Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به اتهام‌زنی مایک پمپئو، وزیر امور خارجه‌ آمریکا ضد این کشور تاکید کرد پکن به شدت با اتهام‌های بی پایه و اساس مایک پمپئو ضد چین مخالف است و این اتهام‌ها را رد می‌کند.

ژائو لیجیان در نشست خبری با خبرنگاران، اتهام‌های پمپئو را رد کرد و گفت در شرایطی که مردم چین دارند تمام تلاششان را به کار می‌گیرند تا با گسترش ویروس کرونای جدید (کووید - ۱۹) مبارزه کنند وارد ساختن چنین اتهام‌های بی پایه و اساسی از سوی وزیر امور خارجه‌ آمریکا اصلا خوشایند نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مایک پمپئو روز سه شنبه گفته بود اقدام دولت چین در اخراج خبرنگاران روزنامه‌ی وال استریت ژورنال از آن کشور از مشکلات پکن در زمینه‌ برخورد با گسترش ویروس کرونا پرده برداشت. پمپئو ادعا کرده بود چین و دیگر کشور‌ها بهتر می‌توانند با چالش‌ها کنار بیایند اگر به روزنامه نگاران و گزارشگران خارجی و چینی آزادی بیان بدهند.

بیشتر بخوانید: کرونا، بهانه آمریکایی‌ها برای قطع ارتباط با چین

سخنگوی وزارت امور خارجه‌ چین در پاسخ به ادعای پمپئو گفت: «پمپو دارد درست و غلط را به هم می‌بافد. دولت چین همواره رویکردی شفاف، آشکار و به شدت مسئولانه در زمینه‌ کنترل و پیشگیری از بیماری‌های همه‌گیر اتخاذ کرده است. مقاله‌های توهین‌آمیزی که در وال استریت ژورنال منتشر می‌شد هیچ سنخیتی با آزادی بیان یا به کلی با مطبوعات ندارد. هر فردی که وجدان داشته باشد باید با این سخنان سراسر خطا و اقدام‌های نژادپرستانه مخالفت و در برابر آن‌ها مقاومت کند. حتی در شرایطی که وال استریت ژورنال خطا‌های خود را پذیرفته و دارد موارد را بررسی می‌کند چرا و به چه علت پمپئو افکار عمومی و اراده‌ی مردمی دنیا را نادیده می‌گیرد و در پشتیبانی از این روزنامه سخن پراکنی می‌کند و شتابزده از چین انتقاد می‌کند؟ (چنین رفتاری) سبب خواهد شد مردم فکر کنند وال استریت ژورنال عامل وزارت امور خارجه‌ آمریکاست.»

در زمینه‌ی آزادی بیان که پمپئو لافش را زده بود ژائو از او خواست توضیح بدهد چرا به خبرنگار رادیو ملی آمریکا اهانت کرده و ضمن بدرفتاری با او، از همراه شدن خبرنگار در یکی از سفر‌های خارجی جلوگیری کرده است.

ژائو گفت: «پمپئو همواره دارد درباره‌ی آزادی بیان حرف می‌زند؛ چرا توضیح نمی‌دهد به چه علت به خبرنگار رادیو ملی آمریکا اهانت کرد و حق او را در پوشش دادن به اخبار یکی از سفر‌های خارجی‌اش ضایع نمود؟ آیا منظور پمپئو همین به اصطلاح آزادی بیان است؟»

سخنگوی وزارت خارجه‌ی چین پرسید: «آیا این به اصطلاح آزادی بیانی است که پمپئو لافش را می‌زند؟ این مفهوم واقعی برتری جویی، ریاکاری و استاندارد دوگانه است. ما با اصرار از پمپئو می‌خواهیم عینک بدبینی سنتی را از چشم خود بردارد، خودش را از شر ذهنیت جنگ سرد و بازی با حاصل جمع صفر رها سازد، بیشتر به کار‌هایی بپردازد که با جایگاهش سازگاری دارند و از تلاش برای تضعیف اعتماد و همکاری متقابل بین چین و آمریکا و تفرقه افکنی و پاشیدن تخم نفاق بین دولت و ملت چین دست بردارد.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روابط آمریکا و چین ویروس کرونا آزادی بیان وال استریت ژورنال امور خارجه اتهام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۰۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی جان‌باختن شهروندان عمانی در حادثه سیل را تسلیت گفت

به گزارش خبرگزاری مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان جان‌باختن تعدادی از شهروندان عمانی در حادثه ناگوار سیل در این کشور را به دولت و مردم سلطنت عمان به ویژه خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، ضمن ابراز تأثر و تأسف از این رخداد طبیعی که موجب خسارت جانی و مالی گردید، مراتب همدردی دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران را به این کشور همسایه و برادر ابراز داشت و از خداوند متعال برای قربانیان این حادثه ناگوار، رحمت و مغفرت و برای بازماندگان آن‌ها صبر و شکیبایی مسالت نمود.

کد خبر 6079816 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • تسلیت کنعانی به دولت و مردم عمان
  • ارباش: دنیا نفاق غرب را دید
  • سخنگوی وزارت امور خارجه جان‌باختن شهروندان عمانی در حادثه سیل را تسلیت گفت
  • کنعانی جان‌باختن شهروندان عمانی در حادثه سیل را تسلیت گفت
  • امیرعبداللهیان درباره حمایت انگلیس از اسرائیل: این حجم از حمایت‌ ها چه نفعی برای دولت انگلیس دارد؟
  • ناامنی‌های اخیر باهدف ایجاد تفرقه بین امت اسلامی طراحی شده بود
  • چراغ سبز دولت آمریکا به صهیونیست‌ها برای حمله به کنسولگری ایران
  • ناامنی‌ هایی که باهدف ایجاد تفرقه بین امت اسلامی طراحی شده
  • استقلال دست از بیانیه نویسی بردارد
  • امیرعبداللهیان خواستار تداوم نقش دولت هند در توقف جنگ در غزه شد