Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داده مقام‌های آمریکایی تا کنون ابتلای ۶۰ نفر به ویروس کرونا را تأیید کرده‌اند اما انتظار می‌رود این رقم افزایش پیدا کند.

به گزارش مشرق، شبکه خبری «سی‌ان‌ان» گزارش داده شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در آمریکا به ۶۰ نفر افزایش یافته است. 

سی‌ان‌ان نوشته که تا به حال درمان یا واکسنی برای مهار این ویروس که بیش از ۸۰ هزار نفر را مبتلا کرده و به مرگ بیش از ۲۷۰۰ نفر منجر شده کشف نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بیشتر بخوانید: حمله ترامپ به کرونا!

روز گذشته یک مقام وزارت بهداشت آمریکا هشدار داده بود این ویروس احتمالاً به زودی در این کشور گسترش پیدا خواهد کرد. 

«نانسی مسیونیر»، مدیر بخش بیمارهای تنفسی و دستگاه ایمنی در سازمان پیشگیری از بیماری‌ها گفت: «انتظار ما این است که شاهد گسترش این ویروس باشیم.»

وی اضافه کرد: «مسئله این نیست که آیا این اتفاق رخ خواهد داد یا خیر بلکه این است که کی این اتفاق خواهد افتاد و چند نفر به آن مبتلا خواهند شد.»

«آلکس آزار»، وزیر بهداشت و خدمات انسانی آمریکا چهارشنبه گفت تعداد موارد ابتلا به کروناویرس به ۶۰ نفر افزایش پیدا کرده است. 

سی‌ان‌ان به نقل از مقام‌های وزارت بهداشت نوشته پیش از این ابتلای ۵۷ نفر به این بیماری تأیید شده بود. 

به نوشته سی‌ان‌ان، دست‌کم ۴۲ مورد از این افراد مسافران سابق کشتی کروز «دایاموند پرنسس» بودند. سه نفر دیگر افرادی بودند که از چین به آمریکا بازگردانده شده‌اند. 

از میان ۱۵ فرد دیگر، شمار زیادی اخیراً به شهر «ووهان» چین سفر کرده بودند و یا خویشاوند یکی از کسانی هستند که از ووهان بازگشته‌اند. 

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 کرونا لیگ قهرمانان آسیا ویروس کرونا آمار مبتلایان به کرونا آمریکا مشرق سی ان ان امریکا وزارت بهداشت سی ان ان ۶۰ نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۸۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه افرادی بیشتر در معرض خطر سرخک هستند؟

سازمان جهانی بهداشت در آخرین گزارش خود در اواسط سال گذشته (۲۰۲۳) منتشر کرد: میزان مرگ و میر ناشی از سرخک در سراسر جهان در سال ۲۰۲۲ میلادی ۴۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، شعبه اروپایی سازمان جهانی بهداشت نیز پیش‌تر نسبت به افزایش چشمگیر موارد ابتلا به سرخک در قاره سبز هشدار داد.

سرخک یک بیماری ویروسی بسیار مسری است و می‌تواند منجر به عوارض جدی شود و حتی می‌تواند کشنده باشد.

پزشکان می‌گویند به افرادی که دو دُز واکسن سرخک دریافت نکرده‌اند، توصیه می‌شود مراقب باشند به این بیماری مبتلا نشوند.

بنابر گزارش ان‌اچ‌کی، برای مثال در ژاپن بیشتر افراد ۵۰ ساله یا مسن‌تر در دوران کودکی به دلیل فقدان سامانه‌های معمول واکسیناسیون در آن روزها، واکسن دریافت نکردند. برای نسل‌های بعد از این افراد، سامانه‌های واکسیناسیون معمولی حدود ۳۰ سال تنها یک واکسن ارائه می‌کردند به این معنی که احتمال دارد این نسل‌ها مصونیت کافی به دست نیاورده باشند.

متخصصان تاکید دارند اگر نمی‌دانید که آیا ایمنی کافی در برابر سرخک دارید یا خیر، به شما توصیه می‌شود که آزمایش آنتی‌بادی را در مراکز پزشکی انجام دهید و تأیید کنید که آیا واکسیناسیون ضروری است یا خیر.

همچنین زنان باردار به ویژه باید در مقابل ابتلا محتاط باشند. گفته می‌شود زنان باردار در صورت ابتلا به سرخک در معرض خطرات بالای عوارض آن قرار خواهند گرفت. ابتلا به این بیماری می‌تواند خطر سقط جنین و زایمان زودرس را افزایش دهد. برای زنانی که قصد بارداری دارند مهم است که خطر ابتلای خود را از قبل با انجام اقداماتی مانند آزمایش آنتی‌بادی بررسی کنند و از آن‌ها خواسته می‌شود که در صورت لزوم، واکسینه شوند.

علاوه به این، هنگامی که به کشور‌های خارجی و مناطقی سفر می‌کنید که موارد بیشتری از ابتلا به سرخک در آن‌ها گزارش شده است به شما توصیه می‌شود اقداماتی مشابه اقدامات مربوط به زنان باردار انجام دهید و پس از بازگشت به کشور خود، وضعیت جسمانی‌تان را به دقت بررسی کنید.

دیگر خبرها

  • افزایش ریسک ابتلا به دیابت با مصرف این ماده غذایی
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • نتایج یک تحقیق جدید؛ این ماده غذایی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • قند و شکر خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند
  • این خوراکی‌ها را برای افزایش طول عمر بخورید
  • آیا مصرف زیاد شکر باعث دیابت می‌شود؟
  • ۱۰ توصیه کاربردی در پیشگیری از خطر سرطان‌ها
  • سونامی دیابت در ایران/ بسیاری از مبتلایان به دیابت از بیماری خود بی اطلاع هستند
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • چه افرادی بیشتر در معرض خطر سرخک هستند؟