Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش چهارشنبه شب مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی،محمد ولی روزبهان  در نشست کارگروه رونق،تسهیل و رفع موانع تولید منطقه آزاد انزلی فعال سازی معدود واحدهای تولیدی غیر فعال و راکد در راستای تداوم سیاست های حمایتی سازمان  را  اولویت کاری کارگروه عنوان و تصریح کرد: الگوی موفقی که از چند سال پیش از سوی این سازمان در حال اجرا می باشد، و براساس آن تعداد زیادی از واحدهای راکد، فعال سازی شده اند باید با جدیت بیشتری پیگیری شود تا به نقطه صفر نزدیک شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فهرست واحدهای غیر فعالی که از سوی معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان به کارگروه ارائه شده، تصریح کرد: برای هر یک از واحدها،برنامه مدون جداگانه ای به منظور بازگشت دوباره به چرخه تولید از طرقی همچون رفع مشکلات بانکی،مسائل ناشی از سوء مدیریت،تغییر فناوری تولیدی و یا بوروکراسی اداری که موجبات رکود در آن واحد شده باید مورد بررسی قرار گیرد و راهکارهای برون رفت،در یک برنامه زمان بندی با حضور نمایندگان تام الاختیار دستگاه و نهاد مربوطه در جهت فعال سازی عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه اگر به هر دلیلی یک واحد امکان بازگشت به مسیر تولید نداشته یا در این مسیر همکاری لازم را انجام ندهد، خواستار اعمال عوارضی به منظور بازگرداندن به روند تولید هستیم افزود: با توجه به اشباع شهرک های صنعتی منطقه،ایجاد ظرفیت های جدید تولیدی به واسطه تسریع در مسیر راه اندازی شهرک صنعتی ناحیه ۳ منطقه، سومین اولویت کاری کارگروه مزبور است که براساس آن،کار آماده سازی و بهره برداری از شهرک صنعتی جدید منطقه با سرعت بیشتری در دستور کار قرار گیرد.

بنابراین گزارش در این نشست مشاور طرح احداث شهرک صنعتی ناحیه سه منطقه آزاد انزلی،به ارائه گزارشی از طرح مطالعه شده پرداخت که در ادامه مدیرعامل سازمان دستوراتی در خصوص تکمیل زیرساخت های ضروری،استقرار گمرک را صادر و تأکید نمود، طرح مطالعاتی نهایی جهت تصویب به کارگروه ارائه شود.

از سوی دیگر براساس مصوبات کارگروه رونق،تسهیل و رفع موانع تولید منطقه آزاد انزلی، توسعه فضای شهرک صنعتی ناحیه دو منطقه به منظور افزایش ظرفیت جذب سرمایه گذاران تولیدی-صنعتی به تصویب رسید و مدیرعامل سازمان بر لزوم بهره گیری حداکثری از تسهیلات بانک های عامل برای واحدهایی که به معنای واقعی منابع بانکی را در مسیر تسهیل و افزایش ظرفیت های تولیدی خود استفاده می کنند، تأکید کرد.

برگزاری جلسات کارشناسی رفع موانع و مشکلات تولیدی با حضور دستگاه های ذی ربط برای ارائه به کارگروه جهت تصویب از دیگر مصوبات کارگروه رونق، تسهیل و رفع موانع تولید منطقه آزاد انزلی بود.

منطقه آزاد انزلی با هشت هزار و ۶۰۰ هکتار وسعت دارای ۱۳۰ واحد صنعتی فعال ، ۳۰ واحد در حال احداث و حدود ۲۰ واحد راکد است.

برچسب‌ها منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی صادرات غیر نفتی منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی صادرات غیر نفتی منطقه آزاد انزلی شهرک صنعتی رفع موانع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۹۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید در واحدهای صنعتی استان سمنان کمتر از توان واقعی است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تعداد زیادی از واحدهای صنعتی استان سمنان تولیدی کمتر از ظرفیت اسمی و توان واقعی دارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، عباس علی آبادی عصر امروز در حاشیه افتتاح چند پروژه در شهرک صنعتی گرمسار با اشاره به اهمیت رفع مشکلات بخش صنعت برای جهش تولید اظهار داشت: دولت برای رفع مشکلات بخش صنعت اهتمام ویژه دارد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال "جهش تولید با مشارکت مردم" از سوی مقام معظم رهبری، تحقق این مهم را منوط به توسعه کمی و کیفی بخش صنعت دانست و گفت: این مهم با همراهی مردم ممکن است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سمنان استانی صنعتی بوده و از این رو ظرفیت‌های زیادی برای تحقق شعار امسال در خود دارد افزود: تعداد زیادی از واحدهای صنعتی استان سمنان تولیدی کمتر از ظرفیت اسمی و توان واقعی دارند.

علی آبادی تصریح کرد: از این رو افزایش تولید واحدهای صنعتی استان سمنان منطبق با ظرفیت اسمی با درنظر گرفتن بسته‌های حمایتی در دستور کار دولت و وزارت صمت در این سفر است.

وی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌های پیش رو برای افزایش ظرفیت تولید در بخش صنعت عنوان کرد: تخصیص اعتبارات به بخش صنعت به منظور جهش تولید مدنظر است.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • فعالیت واحد تولیدی پلمب شده در شهرک صنعتی قدیم فیروزکوه از سر گرفته شد
  • افتتاح دو واحد تولیدی در گرمسار
  • افتتاح دو واحدتولیدی در گرمسار
  • تولید در واحدهای صنعتی استان سمنان کمتر از توان واقعی است
  • وضع برخی قوانین موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود
  • واحدهای تولیدی دارای استاندارد و گواهینامه‌ حمایت می‌شوند
  • هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند
  • مسائل کوچک نباید منجر به اختلال در چرخه تولید شرکت‌های صنعتی و تولیدی شوش شود
  • بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان
  • صدور ۹۶ جواز تاسیس واحدهای صنعتی و تولیدی در تربت حیدریه