Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

گودرز کریمی فر، دیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با میزان، درباره جزئیات طرح اسکان نوروزی فرهنگیان با توجه به شیوع کرونا گفت: رزرو اینترنتی اسکان نوروزی در مدارس و کلاس‌های مجری طرح، تا اطلاع ثانوی به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا ویروس، متوقف شده است؛ و به محض آرام شدن اوضاع و کنترل کرونا، اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی فر افزود: با توجه به اینکه برنامه ریزی، ساماندهی و کنترل برای اسکان نوروزی فرهنگیان انجام شده بود و آموزش و پرورش در سراسر کشور آمادگی پذیرش ۱۲ میلیون نفر روز را پذیرش داشت همه کار‌ها را از قبل انجام دادیم.

وی در ادامه گفت: مقرر بود از ۹ اسفند تا ۲۳ اسفند رزرو اینترنتی داشته باشیم و برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس رزرو اینترنتی اسکان نوروزی صرفا در مدارس و کلاس‌های مجری طرح تا اطلاع ثانوی متوقف و در صورت کنترل ویروس کرونا بار دیگر اطلاع رسانی لازم برای اسکان نوروزی فرهنگیان صورت خواهد گرفت.

کریمی‌فر افزود: وزارت آموزش و پرورش، آمادگی کامل ۱۱ هزار مدرسه مجهز شده در قالب ۱۰۸ هزار کلاس درس را برای اسکان نوروزی فرهنگیان، فراهم کرده ایم.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی از آمادگی آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش با تعداد ۳۹۸ خانه معلم در قالب ۱۶ هزار و ۴۹۸ تختخواب داریم که حالت هتلینگ دارند و به‌صورت کاملا بهداشتی و رعایت کلیه توصیه‌های بهداشتی و شستشوی روزانه با محلول‌های ضد عفونی، استفاده از کاور‌های یک بارمصرف و مایه‌های شستشوی الکلی، آمادگی پذیرش مسافرین فرهنگی را در نوروز جاری در سراسر کشور دارا بوده است اگر چه پیشنهاد می‌شود به خاطر پویش همگانی و مبارزه با ریشه کنی کرونا ویروس، ترجیحا از مسافرت‌های نوروزی پرهیز شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: اسکان نوروزی فرهنگیان کرونا ویروس کرونا صراط اسکان نوروزی فرهنگیان آموزش و پرورش شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۰۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا آبله هنوز برای دنیا یک تهدید محسوب می‌شود؟

آبله، بیماری که تنها در قرن بیستم باعث مرگ ۵۰۰ میلیون نفر در جهان شد، تنها بیماری انسانی است که ریشه‌کن شده است.

به گزارش ایسنا، با این حال، یک گزارش جدید با عنوان «وضعیت مقابله با آبله در آینده» از آکادمی ملی علوم، مهندسی و پزشکی (NASEM) استدلال می کند که ایالات متحده و جامعه جهانی باید برای بازگشت آبله آماده شوند.

بر اساس داده های این گزارش، آبله ممکن است از راه‌های مختلف به جامعه جهانی بازگردد و شیوع یابد. این گزارش همچنین بیان می‌کند آماده‌سازی در برابر بازگشت آبله و به منظور جلوگیری از گسترش سایر بیماری‌های ناشی از ویروس‌ها در یک خانواده مانند ویروس ام پاکس (آبله میمونی) که در سال ۲۰۲۲ شیوع جهانی پیدا کرد و همچنان نیز یک نگرانی بهداشتی است، کلیدی است.

به گفته متخصصان، واکسن‌ها و داروهای آبله نیز اثربخشی و پتانسیل‌هایی را برای پیشگیری و درمان آبله میمونی و سایر ویروس‌ها در خانواده ویروس آبله دارند و این نیز به نوبه خود دلیل مهم دیگری است که ما باید به تحقیق در مورد ویروس‌های آبله ادامه دهیم و اقدامات متقابل پزشکی از جمله راه‌های تشخیص و واکسن‌ها را توسعه دهیم.

به گزارش نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، حتی یک مورد شیوع آبله یک مسئله جهانی بزرگ خواهد بود، بنابراین ما باید هوشیار باشیم. دانشمندان و متخصصان پزشکی همچنین باید بدانند که علائم آبله بسیار شبیه به بیماری هایی مانند آبله میمونی است که اخیراً شایع شده است. اگر شیوع آبله وجود داشته باشد، باید سریعاً آن را تشخیص دهیم.

آخرین نمونه طبیعی ویروس آبله در اکتبر ۱۹۷۷ تشخیص داده شد و سازمان جهانی بهداشت ریشه‌کن کردن بیماری را با انجام عمل پیشگیری آبله‌کوبی «از سطح زمین» در ۱۹۸۰ تأیید و آن را به تنها بیماری انسانی ریشه کن شده تبدیل کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فیش حقوقی بازنشستگان فرهنگی | دانلود سریع فیش حقوقی بازنشستگان فرهنگی + لینک ورود به سامانه فیش حقوقی فرهنگیان my.medu.ir
  • دعوت از فرهنگیان فارس برای شرکت در رویداد ملی الف‌تا
  • ‌دعوت از فرهنگیان فارس برای شرکت در دومین رویداد ملی الف‌تا
  • این بیماری هنوز دنیا را تهدید می‌کند؟
  • توجه مجلس و دولت به ضروریات دانشگاه فرهنگیان
  • آبله یک تهید برای جهان؟
  • آیا آبله هنوز برای دنیا یک تهدید محسوب می‌شود؟
  • اجتماع خودجوش فرهنگیان در حمایت از اقدام انقلابی سپاه
  • تقدیر حمایت فرهنگیان کهگیلویه و بویراحمد از عملیات وعده صادق
  • اقامت مسافران نوروزی در مراکز اسکان فرهنگیان زنجان ۳۴ درصد کاهش یافت