Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@08:18:13 GMT

شایعات فضای مجازی ویروس کرونا را خطرناک کرده است

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۰۹۷۲

شایعات فضای مجازی ویروس کرونا را خطرناک کرده است

متخصص بیماری های عفونی گفت:شایعات فضای مجازی ویروس کرونا را خطرناک کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، دکتر فیضی متخصص بیماری های عفونی درخصوص ویروس کرونا گفت:سال گذشته هم بیماری هایی که دراین فصل شیوع زیادی پیدا کرد ه بود اما امسال ترسی که بیماری کرونا هست بی سابقه بوده وبا چاشنی ترس همراه شده که بنا این ترس شبکه های مجازی بودند و هرچیزی را به این بیماری حتی در چین ربط می دادندواین داستان از چین ریخته شد تا به ایران رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد:کرونا یک بیماری تنفسی فوقانی است که که حدود 80 هزار نفر بیمار 79 هزار آن بهبود یافته وهزار نفر دیگر آن شامل افراد سالمند ، بیماری های تنفسی ، قلبی ونقص ایمنی درگروه خطر قرار دارند بنابراین ترس از این بیماری بی مورد است.
فیضی در ادامه گفت: سرماخوردگی ، آنفولانزا و کرونا سه بیماری هستند که شبیه هستند وآن چیزی که دراین سه بیماری وجود معمولا با تب،سرفه ، سردرد که در کرونا بیشتر است ، آبریزش ودر مواردی که شدت بیشتری دارد تنگی نفس بیشتر در کرونا دیده می شود.
متخصص بیماری های عفونی در خاطرنشان کرد:بیماری سارس نزدیکی ژنتیکی خاصی با کرونا دارد با گرم شدن هوا محدود شد و ویروس کرونا هم احتمالا با گرم شدن هوا وعید نوروز این ویروس در کشور ما محدود خواهد شدودراین خصوص جای نگرانی نیست.
 وی یادآور شد: شست مداوم دست ها با آب ومواد بهداشتی مانند مایع دستشویی، رعایت بهداشت فردی، عدم روبوسی ودست دادن با دیگران وضدعفونی کردن محیط ها می توان از ویروس کرونا پیشگیری کرد.
متخصص بیماری های عفونی تصریح کرد:آگاه سازی مناسب مردم در پیشگیری از این ویروس می تواند موثر باشد وبا دانستن واقعیت ها از بارروانی این ویروس برجامعه کاسته خواهد شد ومردم می دانند که در خصوص این ویروس جای نگرانی نیست.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: متخصص بیماری های عفونی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۰۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن

همشهری آنلاین ـ لاله غزالی: کووید ـ ۱۹ و زیرسویه‌های آن حدود ۳ سال جهان را با مخوف‌ترین پاندمی قرن مواجه کرد و جان بسیاری از انسان‌ها را گرفت. اکنون که این بیماری فروکش کرده و آمار ابتلا به آن و تلفاتش کاهش پیدا کرده است، پزشکان و متخصصان در حال پژوهش درباره مسائل مرتبط با آن هستند.

اکنون موضوع مهم درباره کرونا عوارض آن است چراکه محققان براساس مطالعات خود ثابت کرده‌اند این بیماری تبعات و عوارضی دارد که مبتلایان را تا سال‌ها پس از بهبودی هم درگیر خود می‌کند.
عوارض این بیماری برای افراد متفاوت است و فاکتورهایی همچون سابقه بیماری‌ها، ژنتیک، میزان ایمنی بدن و... را دربر می‌گیرد.

کرونا عوارض کوتاه‌مدت و بلندمت دارد و می‌تواند به اندام‌های حیاتی بدن شامل قلب، ریه، مغز، کبد، کلیه و... آسیب بزند و باعث سکته قلبی و مغزی، افزایش احتمال ابتلا به پارکینسون و آلزایمر، نارسایی کلیه، ریزش مو و بثورات پوستی، مشکلات تنفسی، خستگی مزمن و... شود.

آنچه در این میان به آن کمتر پرداخته شده، عوارض روانی کروناست و حتی شاید فرد بهبودیافته نداند بعضی تغییرات خلقی وی به دلیل کرونا باشد. این در حالی است که پژوهشگران در تحقیقات خود به نشانه‌های متقنی از ارتباط بیماری‌های روانی با کرونا دست یافته‌اند و تاکید می‌کنند افراد درگیر باید از این موضوع آگاه باشند و برای درمان اقدام کنند.

در اینفوگرافیک زیر شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن را مشاهده می‌کنید:

گرافیست: داود سرخوش

کد خبر 846950 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها کرونا خبر مهم بیماری - ویروس بیماری - بیمارستان بیماری روانی روانشناسی

دیگر خبرها

  • ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد
  • شایعات خطرناک درباره جلال‌الدین ماشاریپوف؛ بوی پیراهن قرمز!
  • هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی
  • تراکتور شایعات را تکذیب کرد؛ گزینه‌های پرافتخار مدنظرمان است