامی پایگاه‌های امداد و نجات هلال‌احمر استان به حالت آماده‌باش در آمده‌اند.

دیگر خبرها

  • بهاباد امروز لرزید
  • زلزله این استان را لرزاند
  • زلزله بامدادی این استان جنوبی را لرزاند
  • زلزله ۳.۲ ریشتری «خرم‌آباد» را لرزاند
  • زلزله ۳.۲ ریشتری «خرم‌آباد» لرستان را لرزاند
  • زمین لرزه ۴.۲ ریشتری خوی را لرزاند
  • زلزله ۴.۲ ریشتری خوی را لرزاند / جزییات
  • زلزله ۴.۲ ریشتری در خوی آذربایجان‌ غربی
  • زلزله ۴.۲ ریشتری خوی را لرزاند
  • زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر خوی را لرزاند