Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای ستاد کنگره 1500 شهید هرمزگان در تاریخ ۲۵ آذر ۹۸ فرمودند: اطلاع دارم که مردم در جزیره هرمز واقعاً دچار مشکلات مالی هستند که باید هم مسؤولان استانی و کشوری و هم جریان‌های انقلابی به آن منطقه بپردازند و برای حل مشکلات آن اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، «جزیره هرمز» دارای پتانسیل‌های بی‌بدیل طبیعی و گردشگری در کشور است و می‌تواند ظرفیت مناسبی برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی ساکنان آن باشد اما همچنان در دو راهی مشکلات مانده و شاهد پیداش معضلات جدیدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرمز، جزیره‌ای واقع در هشت کیلومتری شهر بندرعباس است که با دارا بودن کوه‌های رنگی در 70 طیف مختلف و وجود گنبدهای نمکی در آن، به نگین زمین‌شناسی معروف است و هرساله گردشگران بسیاری را جذب خود می‌سازد و علاوه بر این، هرمز در مسیر یکی از پرترددترین آبراه‌های جهان، یعنی تنگه هرمز واقع شده است.

روزانه 17 میلیون بشکه نفت خام که معادل 40 درصد از کل نفت خام جهان است از حوالی این جزیره عبور می‌کند و مردم هرمز در شرایطی ناظر حرکت کشتی‌های عظیم حامل بزرگترین ثروت جهان هستند که در فقر مطلق زندگی می‌کنند و نرخ بیکاری، وضعیت تغذیه و بهداشت مردم این منطقه شاهدی عینی بر این ادعا است.

این جزیره با دارا بودن پتانسیل‌های گردشگری و مکان‌های تاریخی بی‌نظیر می‌تواند به یکی از قطب‌های گردشگری تبدیل شود اما به‌علت نبود زیرساخت‌های مناسب، مورد توجه سرمایه‌گزاران قرار نگرفته است؛ آب و خاک جزیره فرصت کشاورزی را نیز از مردم گرفته است و اوضاع معیشتی به قدری بحرانی است که حتی قشر تحصیل کرده جامعه را هم تهدید می‌کند.

با آغاز جنگ تحمیلی مردم هرمز در اعزام به جبهه‌های حق پیشگام بودند و در این راه 37 شهید گرانقدر را تقدیم این اقلیم کردند.

سرمایه‌گزار برای ایجاد یک صنعت یا کارخانه تولیدی در یک منطقه، نیاز به انگیزه و رغبت دارد که در هرمز با توجه به فراهم نبودن زیرساخت های اقتصادی و راه دسترسی آسان و حمل و نقل دریایی، سرمایه‌گزاری در این جزیره را با مشکل روبرو کرده است.

هفت هزار نفر در این جزیره 45 کیلومتر مربعی زندگی می‌کنند و  راه در آمدی آنها بسته است و وضعیت اشتغال این جزیره تنها روی کاغذ و در نوشتار خوب است ولی در عمل متفاوت با چیزی است که بیان می‌شود.

توجه به بخش گردشگری و توریستی جزیره می‌تواند راه مناسبی برای جذب سرمایه‌گذار باشد و با توجه به آثار باستانی منحصربه‌فرد هرمز همچون قلعه پرتقالی‌ها، قصر بی‌بی‌گل، قصر صورت، برج تیرانداز، برج گلک، اسب رستم، مکتب خانه‌ها و با دارا بودن کوه‌های رنگی با 70 طیف رنگ و سواحل بکر و دست‌نخورده منطقه و بیش از 15 اثر باستانی، تاریخی و مذهبی در این جزیره خلیج فارس به‌خوبی می‌تواند گردشگرانی از دیگر استان‌ها و حتی دیگر کشورها به این منطقه بکشاند و همین امر باعث شناسایی جزیره و سرمایه‌گذاری در آن می‌شود.

بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع مسؤولان هرمزگان در خصوص «هرمز»

رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای ستاد کنگره 1500 شهید هرمزگان در تاریخ ۲۵ آذر ۹۸ فرمودند: جزایر استان هرمزگان به‌ویژه جزیره هرمز از جنبه‌‌های امنیتی، اقتصادی و تاریخی مهم و حائز توجه است.

