Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از موارد مهم در تقویت سیستم ایمنی بدن اصلاح سبک زندگی و تبدیل آن به سبکی سالم است، این روزها کروناویروس به دغدغه‌ای برای مردم تبدیل شده اما همین موضوع می‌تواند مقدمه‌ای باشد برای استفاده از غذاهای سالم و بازگشت به سبک زندگی درست.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، کروناویروس در روزهای اخیر یکی از موضوعات داغ و تیتر اول تمام رسانه‌های کشور بوده و مردم اخبار مربوط به آن را هر روز با جدیت دنبال می‌کنند گویا این اولین باری است که کشور دچار چنین اپیدمی شده است در حالی که اگر تاریخ پزشکی ایران را مطالعه کنیم به انواع مختلفی از بیماری‌ها برمی‌خوریم که در یک برهه زمانی جان هزاران نفر را گرفته است؛ البته قبول داریم که در آن زمان خدمات بهداشتی و درمانی به این حد پیشرفت نکرده بود و ویروس‌ها و میکروب‌ها اینقدر جهش نیافته بودند اما مردم در آن دوران فقط یک طب را می‌شناختند و سراغ همان هم می‌رفتند و مراقبت و مواظبت از بیماران را در خانه انجام می‌دادند و پرستار هم یا مادر بود یا مادربزرگ خانواده در رویارویی با هر بیماری شاید بتوان گفت به اندازه ما به خود ترس و هراس راه نمی‌دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اپیدمی یک بیماری در هر عصری موضوعی طبیعی بوده و جزو جدایی‌ناپذیر زندگی بشر است حال در هر دوره‌ای با یک نوع ویروس و باکتری؛ اکنون آن چه اهمیت دارد نحوه برخورد ما برای مقابله با بیماری است و اینکه چگونه روحیه خود را حفظ کنیم و به شیوه‌ای درست از دانش‌های بومی کشور به همراه علوم جدید زیرنظر متخصصان و مشاوران به مبارزه با این ویروس بپردازیم.

در خصوص مقابله با ویروس کرونا که بیشترین تأثیر را بر روی افراد با سیستم ایمنی پایین دارد به سراغ بابک عزتی‌رنجبر، مخترع و محقق جوان همدانی و مدیرعامل شرکت بادرنگ طب کوهستان که سال‌هاست در حوزه فراورده‌های طبیعی و گیاهان دارویی کشور فعالیت می‌کند و ده‌ها مقاله علمی تالیف کرده رفته و به گفت‌وگو نشستیم.

فارس: لطفا ابتدا در مورد حوزه فعالیت خود توضیحی دهید.

عزتی‌رنجبر: بنده ۱۵ سالی است با توجه به رشته دانشگاهی‌ام به کار تحقیق، پژوهش و تدریس در حوزه فرآورده‌های طبیعی و مکمل مشغول بوده و دو سال قبل با نام تجاری ثبت شده «کرویا» در امر تولید فرآورده‌های طبیعی در پارک علم و فناوری فعال هستم و در این مدت دو عنوان اختراع جدید در حوزه بیماری‌های مربوط به بیماری‌های عضلانی و اسکلتی را به ثبت رسانده‌ام.

شرکت بادرنگ طب کوهستان، ‌شرکتی است که از همان ابتدا یکی از محورهای اصلی فعالیت خود را تحقیق و پژوهش بر روی مکمل‌های طبیعی که باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن می‌شود، قرار داده و در این راستا با جمعی از نخبگان دانشگاهی اعم از اساتید داروسازی دانشگاه علوم پزشکی و کارشناسان گیاهان دارویی فعالیت کرده و مرتبط است.

فارس: امروز بحث داغ هر محفل و رسانه کروناویروس است که بر روی سیستم ایمنی ضعیف فعالیت می‌کند، چگونه می‌توان به شیوه‌ای ساده و حتی خانگی سیستم ایمنی بدن را تقویت کرد؟

عزتی: همان‌طور که مطلعید این ویروس کرونای جدید از چین شروع شده و متاسفانه کشورهای دیگر از جمله ایران را درگیر کرده است. این ویروس از خانواده کرونا بوده که به آن بیماری کرونا covid_19 می‌گویند و از گروه خانواده ویروس‌های تنفسی مانند سارس بوده است و علائمی شبیه به آنها دارد.

