Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرونا ویروس این روزها میهمان ناخوانده مازندرانی ها است و با وجود آنکه مسوولان استانی تلاش دارند تا از شیوع آن جلوگیری نموده و سایه خطر آن را از این استان گردشگر پذیر دور کنند اما شواهد حاکی از آن است که این میهمان ناخوانده قصد ترک این دیار را ندارد و ماندگاری این وضعیت با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات نوروز و آغاز سفرها کمی نگران کننده به نظر می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کردند در نوروز ۹۹ رکورد سفرهای نوروزی با توجه به شرایط تحریم ها و کم شدن سفرهای خارجی از یکسو و سهمیه بندی و گران شدن قیمت بنزین از سوی دیگر در استان مازندران شکسته خواهد شد اما کرونا ویروس تمامی معادلات را بهم زد و اکنون شرایط به گونه ای دیگر رقم خورده است.

در شرایطی که در بسیاری از هتل ها، متل ها، خانه مسافر ها و واحدهای بوم گردی در مازندران و بویژه غرب استان توسط مسافران و گردشگران استان های دیگر تا شانزدهم فروردین ۹۹ رزرو شده ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مورد سفر به مازندران هشدار داد و از مردم خواست تا فعلا از مسافرت غیر ضروری به استان خودداری کنند.

دکتر سید عباس موسوی افزود : از آنجائی که چندین مورد از افراد مشکوک مبتلا به ویروس کرونا در مازندران مشاهده شده است و تجهیزات پزشکی این استان برای پاسخگویی با این بیماران بسیج شده است ، لذا مسافران عزیز سعی کنند تا زمان دیگری را برای آمدن به مازندران در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه تنها راه مقابله با این ویروس، فعلا پیشگیری است ، تاکید کرد: از هم استانی های عزیز هم انتظار داریم تا برای همراهی در کنترل این ویروس از سفرهای غیر ضروری به استان های دیگر اجتناب کنند.

پیش از این نیز سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نسبت به لزوم قرنطینه کردن ورودی های استان هشدار داد و افزود: هشدارهای لازم برای جلوگیری از ورود مسافران به مازندران به مقامات ارشد استان داده شد.

دکتر حامد روحانی زاده اظهار داشت: با توجه به اینکه در استان مازندران نیز نمونه های مشکوکی از ابتلا به بیماری کرونا مشاهده شده است، نباید تصور شود که مازندران محیط امن تری از استان های دیگر است. 

وی با ابراز نگرانی نسبت به سرازیر شدن مسافران استان های تهران و دیگر استان ها به مازندران خاطرنشان کرد : این مسئله می تواند منجر به تشدید شیوع ویروس و بیماری مذکور شود. 

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، این استان در حال حاضر با محدودیت امکانات مواجه است و نمی تواند پاسخگوی مسافران و گردشگران باشد که ممکن است مبتلا به بیماری کرونا باشند. 

وی از مقامات ارشد استان و نیروهای انتظامی و پلیس راه خواسته بود تا تدابیر لازم جهت جلوگیری از ورود مسافران از استان های دیگر اتخاذ نمایند.

سرانجام پیگیری های مسئولان استانی جواب داد و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با استقرار گیت تب‌سنجی در مبادی ورودی این استان با هدف شناسایی افراد دارای نشانه‌های بیماری کرونا موافقت نمود و چنانچه مسافرانی نشانه هایی از بیماری کرونا را داشته باشند، از سایر افراد جدا شده و برای تست گیری و طی کردن مراحل دیگر به مراکز درمانی مجهز که از قبل برای بیماران احتمالی کرونا در استان پیش بینی شده ، منتقل خواهند شد.

بنابراین با این تصمیم روزنه های امید به گردشگری مازندران بازگشت و با این حساب گزینه بستن ورودی های استان منتفی شد اما با این وجود نگرانی ها همچنان وجود دارد و روند مقابله با کرونا در روزهای آتی می تواند افق این صنعت درآمد زا را ترسیم نماید.

