Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-29@13:59:16 GMT

جانی دپ و قدرت کوچک‌ها

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۹۰۴۱

جانی دپ و قدرت کوچک‌ها

هفتمین روز جشنواره معتبر و بین‌المللی فیلم «برلین 2020» ثابت کرد که خارج از بخش مسابقه این جشنواره نیز رخدادهای جالبی جریان دارد. یکی از آنها پخش فیلم جدید «میناماتا» در قسمت خارج از مسابقه برای حاضران بود.



این فیلم به دبلیو یوجین اسمیت، عکاس سرشناس جنگی امریکا (با بازی جانی دپ معروف) می‌پردازد و دستاوردهای واقعی زندگی پرماجرای او را شرح می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسمیت در یک رویداد دراماتیک مجبور به تقابل با یک کارتل بزرگ تبهکاری می‌شود که برای رسیدن به خواسته‌هایش مردم منطقه میناماتای ژاپن را مسموم می‌کند و به سوی مرگ سوق می‌دهد. در مسیر این رویدادها و در شرایطی که اسمیت خسته و نالان است یک زن جوان به‌نام ایلین (با بازی مینامی) او را تشویق به انجام یک کار بزرگ و تازه حرفه‌ای می‌کند که شاید از مهم‌ترین توفیق‌های عمر او باشد.
جانی دپ که به برلین سفر کرده است تا پس از دو نوبت پخش فیلم در این جشنواره با نمایندگان رسانه‌ها سخن گوید و در این فیلم با بیل نیگی بریتانیایی (ایفاگر نقش باب هیز، سردبیر نشریه لایف) و هیرویوکی سانادا ژاپنی نیز همبازی است، در نشستی خبری طی روز چهارشنبه به ارباب جراید گفت: «دلیل اصلی حضورم در این فیلم ارادت و علاقه‌ای است که از گذشته به یوجین اسمیت داشته‌ام و با مطالعه داستان و جزئیات زندگی او بیش از پیش به دشواری‌های کارش پی بردم. او حاضر شد بسیاری از نعمات زندگی را فدا کند تا بتواند از وقایعی تاریخی بهترین عکس‌ها را بگیرد و مهم‌ترین درس‌ها را به ما بدهد.»
فیلم «میناماتا» به ما می‌گوید اسمیت به سبب صدمات وارده به وی طی جنگ‌های مختلف دچار انواع بیماری‌ها و گوشه‌نشین‌ شده ولی جریان سیال زندگی او را رها نمی‌کند. دپ در این باره در برلین گفت: «اسمیت هرگز در زندگی‌اش آرام نگرفت و به نظر می‌رسد درون دیدگاه خاص خود نسبت به زندگی حبس شده بود. البته ما هنرپیشه‌ها هم گاهی در این گونه شرایط قرار می‌گیریم و ایزوله می‌شویم و فکر می‌کنم دوای درد همه ما و راه‌حل مشکلاتمان نگاه انداختن به زندگی‌های سنتی است که چینی‌ها با اسم ئی‌چینگ و انگلیسی زبان‌ها در متون موسوم به «کتاب تغییرات» تهیه کرده و در اختیار عموم گذاشته‌اند. من فکر می‌کنم نیروی عمومی مردم که نتیجه همیاری آنها با یکدیگر است و من آن را «قدرت کوچک‌ها» می‌نامم حلال بسیاری از مشکلات خواهد بود.»
کره‌ای‌ها در جست‌وجوی پیروزی‌های تازه
البته همه سر و صداهایی که جانی دپ در ارتباط با فیلم «میناماتا» ایجاد کرد و مشارکت اندرولویتاس کارگردان و بنوا دلهوم فیلمبردار این کار سینمایی در این قضیه نیز رقابت فیلم‌های بخش مسابقه را برای سبقت جستن از یکدیگر متوقف نکرد. روز چهارشنبه هیأت داوران جشنواره با ریاست جره‌می ایرونز بریتانیایی و سینمادوستان به تماشای سه فیلم دیگر این قسمت نشستند که یکی از آنها «زنی که فرار کرد» ساخته جدید هونگ سانگ سو کره‌ای بود که اضافه بر کارگردانی، نوشتن سناریو، تدوینگری و سرودن موسیقی متن فیلم را نیز برعهده داشته‌است. این فیلم به لطف بهره‌گیری از چند هنرپیشه قوی کره‌ای همچون کیم مین هی، سئو یانگ هوا و کیم سائه بیوک به لحاظ بازی‌ها هم در سطحی بالا قرار دارد و با توجه به پیروزی‌های پر سر و صدای یک سال اخیر فیلم کره‌ای «پارازیت» شامل چهار جایزه اسکار و تصاحب نخل طلای کن سازندگان این فیلم نیز نسبت به سرنوشتشان در برلیناله امسال ناامید نیستند. این در حالی است که در کارنامه یک ربع قرنی هونگ سانگ سو در حرفه کارگردانی فیلم‌های موفق و تأیید شده‌ای همچون «انگار همه چیز را می‌دانی» (2009)، «تپه آزادی» (2014) و «شب در ساحل به تنهایی» (2017) هم مشاهده می‌شود.
برهان قربانی در مسیر راینر و رنر فاسبندر
دیروز فیلم «DAU. Natasha» هم که کار ایلیا کرژانوفسکی و یکاترینا اوئرتل اوکراینی است، در برلین به نمایش درآمد و همین طور «برلین الکساندر پلاتز» که برهان قربانی کارگردان افغانی تبار تبعه آلمان آن را ساخته و یک «به روز سازی» روی داستان کلاسیک سال 1929 آلفرد دوبلین با همین نام به شمار می‌آید، قربانی در حالی با هنر بازیگری ولکت بونگیو گینه‌ای و یلا هاس آلمانی این نسخه تازه را رو کرده که در سال 1980 راینر ورنر فاسبندر کارگردان مشهور و فقید و صاحب سبک آلمانی هم یک مینی سریال موفق را از روی آن ساخته و به نمایش در آورده بود.
در دنیای یک نقاش ویژه
یکی از فیلم‌هایی که روز سه‌شنبه نمایش دوم و سوم خود را در برلین تجربه کرد و از امروز (پنجشنبه) اکران عمومی آن در ایتالیا و بخش دیگری از اروپای غربی هم آغاز می‌شود، کاری به‌نام «پنهان شده» ساخته جورجیو دیریتی ایتالیایی است، این فیلم پیرامون زندگی نقاشی به‌نام آنتونیو لیگابو و مبتلا شدنش به بیماری روانی و دوستی و مراوداتش با مجسمه‌سازی به‌نام آندریا موزالی است و طبعاً به‌عنوان نماینده ایتالیا در جشنواره امسال برلین شرکت کرده است. ایفای نقش لیگابو در این فیلم به الیو جرمانو هنرپیشه ایتالیایی سپرده شده که در سال 2014 نقش جیاکومو لئوپاردی، شاعر و فیلسوف ایتالیایی را هم در فیلم «لئوپاردی» به کارگردانی ماریو مارتونی بازی کرده بود. آندریا چرپلی هم در فیلم «پنهان‌ شده» در قالب موزالی ظاهر شده اما صرفنظر از بازی‌های حرفه‌ای این دو هنرپیشه که آنها را کاندیدای جدی جوایز خرس نقره‌ای بهترین هنرپیشه‌های جشنواره می‌کند، باید متذکر شد که بیشترین تأثیر را در شکل‌گیری این فیلم دیریتی داشته که سابقه ساخت یک کار درام موفق دیگر همچون «مردی که خواهد آمد» را هم در کارنامه هنری خویش دارد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جانی دپ کره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۹۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲ اکیپ دامپزشکی درمیان در طرح واکسیناسیون دام سبک علیه طاعون