این ویروس بر روی افرادی با زمینه بیماری‌های مزمن مانند دیابت و ضعف سیستم ایمنی اثر بیشتری دارد و در برخی از مقالات پزشکی آمده که زنان استعداد بیشتری برای ابتلا به این ویروس کرونا را دارند و به طور عموم کسانی که در مقابل بیماری‌های تنفسی مانند آنفلولانزا استعداد ابتلای بیشتری را به دلیل ضعف سیستم ایمنی دارند ممکن است راحت‌تر مبتلا شوند.

سیستم ایمنی به عنوان یک سد دفاعی، بدن را از ابتلا به بیماری‌های میکروبی محافظت کرده و و بدین ترتیب افرادی که سیستم ایمنی قوی‌تری دارند خیلی راحت به مقابله با این ویروس و هر ویروس دیگر می‌پردازند.

یکی از موارد مهم برای تقویت سیستم ایمنی بدن اصلاح سبک زندگی و تبدیل آن به سبکی سالم است. همچنین مصرف سبزیجات و میوه‌های ارگانیک و غذاهای تازه و خانگی و پرهیز از مصرف غذاهای آماده، فست‌فودی و غذاهای فرآوری شده، شیرینی‌جات و تنقلات مصنوعی بسیار تأثیرگذار است.

یکی از موثرترین مواد طبیعی که می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند سیر و موسیر همراه با غذا یا به تنهایی است.

همچنین مصرف دمنوش‌های گیاه سرخارگل و خانواده نعناعیان چون رزماری، نعنا و آویشن است که تأثیر شگرف آنها در تقویت سیستم ایمنی بدن و برطرف کردن مشکلات میکروبی ثابت شده است و با یک جست‌وجوی ساده می‌توان مقالات زیادی را در این زمینه پیدا و مطالعه کرد.

البته در میان همه این مواد طبیعی که به عنوان تقویت‌کننده سیستم ایمنی و آنتی‌باکتریال معرفی می‌شود ماده‌ای به نام بره‌ موم وجود دارد که به بمب آنتی‌بیوتیک مشهور است.

فارس: در مورد بره‌موم بیشتر توضیح بدهید و اینکه چه جایگاهی در بین مواد طبیعی دارد؟

عزتی:‌همان‌طور که گفتم این ماده به عنوان بمب آنتی‌بیوتیک طبیعی مشهور است و قوی‌ترین ماده طبیعی در جلوگیری از ابتلا به میکروب‌ها حصوصاً دسته ویروس‌ها است. این ماده توسط زنبورعسل در کندو تولید می‌شود و خود به عنوان یک ماده محافظتی برای زنبورها به حساب می‌آید و هزاران سال است که در طب‌های مکمل در جوامع مختلف در دنیا به خوبی از آن استفاده شده و در صنعت داروسازی نوین داروهای مختلف و متعددی از آن به شکل کپسول و سایر اقلام دارویی تهیه می‌شود که با مشاهده و جستجو در سایت‌ها و مجلات معتبر پزشکی دنیا تعداد زیادی مقاله در ارتباط با تاثیرات درمانی فرآورده‌های بره موم در پیشگیری و درمان بیماری‌های میکروبی و ویروسی می‌توان به قدرت و خاصیت شگرف بره موم یا پروپولیس پی برد.

فارس: یکی از محورهای اصلی شرکت شما کار بر روی آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی است آیا در این زمینه کار جدیدی انجام داده‌اید؟

عزتی: در اینجا لازم است توضیح کوتاهی را در خصوص این فرآورده بدهم، ما یک عصاره بره موم داریم یکی خود بره موم. خود بره‌موم که عموما از مولکول‌های سنگینی تشکیل شده و عملا خواص ضدعفونی آن که مربوط به فنل ها ، پلی‌فنول‌ها و فلونوئیدهای آن است که ماده دارویی موثر بره‌موم حساب می‌شود که با عصاره‌‌گیری آزاد شده و پس از مصرف خوراکی یا موضعی جذب بدن می‌شود البته به دنبال این هم هستیم که با مهندسی معکوس اشکال دارویی این ماده ارزشمند را در داخل کشور بومی‌سازی کنیم که اگر این اتفاق بیافتد یک قدم بزرگی در صنعت دارویی کشور برداشته‌ایم.

فعالیت‌های تحقیقی صورت گرفته در جهان و در ایران نشان می‌دهد که عصاره بره‌موم یکی از بی‌نظیرترین مکمل‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن بوده که حتی می‌تواند سد دفاعی محکمی در برابر بیماری حتی کرونا ایجاد می‌کند گرچه ویروس یک موجود زنده محسوب نمیشود که آنتی بیوتیک ولو نوع طبیعی آن بتواند آنرا از میان بردارد و مدارک علمی در رابطه با تاثیر این ماده بر روی نوع جدید ویروس کرونا (به لحاظ نوظهور بودن این بیماری) وجود ندارد ولی به لحاظ اینکه سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند می‌تواند مورد نظر جدی پزشکان و مسئولان امر قرار گیرد.