گردشگری مازندران آسیب پذیر در برابر کرونا ویروس

یکی از فعالان اقتصادی حوزه گردشگری در غرب مازندران پیرامون این موضوع به خبرنگار ایرنا گفت : صنعت گردشگری ایران و حتی مازندران در حالی که می رفت دوران رونق و شکوفایی خود را تجربه کند ناگهان با پدیده ای به نام کرونا ویروس مواجه شد و متاسفانه همه رشته ها را پنبه کرد.

سیروس امینیان به تلاش های مسئولان برای بالا بردن درآمد گردشگری اشاره کرد و افزود : قرار بود با افزایش درآمد صنعت گردشگری کشور بخشی از درآمد حاصل نشده از فروش نفت جبران شود اما کرونا ویروس مانع از آن شد.

وی صنعت گردشگری مازندران را بسیار شکننده توصیف کرد و اظهار داشت : در نوروز ۹۸ به دلیل باران های شدید و جاری شدن سیلاب در کشور بسیاری از مسافران و گردشگران برنامه های خود را برای سفر به استان های شمالی و بویژه مازندران لغو کردند و واحد های اقامتی و گردشگری زیان سنگینی را متحمل شدند.

امینیان خاطرنشان کرد : نوروز ۹۹ بهترین فرصت برای جبران عقب ماندگی ها بود اما شرایط فعلی استان به گونه ای نیست که بتوان افق روشنی را متصور شد.

به گفته این فعال اقتصادی ، اگر شرایط برای جذب مسافر و گردشگر به مازندران در نوروز ۹۹ فراهم نشود در مرحله نخست باید منتظر تعدیل نیروی کار و سپس تعطیلی واحدهای پذیرایی و اقامتی در این استان بود.

وی از مسوولان مربوطه خواست تا تدابیری بیاندیشند و صنعت گردشگری مازندران را از زیر سایه سنگین کرونا ویروس خارج نمایند .

ضرورت مقابله واحدهای گردشگری با کرونا ویروس

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تنکابن در این باره گفت: امروزه گردشگری بعنوان مهمترین فرصت های زمینه ساز برای ایجاد اشتغال جوانان منطقه و همچنین ایجاد صلح و تعاملات میان فرهنگ های مختلف است.

سعید بهادری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از منابع درآمدی مازندران بعد از کشاورزی ، صنعت گردشگری است و نمی توان نقش آن در توسعه این استان نادیده گرفت.

وی با اشاره به اثرات کرونا ویروس بر صنعت گردشگری مازندران ، اظهار داشت: مسلما شیوع کرونا در استان اثرات منفی خود را خواهد داشت ولی با تمهیداتی که مقامات ارشد استان گرفته اند میزان آسیب پذیری به حداقل خواهد رسید.

بهادری خاطر نشان کرد : در حال حاضر تمامی واحدهای اقامتی ، پذیرایی و تفریحی استان ملزم به رعایت نکات بهداشتی جهت مقابله با کرونا ویروس شده اند و بازرسی های مداوم و مستمر در این زمینه انجام خواهد گرفت.

به گفته رییس اداره میراث فرهنگی ،گردشگری شهرستان تنکابن ، در این شرایط سخت باید از صنعت گردشگری استان حمایت شود تا مشکلات این بخش به حداقل برسد.

نگران شیوع کرونا در تاسیسات گردشگری نیستیم

مسئول دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر در سخنانی با اشاره به آمادگی تاسیسات گردشگری و هتل‌ها برای جلوگیری از شیوع کرونا گفت: در این باره تمهیدات لازم اندیشیده شده و مدیران هتل‌ها و تاسیسات گردشگری و پرسنل این مراکز برای جلوگیری از شیوع کرونا آمادگی دارند.

فریدون محمدی به شیوع ویروس کرونا در استان‌های مختلف و تاثیرات احتمالی آن بر صنعت گردشگری اشاره کرد و افزود: مطمئن هستم که با همکاری همه دستگاه‌ها و بخش دولتی و خصوصی این مشکل رفع خواهد شد و نگرانی بابت شیوع کرونا در تاسیسات گردشگری نخواهیم داشت.