ذوالفقاری رئیس شبکه دامپزشکی درمیان گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، با توجه به سیاست سازمان دامپزشکی کشور مبنی بر ریشه کنی بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) واکسیناسیون دام‌های شهرستان آغاز شده است.

او افزود: انجام مایه کوبی دام‌های سبک شهرستان صرفاً در قالب بخش دولتی و کاملاً رایگان صورت خواهد پذیرفت و ۲ اکیپ مبارزه با بیماری‌های دامی این شبکه دامپزشکی نسبت به واکسیناسیون تمامی جمعیت دام سبک شهرستان اقدام خواهند کرد و پیش بینی می‌شود ۱۰۰ درصد جمعیت دام سبک این شهرستان در طرح ذکر شده علیه بیماری مورد نظر واکسینه شوند.

بیشتر بخوانید

 دامپزشکی خراسان جنوبی رتبه برتر در طرح ملی واکسیناسیون PPR

ذوالفقاری اظهار کرد: انجام عملیات واکسیناسیون علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در این طرح با اولویت واحد‌های مجاور با حیات وحش، دام‌های عشایر مورد تأکید ویژه قرار خواهد گرفت.

بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک یک بیماری به شدت مسری بوده که تأثیرات اقتصادی بالایی بر دامداری‌ها می‌گذارد و همچنین این بیماری از جهت امنیت غذایی در مناطق روستایی حائز اهمیت است و حیوانات درگیر با این بیماری دچار تب بسیار بالا و افسردگی شده و دارای ترشحات چشمی و بینی هستند؛ حیوانات قادر به غذا خوردن نبوده، زیرا به دلیل ضایعات دهانی خوردن غذا بسیار دردناک است و همچنین حیوان دچار پنومونی و اسهال نیز می‌شود در اکثر موارد این بیماری میتواند منجر به مرگ شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • فعالیت ۲ اکیپ دامپزشکی درمیان در طرح واکسیناسیون دام سبک علیه طاعون
  • افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین
  • سوال روز هفدهم پویش «زندگی با آیه‌ها»
  • برلین: درباره حمله تروریستی به مسکو هیچ اطلاعاتی نداشتیم
  • ریزش سنگ در محور چالوس/ هیچ خسارت مالی و جانی نداشت
  • آتش‌سوزی در منزل مسکونی در اصفهان / خسارت جانی گزارش نشد
  • تالاب گاو خونی جانی دوباره گرفت
  • (ویدئو) فراستی: با دیدن هشت دقیقه از «مغزهای کوچک زنگ زده» نقدش کردم!
  • یک دهه با شعارهای اقتصادی
  • مراکز خلاق چه مراکزی هستند؟