Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در تلاشیم تا با اطلاع رسانی دقیق از خدمات پزشکی ارائه شده و همچنین توصیه های بهداشتی لازم به مردم، رسالت خود را انجام دهیم و این کار در حال حاضر در دستور کار قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ طی روزهای گذشته و پس از اعلام اولین مورد مثبت کرونا ویروس در ایران و پس از آن تایید بستری شدن یکی از بیماران مبتلا به این ویروس در یکی از بیمارستان های اراک، متاسفانه جریانی از ترس و اضطراب به مردم شهر تزریق گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

التهابی که جامعه را از نظر روانی با مشکل روبه رو کرد.

در این بین برخی در فضای مجازی با انتشار اخبار کذب و اطلاعات غلط و همچنین ناتوان نشان دادن سیستم بهداشتی کشور به این التهاب موجود در جامعه دامن زدند و در راستای بی اعتمادسازی مردم نسبت به مسئولین و آمارهای وزارت بهداشت و افزایش فضای رعب و وحشت در جامعه از هیچ تلاشی فروگذار نکردند. این عمل تا جایی ادامه داشت که مسئولین انتظامی نیز نسبت به این دست اقدامات موضع گرفتند و از برخورد با این افراد که در فضای حقیقی و یا مجازی قصد برهم زدن آرامش جامعه را داشته باشند، گفتند.

اما خوشبختانه از همان ساعت های اولیه تیم های پزشکی در سراسر کشور بالاخص در کانون بیماری در تلاش بودند تا با ارائه توصیه های لازم و اطلاع رسانی از تلاش های پزشکی و بهداشتی خود، از این ترس بکاهند و همراه با مردم برای شکست دادن این ویروس کلیه اقدامات لازم را به کار گیرند.

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک :

اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم در خصوص کرونا، در دستور کار نظام بهداشت و درمان کشور/ مراجعه مردم برای تست کرونا بالاست اما نتایج آزمایش هایشان مثبت نیست

در همین راستا یاسر قربانی مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفتگو با دیارآفتاب؛ عنوان کرد: در تلاشیم تا با اطلاع رسانی دقیق از خدمات پزشکی ارائه شده و همچنین توصیه های بهداشتی لازم به مردم، رسالت خود را انجام دهیم و این کار در حال حاضر در دستور کار ما قرار دارد.

قربانی افزود: متاسفانه در فضای مجازی آمارهای اعلام شده توسط وزارت بهداشت را بالا و پایین می کنند و در همین راستا برای جلویگری از این دست سوء استفاده ها و حفظ آرامش مردم آمار مبتلایان به این ویروس در ساعتی مشخص و توسط دکتر جهانپور به صورت کشوری و تفکیکی اعلام می گردد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه میزان افراد مراجعه کننده در استان مرکزی که فکر می کنند به این ویروس مبتلا هستند چه تعداد است، اظهار کرد: به دلیل ترسی که در جامعه ایجاد شده است، هر کس که اندکی سرفه می کند و یا تب دارد، فکر می کند دچار ویروس کروناست و به مراکز درمانی مشخص شده مراجعه می کند و به همین دلیل آمار مراجعین بالاست. طبق وظیفه از همه نمونه گرفته می شود و از افراد می خواهیم تا مشخص شدن نتیجه در قرنطینه خانگی باشند تا جواب آزمایش ها بیاید. آمار مراجعه خیلی زیاد است اما این درحالی است که از این همه مراجعه فقط تعداد محدودی هستند که نتایج آزمایش هایشان مثبت می شود و این مراحعه زیاد برآمده از جو روانی حاکم بر جامعه است.

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی با تاکید دوباره بر آموزش مردم و اطلاع رسانی دقیق از تمامی رسانه های فعال و رسمی خواست که در زمینه پیشگیری و آموزش دادن به مردم تلاش کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی دستور کار اطلاع رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۹۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طب ایرانی می تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما:بابک شکارچی گفت: برگزاری کنگره طب ایرانی دو جنبه دارد یکی برای خود مجموعه جامعه پزشکی و خدمات دهندگان سلامت کشور که شامل پزشک و پرستار و دندانپزشک و مدیکال می‌شود و قسمت دیگر مردم هستند که این خدمات را دریافت می‌کنند.
وی افزود: ما در سازمان نظام پزشکی در تلاش هستیم که همگرایی در این خصوص ایجاد کنیم تا این موضوع را شرح دهیم که طب ایرانی چه توانمندی‌هایی دارد و تا کجا می‌تواند پیش برود کجا می‌تواند در درمان بیماری به کار گرفته شود و کجا نمیتوان از ان استفاده کرد و یک جا‌هایی هست که مردم استقبال می‌کنند که به سمت طب ایرانی بیایند وظیفه ما آگاه کردن اینها است.
معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: مردم تمایل به استفاده از محصولاتی به نام ارگانیک دارند و در بیشتر فروشگاه‌ها این محصولات قیمت بالاتری هم دارد در واقع مصرف محصولات ارگانیک مختص طب ایرانی ما است و می‌توان به این وسیله توریسم درمانی به کشورمان بیاوریم البته فاصله زیادی با این ایده داریم چرا که زیر ساخت‌های آن هنوز انطور که باید در کشور ما مهیا نیست، اما می‌تواند به این موضوع توجه داشت.

دیگر خبرها

  • راه اندازی هفت ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • طب ایرانی می تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد
  • رویکرد مردم‌محور در دستور کار نظام شورایی کشور است
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش دارو به قوه قضائیه