ایشان افزودند: البته اطلاع دارم که مردم در جزیره هرمز واقعاً دچار مشکلات مالی هستند که باید هم مسؤولان استانی و کشوری و هم جریان‌های انقلابی به آن منطقه بپردازند و برای حل مشکلات آن اقدام کنند.

 

 

پس از بیانات معظم‌له، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین دستگاه‌های وابسته به نهاد رهبری مانند ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد مستضعفان اقدامات جهادی خود را در این جزیره مهم خلیج فارس آغاز کردند.

به همت سپاه 130 خانه برای خانواده‌های کم‌بضاعت در «هرمز» ساخته می‌شود

سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه روز گذشته با حضور سرزده در جزیره هرمز ضمن ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به هرمزنشینان از ساخت 130 واحد مسکونی برای خانواده‌های کم‌بضاعت در این جزیره خبر داد و کلنگ‌زنی ساخت این خانه‌ها با حضور فرمانده نیروی زمینی سپاه آغاز شد.

این خانه‌ها با نام مجتمع‌های مسکونی ولایت و امامت در جزیره هرمز در ابعاد ۵۰ تا ۶۰ متر و سه‌ماهه ساخته می‌شود و ویژه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در جزیره هرمز است که برای ساخت هر واحد، اعتباری بالغ ۱۲۰میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

کمک به ارتقای معیشت مردم ساکن در جزایر به‌خصوص جزیره هرمز یکی از دغدغه‌های جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی است و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قالب قرارگاه محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه در کنار مردم هرمز در این زمینه اقدامات خود را آغاز کرده است تا قدم‌هایی در زمینه رشد و پیشرفت زندگی مردم برداشته شود.

محرومیت‌زدایی از مناطق مختلف کشور یکی از رسالت‌های سپاه

سردار محمد پاکپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جزیره هرمز اظهار داشت: هرچند سپاه مسؤول کارهای عمرانی نیست و وظیفه ما دفاع از نظام و امنیت پایدار کشور است، اما به‌عنوان پاسداران و سربازان ولایت در راستای دغدغه مقام معظم رهبری در رابطه با محرومیت‌زدایی سراسر کشور مخصوصاً جزیره هرمز، پا به این عرصه گذاشته‌ایم تا بتوانیم کمی غبار محرومیت را از چهره این جزیرةالشهداء برداریم.

وی افزود: آن چیزی که در رابطه با جزیره هرمز شنیدیم، این است که در دوران دفاع مقدس عموم مردم این جزیره همان‌طوری که در گزارش‌ها و بازدیدها مشاهده شد، با حضور در جبهه‌های جنگ برای دفاع از کشور و انقلاب شهید و جانباز داده‌اند و جزیره‌ای است که به‌عنوان جزیره رزمندگان و جزیرةالشهدا نام گرفته است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: این وظیفه ماست که به‌عنوان یک سرباز و در حد توان‌مان تلاش کنیم که حداقل بخشی از غبار محرومیت از این منطقه بکر خلیج فارس برداشته شود.

سردار پاکپور عنوان کرد: هرمز نیازمند یک طرح جامع است که اگر وجود ندارد باید برای آن نوشته شود، چراکه این طرح می‌تواند به دستگاه‌ها و بخش‌های دولتی و خصوصی کمک کند و سرمایه‌گذاران به این جزیره قدم بگذارند و این خود نقشه راهی برای توسعه این جزیره است.

وی گفت: اگر می‌خواهیم به حوزه فرهنگی و معیشتی این جزیره ورود کنیم، باید برابر نقشه راه آن حرکت کنیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه بیان کرد: برای آبادانی و پیشرفت جزیره هرمز فرمانی از سوی مقام معظم رهبری صادر شده است که در این راستا حتماً دستگاه‌ها ورود خواهند کرد که باید از طریق یک نقشه راه مشخص حضور پیدا کنند تا موجب سردرگمی آنها نشود.

سردار پاکپور افزود: با توجه به اینکه هرمز به‌عنوان یک جزیره توریستی معرفی شده است و گردشگران زیادی با فرهنگ‌های مختلف به این جزیره سفر می‌کنند، باید مراقب باشیم که فرهنگ اصیل شهید و شهادت در جزیره هرمز به فراموشی سپرده نشود.