فارس: ممنون از وقتی که در اختیار ما گذاشتید صحبت پایانی اگر هست بفرمایید:

عزتی: سپاسگزارم. متأسفانه جو روانی این بیماری که در جامعه حاکم شده در ملتهب شدن و تشدید بیماری می‌افزاید. قبل از هر چیز مردم باید آرامش خود را حفظ کنند و احساسی در مقابله با این بیماری برخورد نکنند و توصیه هایی که از طرف وزرات بهداشت کشور و پزشکان این حوزه داده می‌شود توجه کنند و به شایعات توجهی نکنند و به افراد غیر متخصص مراجعه نکنند. با کمی صبوری و رعایت نکات ذکر شده و اعلامی از سوی وزارت بهدشت و سبک زندگی سالم و... می‌توان تا اندازه زیادی از ابتلا به این بیماری در امان ماند.

--------------------

الهام شهابی

--------------------

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: سیستم ایمنی ویروس سبک زندگی آنتی بيوتيك هاي طبيعی كرونا تقویت سیستم ایمنی بدن آنتی بیوتیک ویروس کرونا بیماری ها سبک زندگی بره موم بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۰۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد تقویت و اصلاح نور و رنگ در راستای بهبود کیفیت منظر شهری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، ابوالقاسم محی الدینی با حضور در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری که حمید رضا رحیمدل معاون محیط زیست و خدمات شهری نیز حضور داشت با اشاره به اهمیت این سازمان در ایجاد ارتباط مؤثر و افزایش نشاط شهروندان، تصریح کرد: دلیل اصلی انتخاب این سازمان به عنوان اولین مقصد بازدید‌های سازمانی در سال جدید، اهمیت برنامه‌های سازمان در پیشبرد اهداف مدیریت شهری است.

وی با اشاره به زیبایی‌های بی‌نظیر و مثال‌زدنی شهر یزد، بر لزوم رفع نازیبایی‌ها و ناهماهنگی‌های موجود تاکید کرد و افزود: در سال جدید، برنامه‌های سازمان با دو رویکرد اصلی نور و رنگ پیش خواهد رفت.

شهردار یزد همچنین تصریح کرد: کارگروهی برای تهیه نیازمندی‌ها و جانمایی و ارتقای روشنایی‌های معابر سطح شهر و بافت تاریخی تشکیل شده تا با برنامه ریزی، گام‌های لازم در این خصوص برداشته شود.

محی الدینی با بیان این که حفظ طراوت و سرسبزی معابر، بوستان و پارک‌های سطح شهر از اولویت‌های سازمان است که باید با دقت و وسواس خاص در نگهداشت و توسعه آن اقدام کرد، افزود: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در برنامه سال جدید با استفاده از آب‌های نامتعارف (جایگزین) و همچنین حذف انشعابات آب شرب و بهره گیری از دیگر روش‌های آبیاری، دو رویکرد نگهداشت و توسعه را پیگیری کند.

وی همچنین با اشاره به چشم انداز سال جدید سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، از ریل گذاری‌ها برای حذف تابلو‌های نامتناسب و فاقد استاندارد در سطح شهر و نظام‌مندکردن آنها خبر داد و اظهار داشت: باید با تمام قوا و با رویکرد اطلاع‌رسانی به عموم شهروندان، در مرحله اول حذف تابلو‌های فاقد استاندارد توسط اشخاص و نهاد‌ها و در نهایت به نظام‌مندکردن آنها را در دستور کار قرار گیرد و تا اقدامات لازم برای بهبود سیمای شهری انجام شود.

دیگر خبرها

  • بیماری ایدز چیست؟ + فیلم
  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • غذا‌های مفیدی که بدن هر بیماری را تقویت می‌کند
  • انجام عملیات اصلاح و اجرای شیب شیروانی در آزادراه کرج - قزوین
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • بیمارستان‌های شهر قم ملزم به دریافت پروانه ایمنی هستند
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • قارچ چاگا ؛ برای افرادی که به سیستم ایمنی خود اهمیت می دهند(+عکس)
  • رویکرد تقویت و اصلاح نور و رنگ در راستای بهبود کیفیت منظر شهری