Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@18:27:02 GMT

«قوطی بگیر بینشون» تجدید چاپ می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۵۹۷۷۳

«قوطی بگیر بینشون» تجدید چاپ می‌شود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: کتاب «قوطی بگیر بینشون» اشعار گویش دهکردی، سروده اسفندیار ساکنیان که در سال ‭‭۱۳۸۶‬‬به چاپ رسیده بود امسال تجدید چاپ می شود.

 بر اساس گزارش روابط عمومی حوزه هنری چهارمحال‌وبختیاری، اعظم قاسمی اظهار کرد: با توجه به استقبال این کتاب از سوی مخاطبان و اتمام چاپ نخست حوزه هنری استان تصمیم به تجدید چاپ دوباره این کتاب را گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی افزود: این مجوعه در ۴ بخش مختلف براساس قالب‌های شعری تنظیم شده است. 
وی گفت: در این کتاب فولکلور که شامل ۴ بخش غزل‌ها، دوبیتی‌ها، شعرهای سپید و سروده‌های ساکنیان است در گویش محاوره منتشر شده است.

مسئول واحد آفرینشهای ادبی حوزه هنری تصریح کرد:  از نکات مثبت این مجموعه، توجه شاعر به ذکر معانی بوده که تقریبا تمامی واژه‌ها و اصطلاحات محلی در ذیل هر شعر است که باعث می‌شود دیگر اشخاص که با گویش دهکردی آشنا نیستند بتوانند معنی اشعار را درک کنند.

قاسمی خاطر نشان کرد: هدف از انتشار این نمونه کتاب‌ها توجه به ادبیات کهن و فولکلور است و حوزه هنری استان تلاش دارد ادبیات کهن و بومی استان را با آثار مختلف هنری معرفی کند.

وی اضافه کرد: در تجدید چاپ این اثر طرح جلد و صفحه آرایی آن تغییر کرده و به زودی روانه بازار کتاب خواهد شد.

به گفته وی، آثار  مختلف مکتوبی با گویش‌ها و لهجه‌های استان مانند «آیاشی»، «یاشاسین شهر کیان» ، «قوطی بگیر بینشون» و ... از تولیدات حوزه هنری چهارمحال و بختیاری است که با استقبال خوب مخاطبان در استان و کشور روبه رو شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری منطقه چهارمحال و بختیاری چاپ کتاب حوزه هنری تجدید چاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۹۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید ظرفیت تعالی هنر در استان قزوین ایجاد شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اعلایی در جشن هفته هنر انقلاب که به همت حوزه هنری قزوین و عصر یکشنبه برگزار شد اظهار کرد: در استان ما تلاش بر این است که با مقدورات و امکانات موجود، ظرفیت حمایت از اهالی فرهنگ و هنر و تعالی هنر در این دیار که ریشه هنر در آن قوی و تاریخی است اتفاق بیفتد.

وی افزود: حوزه هنری و همه مجموعه‌های دیگری که به سهم خود در اعتلای هنر نقش آفرینی دارند در کانون توجه مجموعه مدیریتی استان برای حمایت بوده‌اند.

استاندار قزوین در پایان با بیان اینکه امیدواریم فضای پیش رو و آینده پر افتخارتر از گذشته باشد، یادآور شد: تلاش خواهیم کرد تأثیر گذاری مثبت خود را در این موضوع داشته باشیم.

کد خبر 6078348

دیگر خبرها

  • حضور موثر بانوان در عرصه‌های هنری نقطه قوت تقویت فرهنگ اسلامی است
  • ۸۰ آموزشگاه آزاد هنری چهارمحال و بختیاری آماده حضور در المپیاد ملی آموزش هنر می‌شود
  • فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد
  • تولید مستند پُرتره در چهارمحال و بختیاری
  • تولید مستند «پُرتره جهانبخش زمانی» در چهارمحال و بختیاری
  • فراخوان مردمی «وعده صادق» در استان گلستان منتشر شد
  • ارسال ۶۶ هزار و ۷۸۰ جلد کتاب به مراکز کانون پرورش فکری
  • باید ظرفیت تعالی هنر در استان قزوین ایجاد شود
  • لزوم ارایه راه‌حل برای معرفی تجدیدپذیرها به حوزه صنایع
  • پاسخگویی به بیش ۸۷ هزار تماس با سامانه تلفنی ۱۴۱