Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@02:31:52 GMT

ترقی: نجات اقتصاد کشور اولویت مجلس یازدهم باشد

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۹۷۷۱

ترقی: نجات اقتصاد کشور اولویت مجلس یازدهم باشد

خبرگزاری تسنیم: حمیدرضا ترقی با اشاره به اینکه مطالبات از مجلس یازدهم را باید در چارچوب اختیارات قوه مقننه ارزیابی کرد، اظهار کرد: وظیفه مجلس به طور کلی نظارت بر عملکرد دولت، تصویب قوانین برای حل مشکلات کشور و مطالبه برای احقاق حقوق مردم است. درصد کمی از جهت گیری در بودجه و توزیع مناسب ثروت مربوط به مجلس است و دولت سهم بیشتری در این زمینه‌ها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مطالبات مردم باید در یک دوره نمایندگی مجلس باید پیگیری شود، زیرا با سرعت و در زمان کوتاه امکان تحقق این مطالبات وجود ندارد. مجلس یازدهم باید در درجه اول بر نجات اقتصاد کشور متمرکز شده و دولت و برنامه‌های کشور را به سمت اقتصاد سالم، مناسب و مطلوب سوق دهد تا فشار‌های اقتصادی بر مردم کاهش یافته و نیاز‌های معیشتی مردم برآورده شود.

این فعال سیاسی با بیان اینکه در مرحله دوم مجلس یازدهم باید به سمت اصلاح ساختار‌های اقتصادی کشور مثل نظام بانکی حرکت کند، تصریح کرد: همچنین مجلس باید به سمت تحقق گام دوم انقلاب حرکت کند. حسن نمایندگان این مجلس این است که به اهداف گام دوم انقلاب پایبند هستند و بنابراین تمام تلاش خود را برای تحقق این اهداف بکار خواهند گرفت.

ترقی در پایان درباره رابطه دولت دوازدهم و مجلس یازدهم گفت: مجلس یازدهم در جهت اصلاح وضعیت دولت و مجریان و آوردن آن‌ها به داخل ریل گام دوم انقلاب اقدام می‌کند. اگر دولت با این مسیر همراهی کرد، مجلس به سمت اصلاح می‌رود، ولی اگر دولت همراهی نکرد، ممکن است مجلس مجبور شود که برخی وزارتخانه‌ها را جراحی کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: ترقی مجلس یازدهم اقتصاد مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۹۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶.۵ میلیون نفر در کشور مستاجر هستند/ تامین مسکن در اولویت دولت

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله اکبری شامگاه پنج شنبه در مراسم آماده سازی ۳۰۰ هکتار اراضی نهضت ملی مسکن با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در شاهرود ضمن بیان اینکه ۶.۵ میلیون نفر در کشور مستأجر هستند، ابراز داشت: یکی از تلاش‌های دولت سیزدهم کمک به خانه دار شدن مستأجران است.

وی ضمن بیان اینکه برای تأمین مسکن مستأجران زمین مسکونی در نظر گرفته شده است، افزود: ۷۲ هزار هکتار زمین شهری و ۵۰ هزار هکتار زمین روستایی برای این امر در نظر گرفته شده است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه در تلاش هستیم تا در گام نخست از تعداد مستأجر یک میلیون و ۸۰۰ نفر را صاحب خانه کنیم، ابراز داشت: ساخت چهار میلیون خانه طرح نهضت ملی مسکن در تکلیف دولت سیزدهم قرار دارد.

اکبری ضمن بیان اینکه این زمین‌ها در نقاط خوب شهرها و روستاها تعبیه شدند، تصریح کرد: ۳۷ هزار و ۷۰۰ هکتار زمین زمین در موقعیت شهری طراحی و ۲۴ هزار هکتار زمین نیز در حال ساخت است.

وی افزود: نوسازی و بهسازی مسکن روستایی نیز برای ۴۹۰ هزار واحد دیگر اقدام دولت سیزدهم برای توجه به توسعه روستاها است.

کد خبر 6082160

دیگر خبرها

  • ۶.۵ میلیون نفر در کشور مستاجر هستند/ تامین مسکن در اولویت دولت
  • تکمیل بیش‌از ۷۰ هزار طرح نیمه تمام در اولویت کاری دولت
  • مودی چگونه هند را از تله فقر نجات داد؟ | تبدیل هند به پنجمین قدرت اقتصادی جهان
  • مسئولان به جای صندلی «مداخله‌جویی» روی صندلی «حکمرانی» بنشینند
  • «لایحه امنیت زنان» در هزار توی آمدن یا نیامدن به صحن علنی مجلس
  • لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس یازدهم تعیین تکلیف شد
  • تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال در مجلس یازدهم
  • اولویت مجلس دوازدهم معیشت و اقتصاد خواهد بود
  • مساله اقتصاد باید اولویت اول مسوولان باشد