وی همچنین به آمادگی ستاد خدمات سفر برای ارائه خدمات شایسته و پاسخگویی آنلاین به مسافران و گردشگران خبر داد و اظهار داشت : به همین منظور ستاد خدمات سفر با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه‌های عضو از ۲۸ اسفند ۹۸ تا ۱۶ فروردین ۹۹ در محل سالن خلیج فارس معاونت گردشگری تشکیل می‌شود.

وی یادآور شد : مدیران و نمایندگان دستگاه‌های عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با حضور در محل این ستاد به صورت آنلاین و در دو شیفت روز و شب به سوالات، انتقادات و شکایات احتمالی مسافران که از طریق سامانه ۰۹۶۲۹ به این ستاد اعلام می‌شود، پاسخ می‌دهند و موضوعات را رسیدگی می‌کنند.

بر اساس دستورالعمل مقابله با ویروس کرونا در تاسیسات گردشگری که از سوی اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری صادر شد ؛ آموزش پرسنل درخصوص نحوه شناسایی و برخورد با مسافران مشکوک و اقدامات پیشگیرانه، تهیه دستورالعمل‌های ویژه مسافران و نصب در اتاق‌ها، اطلاع موارد حاد به مراکز بهداشتی و درمانی، رعایت اصول برخورد با بیماران شناسایی شده و انجام اقدامات کنترلی عفونت در واحد گردشگری مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت.

در این دستورالعمل، در ۱۴بند نیز به نکات آموزشی پرسنل پرداخته شده است. همچنین به تاسیسات گردشگری توصیه شده در صورت برخورد با مسافر بیمار، سریعا به مراکز بهداشتی برای انتقال بیمار اطلاع داده شود، اتاق‌ها و نقاط آلوده کامل ضدعفونی شود و پرسنل بعد از نظافت و ضدعفونی اتاق استحمام کرده و لباس‌هایشان را به خوبی بشویند.

برچسب‌ها تنکابن مازندران وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تنکابن مازندران وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی عباس موسوی تنکابن مازندران وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی مسافران و گردشگران گردشگری مازندران تاسیسات گردشگری استان های دیگر بیماری کرونا صنعت گردشگری کرونا ویروس شیوع کرونا خدمات سفر استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۰۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

با این حال تا به امروز هیچ گونه انتقال H۵N۱ از انسان به انسان ثبت نشده است.

این متخصص سازمان جهانی بهداشت گفت: H۵N۱ یک عفونت آنفلوآنزا است که عمدتا در طیور شروع شده و طی یکی دو سال اخیر گسترش یافته و به یک بیماری همه گیر جهانی مشترک بین انسان و دام تبدیل شده است.

وی افزود: البته نگرانی بزرگ این است که این ویروس علاوه بر آلوده کردن طیور، در بین پستانداران هم گزارش شده و ممکن است بتواند انسان ها را نیز آلوده کند و در نهایت انتقال انسان به انسان نیز رخ دهد.

به گزارش سایت اطلاع رسانی سازمان ملل، این مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت با اشاره به شیوع مداوم ویروس H۵N۱ در بین گاوهای شیرده در ایالات متحده، از مقامات این کشور خواست تا نظارت دقیقی بر روند گسترش این ویروس داشته باشند.

ویروس آنفلوآنزای پرندگان که اکنون توجه‌ها را به خود جلب کرده است، نخستین بار در سال ۱۹۵۹ شناسایی شد. از سال ۲۰۲۰، این ویروس در میان گونه‌های حیوانی بیشتری گسترش یافته است؛ از جمله سگ‌ها و گربه‌ها در چندین کشور.

علائم آنفلوآنزای پرندگان مانند هر آنفلوآنزای دیگر از جمله سرفه، بدن درد و تب است. با این حال، برخی از افراد حتی ممکن است به ذات‌الریه شدید مبتلا شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • رونق بازار مهاباد با حضور مسافران و گردشگران
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • پایان دوران سلطنت هتل‌ها
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • اقامتگاه‌های غیررسمی و بدون مجوز مقبول نظر مسافران
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است