Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر پرویز قزلباش روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در خصوص انتشار خبرهایی در فضای مجازی مبنی بر وجود موارد مثبت کرونا ویروس گفت: متاسفانه در شرایط کنونی انتشار اخبار مختلف جعلی، اطلاع رسانی صحیح در ارتباط با این بیماری را دچار مشکل کرده است.

وی در خصوص تعطیلی مدارس و دانشگاه ها نیز گفت: مقرر شده ستاد ملی مبارزه و مراقبت در این ارتباط تصمیم های لازم را اتخاذ کند و بطور قطع نتیجه آن تعیین کننده خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسؤول در ادامه با اشاره به کمبود اقلام بهداشتی پیشگیری از بیماری کرونا ویروس طی روزهای اخیر در استان اضافه کرد: بر این اساس ژل های ضد عفونی کننده در سطح استان به تدریج در حال توزیع بوده که تولیدات کارخانجات در این زمینه با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز به شتاب بخشی این روند کمک خواهد کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به افزایش تولیدات اقلام بهداشتی کارخانجات به طور قطع مشکلی در این زمینه ایجاد نخواهد شد و علاوه بر آن ماسک نیز از طریق مکان های مشخص شده در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.

قزلباش اضافه کرد: طبق هماهنگی های انجام گرفته بین معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یک مکانیزمی برای توزیع اقلام بهداشتی لحاظ شده که با سهولت بیشتری در دسترس اقشار مختلف مردم قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه دیر یا زود این بیماری وارد استان زنجان نیز خواهد شد گفت: اقدامات و تمهیدات استان می تواند به تاخیر بروز و محدودیت و کنترل این بیماری منجر شود  اما از طرفی این بیماری وارد استان های مجاور شده که احتمال بروز آن در زنجان نیز دور از انتظار نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: مردم به این نکته مهم توجه کنند که مثبت یا منفی بودن تست کرونا ویروس نباید برای عموم مهم باشد، بلکه موضوع با اهمیت این است که وظایف و اقدامات بهداشتی اعلام شده در برابر این بیماری را به نحو احسن انجام دهند.

وی اضافه کرد: رعایت مسائل بهداشتی از قبیل نظافت دست ها و شستشوی مرتب آن با آب و صابون جدی گرفته شود و در صورت  ابتلا و بروز تب و سرفه چند روزی در منزل استراحت کرده و حتما از ماسک استفاده کنند و مراقبین از بیماران نیز این اقدامات ساده را مورد توجه قرار دهد.

قزلباش تاکید کرد: مثبت و یا منفی بودن تست کرونا ویروس در این استان چیزی از وظایف محوله را کاهش نمی دهد، بر این اساس مردم نکات بهداشتی را مورد  توجه قرار دهند و در این ارتباط سیستم سلامت و بهداشت شرایط متفاوتی دارد که تمهیدات لازم را باید اتخاذ کند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: کرونا ویروس بیماری نوپدید بوده و رفتاری متفاوت از حود نشان می دهد و بر این اساس امیدواریم این بیماری باعزم ملی و همکاری مردم کنترل شده و مشکلات ناشی از آن کاهش یابد.

بر اساس اعلام رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۱۳۹ نفر و موارد فوت ناشی از آن به ۱۹ نفر رسیده است.

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلا و فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور بیان کرد: موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشور ۴۴ مورد و فوت ناشی از آن ۴ مورد است که در مجموع آمار ابتلا به ویروس کرونا به ‍۱۳۹ نفر و آمار کل فوت به ۱۹ نفر رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان زنجان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا زنجان بهداشت و سلامت ویروس کرونا زنجان بهداشت و سلامت ویروس کرونا کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۹۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر تاج در مورد مراسم برترین‌های لیگ

به گزارش "ورزش سه"، در سالهای گذشته مراسم برترین‌های لیگ برگزار می‌شود و در آن به بهترین بازیکن فصل، برترین دروازه‌بان، آقای گل، مرد اخلاق و... جوایزی اهدا می‌شد که این مراسم در سالهای بعد از کرونا تعطیل شد.

حالا مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در کنفرانس خبری که با حضور اصحاب رسانه داشت از برگزاری مجدد این مراسم با فرمت جدید خبر داد.

مهدی تاج گفت: مراسم برترین‌ها بعد از کرونا تعطیل شد درحالی که این وظیفه سازمان لیگ است که برترین‌ها را انتخاب کند. انشاالله امسال این کار انجام شود و جشن برترین‌ها قرار است مدل AFC برگزار شود. دیگر سی، چهل نفر انتخاب نمی شوند بلکه مثل ای‌اف‌سی یک تعداد خیلی مختصر و مفید انتخاب می‌شود.

دیگر خبرها

  • خبر تاج در مورد مراسم برترین‌های لیگ
  • گزارش روزانه بورس ۱ اردیبهشت/ پرواز ۷۷ هزار واحدی شاخص بورس
  • نقش توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت در درمان بیماری ها
  • برخی از دارو‌های HIV می‌توانند با آلزایمر مقابله کنند
  • ۲۳ مزرعه پرورش مرغ مادر گوشتی در زنجان فعال است
  • برخی از داروهای HIV می توانند با آلزایمر مقابله کنند
  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • واکسیناسیون طیور علیه بیماری «سالمونلا» اولویت سازمان دامپزشکی شد