Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش بعد از خردادماه برنامه‌های جبرانی دارد چراکه موظف هستیم طبق هر شرایطی ساعت آموزشی را به دانش آموزان ارائه کنیم.

علی اللهیارترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، در پاسخ به این پرسش که با توجه به تعطیلی مدارس وزارت آموزش و پرورش برای پرداخت حقوق معلمین حق‌التدریسی چه تمهیداتی در نظر گرفته است؟ به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا گفت: وزارت آموزش و پرورش با این دسته از معلمین قرارداد دارد که براساس آن به عنوان مثال برای دوره ابتدایی در طول یک‌سال تحصیلی باید 935 ساعت تدریس کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در حال حاضر که مدارس تعطیل می‌شود قطعا وزارت آموزش و پرورش بعد از خردادماه برنامه‌های جبرانی دارد چراکه موظف هستیم طبق هر شرایطی ساعت آموزشی را به دانش‌آموزان ارائه کنیم و به این صورت نیست که اکنون مدرسه تعطیل شود، آموزش جبرانی برای مدارس نداشته باشیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در مورد نحوه برگزاری کلاس‌های جبرانی مدارس گفت: برگزاری کلاس‌های جبرانی در آموزش پرورش قطعی است اما نحوه، زمان و چگونگی اجرای آن باید در وزارت آموزش و پرورش به تصویب برسد و طی یک بخشنامه رسمی ابلاغ می‌شود.

اللهیارترکمن در رابطه با نحوه پرداخت حقوق حق‌التدریسی‌ها تصریح کرد: درست است که در حال حاضر مدرسه تعطیل شده اما حق‌الزحمه آنها برقرار است چراکه این افراد هم باید در کلاس‌های جبرانی کار کنند و برای دانش‌آموزان خدمات آموزشی ارائه کنند، لذا از این بابت مشکلی برای این  عزیزان پیش نمی‌آید.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ضمن تاکید بر برگزاری کلاس‌های جبرانی اظهار کرد: به اندازه‌ای که کلاس‌های آموزشی برگزار نمی‌کنیم قطعا کلاس جبرانی خواهیم داشت اما اینکه کلاس جبرانی به چه شکل برگزار خواهد شد، به صورت بخشنامه از سوی معاونت‌های آموزشی ابلاغ می‌شود. بنابراین از لحاظ پرداختی هیچ مشکلی برای حق‌التدریس پیش نمی‌آید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تعطیلی مدارس کلاس های جبرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۹۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، رضا سابکی گفت: علاوه بر محکوم کردن اقدام یادشده، آن را مغایر با کرامت انسانی، حقوق دانش‌آموزان، اصول و اخلاق فرهنگی می‌دانم.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان دلگان افزود: بر اساس بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های آموزش و پرورش، برخورد با دانش‌آموزان در صورت تخلف از پوشش مدرسه، باید مبتنی بر اقدام‌های تربیتی و ارشادی باشد و در صورت نیاز با دعوت از اولیای دانش‌آموز، نسبت به اصلاح پوشش اقدام شود.
سابکی ادامه داد: به دانش‌آموزان و اولیاء اطمینان می‌دهیم که با عاملان این اقدام غیرقانونی برخورد قاطع و قانونی خواهد شد و اجازه نمی‌دهیم حقوق دانش‌آموزان در هیچ مدرسه‌ای نادیده گرفته شود.
وی از  اولیاء دانش‌آموزان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مدارس، مراتب را از طریق مجاری قانونی به اطلاع مسئولان آموزش و پرورش برسانند.

دیگر خبرها

  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان
  • همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • دریافت شهریه مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی تنها براساس کیفیت آموزشی