Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-25@12:20:08 GMT

مرگ خاموش آمریکایی‌ها در سایه آنفلوانزای فصلی

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۹۳۷۸

صراط:

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری در آمریکا (CDC) اعلام کرد در این مدت ۱۰۵ کودک بر اثر ابتلا به آنفلوانزا جان خود را از دست دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران این مرکز تخمین زده که در این مدت دست کم ۲۹ میلیون نفر به آنفلوانزا مبتلا شده باشند، از این تعداد ۲۸۰ هزار نفر در بیمارستان بستری شدند و ۱۶ هزار نفر هم جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فصل جاری آنفلوانزا در آمریکا بدترین فصل برای کودکان و بزرگسالان بوده است. میزان ابتلا و تلفات در این فصل بالاتر از متوسط سال‌های اخیر بوده است.

 

در حالی که آمریکایی‌ها همچنان با آنفلوآنزا درگیر هستند، ویروس کرونا هم ذهن بسیاری از آمریکایی‌ها را درگیر کرده است. سانجی گوپتا، خبرنگار بخش پزشکی سی ان ان گفت: ما از یکسو با آنفلوانزا و از سویی دیگر با ویروس جدید کرونا روبرو هستیم. علت اهمیت این ویروس این است که وقتی ویروس جدیدی ظهور می‌کند، رفتار‌های آن متفاوت و غیر قابل پیش بینی است.

این گزارش می‌افزاید: در سراسر جهان بیش از ۷۶ هزار مورد تأیید شدۀ ابتلا به کرونا وجود دارد و بیش از دو هزار نفر نیز جان خود را از دست دادند. در آمریکا بیش از ۳۰ مورد تأیید شده از ابتلا به کرونا وجود دارد. چندین نفر از آمریکایی‌های مبتلا به کرونا در شهر اوما‌ها واقع در ایالت نبراسکا تحت درمان هستند.

تاکنون هیچ موردی از مرگ مبتلایان گزارش نشده است. عده‌ای از آمریکایی‌های که در قرنطینه بودند نیز از قرنطینه خارج شدند. مرکز پیشگیری و کنترل بیماری در آمریکا می‌گوید افرادی که از قرنطینه خارج شدند هیچ خطری برای مردم ندارند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: کنترل بیماری در آمریکا آنفلوانزای فصلی آنفلوانزا صراط آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۹۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن لایحه ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد

با امضای لایحه فروش یا ممنوعیت تیک‌تاک توسط رئیس‌جمهور آمریکا، حالا مالک این شبکه اجتماعی ۹ ماه وقت دارد تا یا آن را به یک شرکت آمریکایی بفروشد یا برای همیشه در ایالات متحده فیلتر شود.

به گزارش فارس، لایحه‌ای که شرکت چینی بایت‌دنس را مجبور می‌کند یا تیک‌تاک را بفروشد یا به‌طور کامل فیلتر شود، با امضاء توسط جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به قانون اجرایی تبدیل شد. این لایحه بعد از بررسی و تأیید در کنگره آمریکا، روز سه‌شنبه توسط مجلس سنا تصویب شده بود.

کنگره اعلام کرده این لایحه را به دلیل نگرانی‌های امنیتی ناشی از ارتباط تیک‌تاک با چین تصویب کرده است. آن‌ها می‌گویند ریسک‌های امنیتی وجود دارد که دولت چین بتواند از ByteDance برای دسترسی به داده‌های حساس متعلق به ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی آن یا برای انتشار تبلیغات استفاده کند. این قانون به تیک‌تاک اجازه می‌دهد در صورتی که ByteDance آن را ظرف ۲۷۰ روز، یعنی حدود ۹ ماه، بفروشد، به فعالیت خود در ایالات متحده ادامه دهد. این ضرب‌الاجل توسط رئیس‌جمهور قابل تمدید به یک سال است.

سنای آمریکا روز سه شنبه، قانونی را تصویب کرد که به شرکت چینی بایت دنس ۹ ماه تا یک سال، فرصت می‌دهد تیک‌تاک را در آمریکا واگذار کند، در غیر این صورت با ممنوعیت این اپلیکیشن ویدئویی محبوب روبرو خواهد شد.

به احتمال زیاد این اقدام با چالش‌های حقوقی و همچنین مقاومت احتمالی پکن مواجه خواهد شد، که می‌تواند فروش یا صادرات این فناوری را مسدود کند. همچنین مشخص نیست چه کسی منابع لازم برای خرید تیک‌تاک را دارد، چرا که قیمت این پلتفرم بسیار گران خواهد بود. انوپام چاندر، پژوهشگر در مؤسسه بازآفرینی رسانه‌های اجتماعی در هاروارد و متخصص در زمینه تنظیم مقررات جهانی فناوری‌های نوین، می‌گوید: «این موضوع به یک آشفتگی کامل تبدیل خواهد شد.» تیک‌تاک، اما به کاربران آمریکایی خود قول داده است که این قانون را به چالش بکشد. «شو چئو» مدیرعامل این شرکت، در ویدیویی که در این پلتفرم منتشر کرد، گفت: «مطمئن باشید، ما جایی نمی‌رویم. ما مطمئن هستیم و برای حقوق شما در دادگاه‌ها مبارزه خواهیم کرد.»

گفتنی است ۱۷۰ میلیون آمریکایی در حال حاضر از تیک‌تاک استفاده می‌کنند و این پلفترم ویدئومحور یکی از محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی در ایالات متحده است. طبق آمار‌ها این برنامه در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در صدر لیست دانلود کاربران این کشور بوده است.

دیگر خبرها

  • بایدن لایحه ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • ممنوعیت تیک‌‌تاک در آمریکا تبدیل به قانون شد
  • سنای آمریکا لایحه محدودیت «تیک تاک» را تصویب کرد
  • آمریکا ممنوعیت تیک تاک را در سنا تصویب کرد
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)
  • چه مردانی بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پروستات هستند؟
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