Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، خالد جعفری شامگاه چهارشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان، اظهار داشت: در حال حاضر کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد و تعلل برخی مدیران در قبال منافع مردم جایز نیست.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی متفاوت کشور، افزود: در شرایط عادی نیازی به کارگروه تسهیل نیست، لذا در شرایط فعلی کشور اگر بخواهیم طرحی به توجیه برسد، باید به تسریع در بهره برداری آن کمک کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان با بیان گله مندی از عدم حضور برخی از روسای بانک ها در این جلسه، ادامه داد: با کسانی که در خصوص حقوق مردم کوتاهی کنند برخورد خواهد شد.

جعفری با اشاره به اینکه برای منافع مردم به هیچ وجه کوتاه نخواهیم آمد و با افرادی که بخواهند به نوعی منافع مردم را نادیده بگیرند برخورد خواهد شد، یادآور شد: متاسفانه برخی از ما گاهاً جایگاه و مسئولیتی را که داریم، نادیده می‌گیریم.

وی با بیان اینکه جایگاه این کارگروه، استانداری، مدیران دستگاه‌های اجرایی و غیره را قانون تعیین کرده و بانک‌ها باید برای این جایگاه ارزش قائل باشند، بیان کرد: شاید تا امروز برخورد لازم با اینگونه بی‌توجهی‌ها انجام نشده ولی قطعاً در صورت استمرار این رویه برخورد خواهیم کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان گفت: فلسفه حضور اعضا در جلسات کارگروه رفع موانع تولید ایجاد زمینه‌ای برای بازشدن گره‌ای از مشکلات بخش تولید است که حضور معاون حقوقی فلان بانک در چنین کارگروهی اهمیتی ندارد.

جعفری اظهار داشت: براساس قانون، کارگروه رفع موانع تولید می‌تواند تصمیماتی به نفع واحدهای تولیدی بگیرد و مصوبات این کارگروه لازم‌الاجرا بوده و حتی می‌تواند قوانین حاکم بر سازمان‌ها و بانک‌ها را به نفع تولید نادیده بگیرد.

وی افزود: کارگروه رفع موانع تولید می‌تواند در رابطه با تسهیلات اعطایی به سرمایه‌گذاران، مشکلات بازپرداخت تسهیلات و یا اجرائیه‌هایی که برای تولیدکننده صادر می‌شود ورود کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان ادامه داد: به دلیل شرایط اقتصادی حاکم بر کشور بسیاری از واحدهای تولید دچار مشکلاتی هستند، شاید تعدادی از مصوبات کارگروه رفع موانع تولید به خاطر عدم همکاری بانک‌ها و یا کم‌کاری خود تولیدکننده به نتیجه نرسد اما برخی مصوبات منتج به نتیجه شده و واحدهای راکد و نیمه فعال را دوباره به چرخه تولید بازگردانده است.

گفتنی است در این جلسه مشکلات شش واحد اقتصادی مشکل دار استان بررسی و برای رفع آن تصمیم گسری شد و ۱۹ درخواست تسهیلات به مبلغ ۲۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات رونق تولید و اعتبارات تبصره ۱۸ مصوب شد.

کد خبر 4864391

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری کردستان ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید انتخابات 98 ویروس کرونا انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی ایلام بوشهر تعطیلی مدارس سیلاب شهرکرد گرگان بارش برف قزوین شیراز بارش باران کارگروه رفع موانع تولید بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۵۹۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر نانوایی‌های اهواز به صورت مستمر در حال انجام است

به گزارش خبرنگار مهر، سید احمد موالی زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت نان در اهواز بیان کرد: گشت مشترک نظارت بر نانوایی‌های اهواز با حضور ادارات و دستگاه‌های عضو کارگروه گندم، آرد و نان با هدف ارتقای کیفیت نان و رضایتمندی شهروندان به صورت مستمر در حال انجام است.

رئیس کارگروه گندم، آرد و نان شهرستان اهواز با اشاره به برخورد بدون مماشات با واحدهای پخت نان متخلف افزود: تعدادی از واحدهای پخت نان که اقدام به کم فروشی، گران‌فروشی، برخورد نامناسب با مشتری کردند و یا مشکل بهداشتی داشتند، برخورد قانونی و جریمه شدند.

موالی زاده با بیان اینکه کیفیت نان در اهواز نسبت به گذشته بهتر شده است، ادامه داد: کانون آموزشی و فناوری نان خوزستان در اهواز توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی با هدف بهبود کیفیت نان افتتاح شد و تلاش بر این است تا نان با کیفیت بالا برای مردم تولید شود.

وی گفت: سال گذشته برای کیفیت و کمیت نان در اهواز کارهای خوبی از جمله صدور ۱۰۰ مجوز نانوایی جدید در کلان‌شهر اهواز، آموزش متصدیان و افراد شاغل در واحدهای پخت نان، برگزاری جشنواره نان خوزستان (نان‌های سنتی، صنعتی و فرآورده‌های گندم) به منظور شناسایی ظرفیت‌های نان و ترویج سنت پخت نان و انتقال آن به نسل‌های آینده در محل سیلوی تاریخی اهواز و همچنین برگزاری میز خدمت کارگروه گندم، آرد و نان اهواز جهت پیگیری و رسیدگی به مشکلات شهروندان در حوزه نان در فرمانداری، با همکاری ادارات و دستگاه‌های عضو کارگروه گندم، آرد و نان شهرستان اجرا شد.

کد خبر 6082778

دیگر خبرها

  • نظارت بر نانوایی‌های اهواز به صورت مستمر در حال انجام است
  • موانع مشارکت مردم در رونق اقتصادی چیست؟
  • فعال شدن گشت نظارت بر کیفیت پخت نان در اهواز
  • تسهیلات بانکی در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار گیرد
  • جهادگران اقتصادی را لَنگ تسهیلات نگذارید
  • رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند
  • بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • موانع پرداخت نشدن تسهیلات به واحدهای تولیدی شناسایی شود
  • رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • تاجران پول در نظام سرمایه داری همان بانک‌ها هستند