وی با اشاره به دیدار اخیر فرماندهان سپاه با مقام معظم رهبری خاطرنشان ساخت: وقتی گزارش‌ اقدامات انجام شده در جزیره هرمز را خدمت رهبر معظم انقلاب ارائه کردیم، بسیار خوشحال شدند و فرمودند؛ سلام مرا به مردم شهیدپرور هرمز برسانید.

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری جزیره بندرعباس تنگه هرمز هرمزگان سپاه فرمانده نیروی زمینی سپاه رهبر معظم انقلاب مقام معظم رهبری جزیره هرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۹۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابعاد عملیات «وعده صادق» بسیار گسترده است

فرمانده سپاه استان قم گفت: ابعاد نظامی و راهبردی عملیات «وعده صادق» بسیار گسترده است و آیندگان باید در این زمینه تحلیل کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم در دیدار هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی قم با اشاره عملیات «وعده صادق» اظهار داشت: ابعاد نظامی و راهبردی عملیات «وعده صادق» بسیار گسترده است و آیندگان باید در این زمینه تحلیل کنند، زیرا برای دشمن غیرقابل پیش بینی بود در این سطح از نظام جمهوری اسلامی ایران پاسخ بگیرد.

فرمانده سپاه استان قم با تاکید بر اینکه همه موفقیت های سپاه را نتیجه اطاعت محض سپاه از نائب امام زمان می دانیم افزود: همه این پیروزی ها را از جانب خدا می دانیم و اعتقاد داریم اگر سایر مسئولین نظام اوامر حضرت آقا را اجرا و عملیاتی کنند نباید ما در حوزه های اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی مشکل داشته باشیم.

وی با بیان اینکه پیروزی های سپاه از تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری و اجرای کامل فرامین حضرت آقاست، گفت: در همین راستا مقام معظم رهبری فرمودندکه من از سپاه راضی هستم اما تاکید کردند که قانع نیستم، زیرا سپاه ظرفیتی دارد که بیش از این می تواند کار انجام دهد.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب قم با بیان اینکه معتقدیم بسیج نعمتی است که حضرت امام(ره) این شجره طیبه را تاسیس کردند، گفت: سپاه بر اساس فرمان مقام معظم رهبری سعی کرده هر جا که نیاز اسلام و انقلاب و جامعه بوده ورود کند و به سبب اتصال به مردم و بسیج موفق عمل کرده است.

وی با اشاره به اینکه موضوع حجاب و عفاف مورد تاکید مقام معظم رهبری اظهار داشت: اقدامات خوبی در زمینه حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد اسلامی قم انجام شده است امیدواریم در همین راستا با فعال تر شدن کمیته حجاب و عفاف قرارگاه 19 دی و استفاده از ظرفیت اساتید و بسیجیان دانشگاه بتوانیم منویات حضرت آقا را در حوزه حجاب و عفاف اجرایی کنیم.

سردار موحد با اشاره به اینکه سپاه آمادگی دارد در حوزه های دانشجویی به دانشگاهها کمک کند، افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته امیدواریم سپاه بتواند در حوزه دانشجویی به دانشگاهها کمک کند، زیرا معتقدیم دانشجویان آینده سازان این نظام و انقلاب هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق هیمنه استکبار را شکست
  • سپاه خادم و قوت قلب مردم است
  • ۴۵ خدمت شاخص سپاه الغدیر استان یزد در سال ۱۴۰۲ + فیلم
  • دیدار مسئولان شهرستان آستارا با فرمانده سپاه شهرستان
  • سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بازوی توانمند ملت ایران در صیانت از عزت و اقتدار
  • رهبر معظم انقلاب: نوآوری در تسلیحات، شیوه‌ها و شناخت روش‌های دشمن همواره در دستور کار باشد
  • سپاه پاسداران مظهر عینی شعارهای ایستادگی است
  • ابعاد عملیات «وعده صادق» بسیار گسترده است
  • سپاه به همراه ارتش سد محکمی در برابر دشمنان هستند
  • تجمع نمازگزاران جمعه فیروزکوه در حمایت و تشکر از دفاع مشروع و مقتدرانه سپاه و نیروهای مسلح علیه رژیم صهیونیستی