Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام رحمت الله اروجی با تاکید بر اینکه تابع دستور متولیان سلامت استان هستیم، گفت: اگر اعتکاف رجبیه سلامت مردم را به خطر اندازد، اولویت سلامت مردم است و مساجد و ستادهای اعتکاف برای برگزاری اعتکاف رمضانیه آماده شوند.

حجت الاسلام «رحمت الله اروجی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، بر استفاده معنوی از فرصت‌های ماه بندگی خدا تاکید کرد و در خصوص برگزاری اعتکاف در استان اصفهان اظهار داشت: با عنایت به در پیش بودن ایام‌البیض و مراجعات و سوالات مومنین، هیئت امنای مساجد و ستادهای اعتکاف در سطح استان در خصوص برگزاری سنّت حسنه اعتکاف و از طرفی ورود و انتشار ویروس کرونا در کشور، برگزاری یا عدم برگزاری این آیین معنوی، بستگی به نظر مسئولان سلامت استان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان بابیان اینکه استعلام در این باره، از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان انجام گرفته است، افزود: پیش از این توصیه‌ها مبنی بر برگزار نشدن اعتکاف رجبیه بصورت شفاهی بوده است و تا کنون پاسخ استعلام رسمی ما در این خصوص، وصول نشده است.


حجت الاسلام اروجی گفت: درحال حاضر به مراکز اعتکاف استان اعلام کرده‌ایم که ثبت نام از متقاضیان شرکت در آیین اعتکاف را متوقف کنند، و دست اندرکاران مراسم اعتکاف نیز اعلام کرده‌اند که سلامتی مردم بسیار اهمیت دارد و ما تابع دیدگاه متولیان امور سلامت درباره اعتکاف هستیم. 


وی افزود: چنانچه شرایط و تمهیداتی برای برگزاری اعلام شود، مطابق آن اعتکاف برگزار خواهد شد.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: توصیه ما به همه مراکز، مساجد و ستادهای برگزاری اعتکاف این است که در تدارک و تمهید برگزاری اعتکاف در ماه مبارک رمضان باشند.


وی با بیان اینکه اعتکاف رمضانیه سیره پیامبر اسلام(ص) و مستحب مؤکد است، اظهار داشت: اعتکاف رمضانیه می‌تواند جایگزین خوبی برای اعتکاف رجبیه باشد و لذا توصیه ما به دست اندرکاران و مجریان اعتکاف، توجه به این مهم و برنامه‌ریزی برای اجرای آن است.


حجت الاسلام اروجی ادامه داد: اعتکاف یک امر مستحب است و اگر در شرایط کنونی برگزاری این مراسم، سلامتی مردم را به مخاطره بیندازد، قطعاً اولویت ما سلامتی مردم است.

پایان پیام/126

منبع: شبستان

کلیدواژه: اعتکاف رجبیه ثبت نام اعتکاف اعتکاف رمضانیه اعتکاف توقف اصفهان برگزاری اعتکاف اعتکاف رجبیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۰۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع مشکلات شهرک اصناف دلیجان در اولویت اقدامات قرار گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل قاسمی ظهر چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان دلیجان اظهار کرد: تمام دستگاه‌ها باید رسالت خود در قبال مردم به درستی انجام داده و پاسخگوی اقدامات خود باشند.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، اظهار کرد: دلیجان از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است و نیاز است با تعامل و هم‌افزایی مردم گام‌های موثرتری در راستای توسعه و بهره گیری از این پتانسیل‌ها برداشت.

فرماندار دلیجان با اشاره به ضرورت آمادگی شبانه روزی سازمان‌های مختلف و حراست از دستگاه‌های اداری و پرسنل آن گفت: چنانچه مقرر است معروف در جامعه ترویج و منکر به صفر برسد، نیازمند تلاش دستگاه‌های اجرایی است و چنانچه در این راستا با مطالعه رفتار کنیم، بسیاری از مشکلات به حداقل خواهد رسید.

قاسمی با اشاره به جامعه ۱۴ هزار نفری کارگران و وجود حدود ۳۰۰ واحد صنعتی در شهرک اصناف در شهرستان دلیجان، ادامه داد: شهرک اصناف بخشی از شهرستان دلیجان است و وجود مشکلات شهرک، زیبنده این شهر نیست و انتظار است مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذیربط در راستای رفع آن از هیچ کوششی دریغ نکنند.

وی افزود: حدود ۱۵ سال موضوع انتقال مشاغل مزاحم دستور کار قرار گرفت و اکنون ساماندهی آن بر عهده شهرک اصناف و برخی دستگاه‌های دیگر است که این مهم باید با جدیت پیگیری شود.

پارسال ۳۵۱ مورد مشاوره به کارگران دلیجان ارائه شد

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دلیجان نیز در این نشست با اشاره به جایگاه سوم شهرستان از نظر استقرار صنایع در استان، اظهار کرد: در سال گذشته ۳۵۱ مورد مشاوره به کارگران شهرستان داده شد که از این تعداد ۶۱ مورد منجر به صدور دادخواست شده و مابقی به شکل صلح و سازش رفع شده است.

حسن معصومی با اشاره به حدود ۱۵۰ مورد افراد مشمول مقرری بیکاری، ادامه داد: در حوزه شناسایی اتباع بیگانه ۱۵ مورد گشت شناسایی مشترک با حضور دستگاه‌های مسئول و نمایندگان آنها انجام شد.

کد خبر 6081141

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: مشکلات سیل‌زدگان براساس اولویت پیگیری و رفع خواهد شد
  • نمایندگان صدای واحد اولویت های عمرانی خراسان رضوی باشند
  • تکمیل بیش‌از ۷۰ هزار طرح نیمه تمام در اولویت کاری دولت
  • برگزاری سه کارگاه علمی تخصصی همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»
  • مذاکرات آتش‌ بس غزه متوقف شده است
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • رفع مشکلات شهرک اصناف دلیجان در اولویت اقدامات قرار گیرد
  • نماینده‌ها منافع ملی را اولویت قرار دهند
  • نمایشگاه‌های مد و لباس ایرانی در شهرستان های کرمان برگزار می شود
  • شکست خیبر برابر سایپا/ چادرملو در گیلان متوقف شد