Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@00:39:07 GMT

سرگردانی مسافران ایرانی در دوبی

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۰۹۳۳

سرگردانی مسافران ایرانی در دوبی

به گزارش همشهری آنلاین سر کنسولگری ایران در دبی، در اطلاعیه با اشاره به اقدام دولت امارات در توقف یکباره پروازها به ایران و بالعکس و همچنین توقف ورود و خروج کشتی‌ در پی شیوع ویروس کرونا اعلام کرد: این اقدام موجب بلاتکلیفی، وسرگردانی تعداد زیادی از هم‌میهنان شده است و سرکنسولگری و سفارت کشورمان در دبی و ابوظبی و همچنین وزارت امور خارجه با استفاده از همه توان و ظرفیت‌های موجود در جهت رفع این مشکل تلاش خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، متن اطلاعیه سر کنسولگری ایران در دبی به شرح زیر است: به اطلاع هم‌وطنان عزیز می‌رساند متاسفانه در پی شیوع ویروس کرونا در کشورهای جهان و بویژه منطقه غرب آسیا، دولت امارات اقدام به توقف یکباره و از قبل اعلام نشده پروازها به ایران و بالعکس و همچنین ورود و خروج کشتی‌های مسافری و باری کرده است.

این اقدام موجب بلاتکلیفی، نگرانی وسرگردانی تعداد زیادی از هم‌میهنان عزیزمان از جمله زنان و مردان سالخورده و بیمار و کودکان در فرودگاه‌ها و بنادر دبی و شارجه شده است. علی‌رغم تلاشها و پیگیریهای صورت گرفته با جهات ذیربط در دولت امارات عربی متحده و قول مساعد آنان برای همکاری، درخواست صدور مجوز برای پرواز هواپیماهای بدون مسافر شرکتهای هواپیمایی ماهان، ایران‌ایر، کیش‌ایر و... به امارات برای بازگرداندن هموطنان عزیزمان به ایران داده شده است، لیکن متاسفانه هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است.

امیدواریم هرچه زودتر مجوزهای مربوط صادر شود. هرچند انتظار این بود که دولت امارات متحده عربی همچون دیگر کشورها در این زمینه مسئولانه‌تر عمل کند و دست کم با تسریع در صدور مجوزهای لازم، بازگشت ایرانیان را به کشورمان تسهیل نماید.

قابل ذکر است عده‌ای در فضای مجازی، غیرمسئولانه افراد را تشویق به حضور در سرکنسولگری می‌نمایند. به منظور اطمینان خاطرِ مردم عزیز اعلام می‌نماید سرکنسولگری و سفارت کشورمان در دبی و ابوظبی و همچنین وزارت امور خارجه در ایران با همکاری سایر دستگاهها با استفاده از همه توان و ظرفیتهای موجود از جمله رایزنی مستمر با مقامات دولت امارات، به دنبال تمهیداتی برای بازگشت هموطنان به کشور می‌باشند و در صورت صدور مجوزهای لازم بلافاصله چند فروند هواپیما برای انتقال ایرانیان به امارات اعزام خواهد گردید.

شرکتهای هواپیمایی ایرانی و اماراتی نیز باید به تعهدات و وظایف خود در قبال هموطنان و مسافران به نحو شایسته عمل نمایند. از همین رو خواهشمند است با صبر و خویشتنداری که شایسته ملت بزرگ ایران است، دست در دست هم برای گذر از شرایط موجود یکدیگر را یاری کنیم.
بی‌شک روزهای سخت خواهد گذشت و جمهوری اسلامی ایران تعامل همسایگان خود را فراموش نخواهد کرد.

کد خبر 487405 برچسب‌ها كروناويروس ایران و امارات كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس ایران و امارات كرونا در ايران دولت امارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۰۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال

ماشاریپوف هافبک ازبک استقلال شب گذشته به تهران برگشت و در تمرین امروز این تیم شرکت کرد.

جلال الدین ماشاریپوف هافبک ازبکستانی استقلال پس از بازی جمعه شب آبی‌پوشان مقابل شمس آذر قزوین در هفته بیست و چهارم لیگ برتر به دوبی رفت.

دلیل بدون اطلاع ترک کردن ایران توسط ماشاریپوف این بوده که پاسپورت هافبک استقلال به خاطر فیفادی و انجام بازی‌های ملی برای تیم ملی ازبکستان پیش خود ماشاریپوف بوده است. او به باشگاه اعلام کرده برای آوردن خانواده‌اش به دوبی سفر می‌کند.

ماشاریپوف با پیگیری‌های باشگاه استقلال دیشب (دوشنبه) به ایران بازگشت و هم‌اکنون در تمرین استقلال حضور دارد.

tags # استقلال ، ماشاریپوف سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی عامل حمله کننده به سفارت
  • چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
  • پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام درباره ماشاریپوف
  • پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال
  • بازگشت ستاره استقلال به تمرین
  • ستاره ازبکستانی استقلال به تمرین بازگشت
  • تیم هفته امارات با ستاره ایرانی (عکس)
  • سیاستمدار صهیونیست: الان وقت ورود به جنگ با ایران نیست
  • اروپا ایران را در پی حمله به اسرائیل تحریم می کند؟ | اقدام اتحادیه اروپا علیه تولید و صادرات پهپادها و موشکی‌های ایرانی
  • انجام تشریفات گمرکی کالا‌های همراه مسافر برای تعداد ۴۳۸ هزار و ۹۷۸ نفر از مسافران ایرانی و خارجی