Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@08:52:49 GMT

کرونا به دانمارک، نروژ و رومانی رسید

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۰۶۳۸

کرونا به دانمارک، نروژ و رومانی رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، مقامات بهداشتی رومانی از اولین مورد ابتلای کرونا در این کشور خبر دادند.

بر اساس این گزارش؛ مقامات بهداشتی رومانی اعلام کردند که فرد مبتلا که از استان گورج این کشور است، در وضعیت خوبی قرار دارد و به بیمارستان عفونی بخارست منتقل می شود و آزمایش کرونا همه هفت عضو خانواده این مرد منفی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همزمان منابع بهداشتی نروژ هم از شناسایی اولین مورد مبتلا به کرونا در این کشور خبر دادند و اعلام کردند که این فرد هفته گذشته از چین بازگشته است.

این منابع افزودند که فرد مبتلا وضع خطرناکی ندارد.

در دانمارک هم اولین مورد ابتلا به کرونا شناسایی شد.

آنگونه که مقامات دانمارکی اعلام کرده اند؛ فرد مبتلا  از شمال ایتالیا به دانمارک بازگشته است.

کد خبر 4864434

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا رومانی دانمارک نروژ سوریه ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا ایران رژیم صهیونیستی عراق ادلب ترکیه روسیه فلسطین عربستان سعودی دونالد ترامپ معامله قرن افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۰۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان

براساس اعلام مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۲ تعداد ۶۱۲ مورد ابتلا به سرخک در کشور شناسایی شده است که بیشترین مبتلایان در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و خراسان رضوی بوده است. - اخبار اجتماعی -

شهنام عرشی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور اظهار کرد: شیوع بالای بیماری سرخک به دلیل ضعف برنامه واکسیناسیون در کشورهای همسایه به‌ویژه در شرق کشور و تردد اتباع غیر آن‌ها به شکل مجاز یا غیرمجاز، تهدید مستمر برای دستاورد حذف سرخک کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: اقدامات صورت گرفته جهت جلوگیری از چرخش ویروس شامل هشدارهای مکرر به دانشگاه‌ها جهت واکسیناسیون به موقع اطفال و رفع موارد تاخیری واکسیناسیون انجام شد؛ همچنین واکسیناسیون جمعی در مناطق جنوب شرقی کشور شامل استان‌های سیستان بلوچستان، هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی در آبان ماه سال 1400 به دلیل پر خطر بودن منطقه ورود مهاجرین از نقاط مرزی  به داخل کشور انجام شد و بالغ بر یک میلیون و 100 هزار کودک 9 ماه تا 7 سال تحت پوشش واکسیناسیون سرخک قرار گرفتند.

شناسایی 79 مبتلا به وبا در سال گذشته/کاهش چشمگیر آمار بیماری

عرشی ادامه داد: همچنین اعلام شد که در تمام نقاط کشور به تمام اتباع  غیر ایرانی تازه‌وارد از مناطق بومی بیماری در گروه‌های سنی 9 ماه تا 30 سال یک نوبت واکسن حاوی سرخک و سرخجه تزریق شود که بر این اساس بالغ بر 600 هزار دوز واکسن تزریق شده است.

براساس اعلام رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، تعداد 8491 مورد تب و بثورات ماکولوپاپولار (نوعی ضایعه پوستی) در سال 1402 شناسایی و گزارش شده است؛ از این تعداد 8310 مورد تست آزمایشگاهی انجام شده است و تعداد 612 مورد تاییدشده آزمایشگاهی سرخک گزارش شد. این تعداد موارد سرخک در 21 استان کشور رخ داده است.

به گفته وی، از نظر ملیت 556 مورد ایرانی، 55 مورد افغانستانی و یک مورد پاکستانی بودند.

عرشی با بیان این‌که 358 مورد دربیمارستان بستری بودند، گفت: کاهش موارد در غیرایرانی‌ها می‌تواند به دلیل اثر بخشی واکسیناسیون جمعی این گروه در دی ماه سال 1401 باشد.

شرایط سنی استفاده از واکسن‌های "پنوموکوک" و "روتاویروس" برای کودکان اعلام شد

وی خاطرنشان کرد: بیشترین ابتلا در استان‌های سیستان بلوچستان، کرمان و خراسان رضوی گزارش شده‌اند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: جهت افزایش سطح ایمنی در استان‌های پر خطر سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان برنامه ریزی برای واکسیناسیون نوبت صفر سرخک در شش ماهگی انجام شده که در بهمن ماه 1402 به اجرا در آمده است؛ حفظ درصد پوشش واکسیناسیون MMR  نوبت اول ( 12 ماهگی ) و نوبت دوم ( 18 ماهگی) بالاتر از 95 درصد و تقویت مستمر نظام مراقبت استاندارد بیماری برای محافظت از دستاورد حذف سرخک و سرخجه ضروری است زیرا ویروس‌های سرخک وارده به کشور، به سرعت ممکن است در سطح کشور به چرخش دربیایند.

لازم به ذکر است؛ تصویر زیر تعداد موارد سرخک تأییدشده آزمایشگاهی را در استان‌های مختلف کشور نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • نروژ: کشور‌ها کمک رسانی به آنروا را از سر بگیرند
  • تبعیض جنسیتی در دانشگاه‌های دانمارک/ ۳۷ درصد دانشجویان دکتری دختر تجربه تحقیر کلامی دارند
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • شروع کار سفارت در هتل و مذاکرات سفیر برای خرید جنگنده از اتیوپی
  • پیدا شدن نقاشی گمشده بعد از ۴ سال
  • گام بلند صنعت حمل و نقل در کاهش انتشار گاز دی اکسید کربن
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد