Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-19@18:16:31 GMT

بورس یکه‌تاز بازارهای مالی

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۹۷۴۵

بورس یکه‌تاز بازارهای مالی

می توان گفت بورس یکی از بازارهای پرمخاطب و با حاشیه سود فراون است و این بازار در مقایسه با بازارهای موازی خود سوددهی بالایی دارد.

به گزارش خبرنگار پول نیوز، طی ماه های گذشته بازار سرمایه نوسانات زیادی به خود دید که از جمله آن افزایش و رکورد شکنی بکیاره شاخص بود.

 

شاخص بورس بعد از کش و قوس های فراوان به بازه 400 هزار واحدی و در نهایت طی روزهای گذشته به کانال 500 هزار واحدی وارد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

می توان گفت که یکی از عوامل این افزایش شاخص حمایت های دولت از بازار و عامل دوم نیز افزایش نقدینگی بوده است.

 

طی ماه های گذشته بازار با افزایش نقدینگی روبه رو شد و نقدینگی های سرگردان در بازار و موجود در بازارهای موازی به سمت و سوی بازار سرمایه روانه شدند اما؛ این افزایش نقدینگی باعث شد که فرصت افت شاخص و استراحت از بازار گرفته شود و بازار بدون استراحت های بلندمدت به کار خود ادامه دهد.

 

حمایت های دولت نیز در افزایش شاخص بی تاثیر نبوده است و دولت مردان به صورت رسمی حمایت خود را از این بازار اعلام کرده اند که این موضوع باعث افزایش اعتماد مخاطبان به بازار سرمایه شده اشت.

 

احمد اشتیاقی مدیرعامل کارگزاری بانک آینده در گفتگو با پول نیوز در خصوص شاخص های بازار بیان کرد: این روند افزایشی تا پایان سال 98 ادامه دار خواهد بود و این روند سود را مهمان جیب سهامدران خود می کند.

 

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده ادامه داد: طی سال جاری شاخص بازار به بیش از 550 هزار واحد می رسد.

 

اشتیاقی در نهایت تاکید کرد: بورس همچنان به روند افزایشی خود تا سال آینده ادامه می دهد و سوددهی خوبی برای سهامداران به یادگار می گذارد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بازار سرمایه نقدینگی دلار کارگزاری بانک آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۹۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با افزایش ۶ هزار و ۲۳۱ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار ۲۱۴ واحدی قرار گرفت که برای دومین بار در هفته جاری به رشد رسید و فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس، نیز با رشد ۳۷۸ واحدی در در ارتفاع ۷۲۳ هزار و ۵۶۶ واحدی قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بورس تهران به ۷۶ همت و ۳۲۴ میلیارد تومان رسید و تعداد ۱۷۷ هزار و ۵۴۳ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های فملی، فولاد، فارس، شپنا، شستا و نوری بیشترین تاثیر بر رشد و نماد تاپیکو بیشترین تاثیر بر ریزش شاخص کل بورس تهران، داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با افزایش ۱۱ واحدی در ارتفاع ۲۴ هزار و ۶۱۵ واحدی قرار گرفت؛ ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۳ همت و ۶۳۰ میلیارد تومان رسید و تعداد ۸۲ هزار و ۶۹۵ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های شگویا، هرمز، خاور و وسپهر بیشترین تاثیر بر رشد و نماد‌های آریا، انتخاب و فزر بیشترین تاثیر بر کاهش شاخص کل فرابورس ایران، داشتند.

دیگر خبرها

  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه
  • تداوم کاهش قیمت سکه در بازار
  •  سیگنال بازارهای جهانی به دلار تهران
  • کاهش قیمت دلار متوقف شد؟
  • ۳۲ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها در روز سبز شاخص کل به بازار سهام تزریق شد
  • افزایش بیش از شش هزار واحدی شاخص بورس تهران
  • بورس فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند
  • برنامه ریزی برای پذیرش شرکت‌های کرمانشاه در بازار سرمایه
  • بورس امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • از هفته آینده دامنه نوسان و روند معاملات به حالت عادی بازمی‌گردد