Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین قدیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برخی مناطق این استان از جمله پارس‌آباد مغان اقلیم خوب و مناسبی برای توسعه انرژی‌های نوین خورشیدی دارند.

وی اظهارداشت: پس از ارائه مجوزها شرکت‌های توزیع نسبت به عقد قرارداد خرید تضمینی برق تولیدی اقدام کرده و و بدین ترتیب افرادی که ساختمان خود را مجهز به سیستم خورشیدی کرده‌اند، می‌توانند علاوه بر حذف قبض برق خود، برق تولیدی سلول خورشیدی خانه خود را به شبکه سراسری فروخته و درآمد مناسبی هم کسب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با هدف ترغیب مردم و سرمایه‌گذاران شرکت تولید برق استان حمایت خوبی از سرمایه‌گذاران این بخش انجام می‌دهد و برق تولید شده را بصورت تضمینی با قیمت ۱۰ هزار و ۴۰۰ ریال به ازای هر کیلو ولت ساعت خریداری می‌کند.

وی گفت: بر اساس دستورالعمل وزارتی جهت ترویج انرژی خورشیدی باید ۲۰ درصد از نیروی برق مصرفی ادارات و دستگاه‌های دولتی این استان از طریق انرژی خورشیدی تامین شود.

او همچنین با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی بیش از سه هزار میلیارد ریال به این شرکت بدهکار می‌باشند، استفاده از انرژِی خورشیدی را بسیار با صرفه‌تر بیان کرد.

وی افزود: در راستای تولید برق از انرژی خورشیدی تاکنون چند نیروگاه خورشیدی توسط بخش خصوصی در استان راه‌اندازی شده و حدود پنج مگاوات از این طریق در استان برق تولید

می‌شود.

برچسب‌ها تسهیلات ارزان قیمت اردبیل شركت‌ توزيع نيروی برق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات ارزان قیمت اردبیل شركت توزيع نيروی برق تسهیلات ارزان قیمت اردبیل شركت توزيع نيروی برق انرژی خورشیدی برق تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۱۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست بزرگ‌ترین پروژه انرژی تجدیدپذیر تاریخ

بزرگ‌ترین پروژه انرژی‌های تجدیدپذیر در مراکش که وعده تغییر تاریخ را می‌داد، به‌دلیل به توافق نرسیدن طرفین درگیر در آن متوقف شد و تنها از خود یک ضرر مالی دو میلیارد دلاری برجای گذاشت.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، انسان در حال گذراندن دوره انتقال انرژی است. زندگی شهری به انرژی نیاز دارد و چندین ابتکار در حال حاضر ایجاد شده که نوید بهره‌برداری از انرژی بی‌نهایت و تجدیدپذیر را می‌دهد. با این حال همه پیشنهادهای ارائه‌شده برای برآوردن این نیاز موفق نیستند و گاهی به دلیل کمبود بودجه، نبود امکان بهره‌برداری از منابع یا وجود اختلاف‌نظر میان عوامل درگیر، در حاشیه قرار می‌گیرند.

بزرگ‌ترین پروژه انرژی تجدیدپذیر با پتانسیل بالا در تاریخ که نوید تغییر در چگونگی بهره‌گیری از انرژی را می‌داد، به‌دنبال این دلایل به حالت تعلیق درآمد. شکست این پروژه با میلیاردها دلار ضرر مالی همراه بود و از خود تنها یک بیابان خالی برجای گذاشت.

چرایی شکست بزرگ‌ترین پروژه انرژی تاریخ

بزرگ‌ترین پروژه خورشیدی برنامه‌ریزی‌شده مراکش به دلیل اختلاف بر سر نوع منابع انرژی و امکانات مورد استفاده به تعویق افتاد. قرار بود این نیروگاه ۸۰۰ مگاواتی در سال جاری شروع به کار کند، اما هنوز مراحل ساخت آن آغاز هم نشده است.

مدیران پروژه این نیروگاه درخواست کردند که از فناوری فتوولتائیک (PV) برخوردار باشد که هرچند ظرفیت کمی برای ذخیره انرژی دارد، مقرون‌به‌صرفه‌تر است‌. آن‌ها همچنین خواهان فناوری برق خورشیدی متمرکز (CSP) یا انرژی حرارت خورشیدی بودند که گران‌تر است اما تا ساعت‌ها پس از تاریک شدن هوا به تأمین شبکه ادامه می‌دهد، با این حال از زمان انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاران اعلام کردند که تنها در صورتی با خرید برق موافقت خواهند کرد که از CSP استفاده نشود یا ذخیره انرژی به باتری تغییر پیدا کند.

مراکش به‌رغم توقف کامل پروژه مصمم است تأسیسات یادشده را با ترکیبی از فتوولتائیک، انرژی حرارت خورشیدی و ذخیره‌سازی باتری به‌نحوی از سر بگیرد که از نظر هزینه، پایداری و ایمنی مطمئن باشد. در خصوص تأمین مالی پروژه نیز بانک جهانی و بانک سرمایه‌گذاری اروپا اعلام کردند که شرایط تأمین مالی آن‌ها همچنان معتبر است، اما به این شرط که طرفین درگیر در پروژه ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه انرژی جهان به تفاهم برسند.

کد خبر 745494

دیگر خبرها

  • هفت کشوری که تمام برق خود را از منابع تجدیدپذیر تولید می‌کنند
  • سرنوشت زباله‌های ناشی از رونق انرژی خورشیدی در هند چه می‌شود؟
  • ۶۰ درصد اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافته است
  • کدام کشورها ۱۰۰ درصد برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کنند؟
  • تحقق شعار سال نیازمند انسجام دستگاه‌های مربوطه تولید است
  • شکست بزرگ‌ترین پروژه انرژی تجدیدپذیر تاریخ
  • تأکید شرکت نفت فلات قاره بر ارائه خدمات مناسب پروازی به کارکنان مناطق عملیاتی
  • بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی فضا در یک قدمی واقعیت
  • برنامه‌های فرهنگی در اردبیل رشد ۴۰۰ درصدی دارند
  • ساخت پنج شهرک انرژی خورشیدی