Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در ماه رجب تمرین تقوا کنید، گفت: اگر تقوا پیشه کنید با نورانیت وارد ماه مبارک رمضان می‌شوید، این سه ماه توشه تقوا بردارید.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «علیرضا پناهیان» به مناسبت ماه رجب در حسینیه آیت‌الله حق‌شناس به سخنرانی پرداخته و گفت: کسی که لطف الهی را قبول نکند دیگر به او عطا نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: خداوند کسانی  را که هدایت می کند اما آنها هدایت را نمی‌پذیرند، گمراه می کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با استناد به فرمایشی از امام باقر(ع) بیان کرد: خداوند در قرآن کریم بندگان خود را دعوت کرد که توبه کنند تا بدی‌های آنها را به خوبی تبدیل کند، و این مهم را به فریاد رسایی که هیچ وقت قطع نمی‌شود، فریاد زد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه رحمت الهی بر غضب او پیشی دارد، تاکید کرد: تقوا راه رسیدن به مهربانی‌های خداوند است، بهترین کار در سه ماه پیش رو (رجب، شعبان و رمضان) تقوا است.

 

وی ادامه داد: کسانی که می‌خواهند از این سه ماه بهره‌برداری کنند تقوا پیشه کنند، در جامعه ما توصیه به تقوا بسیار ضعیف است، در حالی که خداوند اعمال صالح را از متقین قبول می‌کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه تقوا سطح پایین و بالا دارد، ابراز کرد: تقوای سطح پایین همین مراقبت در زمینه بهداشت است، اما تقوا در سطح بالا حس معنوی همراه با پرهیز از گناه است که در همه اعضای وجودی انسان جاری باشد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در ماه رجب تمرین تقوا کنید، گفت: اگر تقوا پیشه کنید با نورانیت وارد ماه مبارک رمضان می‌شوید، این سه ماه توشه تقوا بردارید.

 

وی افزود: در آغاز ماه رجب چله گرفتن بسیار خوب است وقتی شما چهل روز روی تقوا تمرین کنید به طور قطع تغییر می‌کنید نفس اماره شما سرکوب می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان در پایان خاطرنشان کرد: روز اول ماه رجب اگر می‌توانید کربلا بروید که نورانی شوید، امام حسین(ع) بسیار کرم دارند.

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایمان و تقوا حجت الاسلام علیرضا پناهیان سبک زندگی اسلامی تقوا و اخلاص حجت الاسلام والمسلمین استاد حوزه و دانشگاه ماه رجب سه ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۰۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سلامت و امنیت» مهم‌ترین اصل در مسؤولیت اجتماعی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران درباره مسؤولیت اجتماعی، اظهار داشت: مهم‌ترین اصل در مسؤولیت اجتماعی، اصل سلامت و امنیت اجتماعی است. خداوند برای زیست جمعی انسان‌ها نام امنیت آفرین خود یعنی سلام را برگزید.

وی ادامه داد: برای تحقق سلامت و امنیت اجتماعی ۴ تضمین ارائه شده است؛ اول تضمین ایمانی و اعتقادی است. در نگاه خداوند حق الناس بر حق الله مقدم است لذا در قیامت مواجهه حق با مسأله حقوق مردم بسیار سختگیرانه است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران دومین تضمین جهت تحقق سلامت و امنیت اجتماعی را ضمانت وجدانی دانست و گفت: انسان‌ها با همین سرمایه است که در تمام مدت عمر برای جلب منفعت و دفع ضرر از خودشان تلاش می‌کنند.

در حال تکمیل...

کد خبر 6082395 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • اقتدار سپاه نظام استکباری را به وحشت انداخته است
  • بهترین راه برای از بین بردن کپک‌ها
  • گاسپرینی: حذف لیورپول برای ما مثل جام بردن بود
  • «سلامت و امنیت» مهم‌ترین اصل در مسؤولیت اجتماعی است
  • سقف‌های مهربانی، سرپناه مددجویان کمیته امداد لرستان
  • بی مهری و مهربانی دو روی سکه ما با زمین
  • بازگشت «مجله هنری بوم» به آنتن تلویزیون
  • بازگشت مجله هنری بوم به آنتن شبکه دو سیما
  • آستانه امام مهربانی‌ها و مجال خدمتی به گستره ایران
  • سقف مهربانی در بانک ملی ایران بلند است