Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر انتقال ویروس واگیردار کرونا از طریق پسماندهای شهری اعلام نشده، اما در صورت احراز این موضوع پسماندها به جای انتقال به کارخانه پردازش، با توجه به نبود دستگاه زباله‌سوز، دفن خواهد شد.

محمد صادقی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در صورت ایجاد شرایط اضطرار به مدت دو ماه پسماندهای شهر وارد کارخانه پردازش نخواهد شد و به صورت مستقیم دفن می‌شود که البته تصمیم‌گیری برای انجام این مهم در کمیته بحران و معاونت شهری انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در راستای جلوگیری از ابتلای کارکنان و عوامل مدیریت پسماند به ویروس کرونا، در مرکز پردازش پسماندهای خشک نیز برنامه‌های آموزشی شامل نصب بنر و پوستر آموزشی در نظر گرفته شده و کارکنان این مرکز نیز به تجهیزات ایمنی و بهداشتی شامل دستکش، ماسک بهداشتی و محلول ضدعفونی مجهز خواهند شد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در محل سازمان نیز علاوه بر تجهیز سرویس‌های بهداشتی به مواد شوینده مناسب، دستگاه محلول‌های ضدعفونی در چند نقطه مختلف سازمان مدیریت پسماند نصب شده تا افراد بتوانند پس از تماس با سطوح مختلف، دست‌های خود را به منظور پیشگیری از انتقال ویروس ضدعفونی کنند.

وی با بیان اینکه به صورت روزانه کارکنان سازمان مدیریت پسماند مورد تست سلامت قرار می‌گیرند، تاکید کرد: خوشبختانه تمام بخش‌های کارخانه پردازش از هفته قبل تاکنون به صورت روزانه ضدعفونی می‌شود.

صادقی گفت: به منظور حفظ سلامت کارکنان و پرسنل این سازمان، ناظران سازمان به تجهیزات مراقبتی و بهداشتی شامل ماسک‌های بهداشتی و دستکش یکبار مصرف مجهز شده‌اند تا در فعالیت‌های نظارتی خود از آنها استفاده کنند و افزون بر این محلول‌های ضدعفونی کننده دست نیز در بین آنها توزیع خواهد شد تا پس از تماس با سطوح دست‌های خود را ضدعفونی کنند.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌های لازم در زمینه خود مراقبتی به متصدیان ایستگاه‌های بازیافت و مأموران جمع‌آوری پسماند خشک، اظهار کرد: با توجه به لزوم پیشگیری برای حفاظت از خود در مقابل این بیماری، رعایت بهداشت فردی ضروری است به همین سبب برنامه آموزشی شامل ارائه آموزش‌های شفاهی همراه با تهیه و نصب پوسترهای آموزش پیشگیری از انتقال این ویروس در نظر گرفته شده است.

کد خبر 412497

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان شهرداری اصفهان کلانشهر شهر شهروند سازمان پسماند شهرداری اصفهان پسماند شهري مواد ضد عفونی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان مدیریت پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۹۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه این سازمان در راستای پرورش نگرش‌های محیط زیستی و نهادینه‌سازی مفاهیم مدیریت پسماند اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کودکان کرده است، گفت: سال گذشته ۱۵۱۲ نفر از دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی و ابتدایی در این دوره‌ها شرکت کردند.

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی و تجهیز مشترکین در راستای ارتقای کیفیت مشارکت و اعتلای فرهنگ زیست محیطی شهروندان اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اقدام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در قالب‌های مختلف و اهدای زیرساخت‌های سخت‌افزاری به شهروندان کرده است.

وی با تاکید بر اینکه اهمیت آموزش محیط زیست به خوبی در سطح جهان میان جوامع شناخته شده است، افزود: دوران کودکی اهمیت بسیاری در ایجاد نگرش‌های محیط زیستی دارد و آموزش حفاظت از محیط زیست در این دوران، راهی برای پرورش نگرش‌های محیط‌زیستی در انسان است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: این سازمان در راستای پرورش این نوع نگرش اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان برای نهادینه‌سازی مفاهیم مدیریت پسماند با محوریت اهمیت تفکیک از مبدأ و تحویل اصولی آن کرده است.

ساکتی با بیان اینکه سال گذشته این دوره آموزشی ویژه ۱۵۱۲ نفر از دانش آموزان در مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی و ابتدایی برگزار شد، گفت: شناسایی انواع پسماند، اهمیت کنترل شیرابه، اهمیت تفکیک از مبدأ پسماندها و تحویل اصولی آن، آشنایی با فرایند بازیافت هر یک از انواع پسماندها، آشنایی با مضرات ناشی از مدیریت ناصحیح پسماندها و شناسایی پسماندهای خطرناک از موضوعات این دوره آموزشی بوده است.

کد خبر 746622

دیگر خبرها

  • رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • مدیریت پسماندها و زباله های همدان
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • ثبت‌نام ۸۰۰۰ شهروند تبریزی در سامانه جمع‌آوری پسماند بهروب
  • برپایی غرفه فرهنگی «روز زمین پاک» در پیاده‌راه امیرکبیر اراک
  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند
  • جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»