Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@18:51:28 GMT

تعداد قتل در زنجان ۵۰ درصد کاهش یافته است

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۱۲۳۳

تعداد قتل در زنجان ۵۰ درصد کاهش یافته است

سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با تاکید براینکه کلیه عاملین این قتل‌های رخ داده در سطح زنجان از سوی پلیس آگاهی این استان شناسایی، دستگیر و به مراجع قضایی استان تحویل شده اند، اظهار داشت: کنترل خشم و مراجعه به قانون هنگام اختلافات، می تواند در کاهش میزان قتل‌ها بسیار موثر واقع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زنجان به لحاظ تعداد وقوع قتل در رتبه پایین است و اگر افراد آستانه تحمل خود را بیشتر کنند به حتم میزان نزاع و درگیری منجر به قتل نیز روند کاهشی به خود خواهد گرفت.  
رحمتی تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد هنگام رو در رو شدن با یکدیگر و وجود کوچکترین مشکلی، بی اختیار از کوره درفته، خشمشان فزونی یافته و رفتارشان از کنترل خارج شده و با توجه به دسترس بودن آلات قتاله مرتکب قتل می شوند و وقتی به خود می آیند که کار از کار گذشته است و پشیمانی فایده ای نخواهد داشت.  

وی با بیان اینکه اغلب جرمها به خاطر مصرف مواد مخدر اتفاق می افتد، افزود: در واقع مواد افیونی سنتی و صنعتی، سبب‌ ساز  بروز اقدامات مجرمانه است و فرد می تواند با مصرف آنها دست به هر کاری زده و حتی مرتکب جنایت شود.   

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: از خانواده ها انتظار می رود نسبت به فرزندان، بستگان، منسوبین و آشنایان خود، نظارت و کنترل بیشتری داشته باشند و آنها را از نتایج منفی رفتارهای خشن آگاه سازند.  

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا خانواده فرماندهی انتظامی استان قانون قتل مواد مخدر انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۱۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۶.۲ واحد درصدی تورم تولیدکننده در سال ۱۴۰۲+نمودار

تورم نقطه به نقطه شاخص بهای تولیدکننده به روند نزولی خود از ابتدای سال ۱۴۰۲ ادامه داد و با کاهش ۱۶.۲ واحد درصدی، از ۴۰.۷ درصد در فروردین ماه ۱۴۰۲ به ۲۴.۵ درصد در اسفندماه ۱۴۰۲ رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در پی استمرار و پیگیری سیاست تثبیت اقتصادی و کاهش نوسانات نرخ ارز در سال 1402، تورم نقطه به نقطه شاخص بهای تولیدکننده به روند نزولی خود از ابتدای سال 1402 ادامه داد و با کاهش 16.2 واحد درصدی، از 40.7 درصد در فروردین ماه 1402 به 24.5 درصد در اسفندماه 1402 رسید.

نرخ رشد نقدینگی کمتر از متوسط 62 سال اخیر+نمودار

 

این در حالیست که تورم نقطه به نقطه تولیدکننده در اردیبهشت ماه سال 1400 به بیش از 103 درصد نیز رسیده بود و اقتصاد کشور برای اولین بار در تاریخ تورم تولیدکننده سه رقمی را تجربه کرده بود؛ اما کاهش تورم تولیدکننده به 24.5 درصد در پایان سال 1402، حاکی از کاهش این شاخص به یک چهارم نسبت به قله تاریخی آن در ماه‌‌های پایانی دولت دوازدهم است.

نرخ تورم (متوسط 12 ماهه تورم شاخص بهای تولیدکننده) نیز از 37.3 درصد در فروردین ماه 1402 روند نزولی به خود گرفت و با کاهش 4.8 واحد درصدی، در پایان اسفندماه سال 1402 به 32.6 درصد رسید.

نرخ تورم سالانه تولیدکننده در پایان شهریور ماه سال 1400 به رقم بی‌سابقه 82.6 درصدی رسیده بود و رقم 32.6 درصدی آن در پایان سال 1402 حاکی از کاهش حدود 50 واحد درصدی نسبت به ماه‌های پایانی دولت دوازدهم است.

 
تورم تولیدکننده یک شاخص پیش‌نگر برای تورم مصرف‌کننده بشمار می‌رود؛ چرا که تحولات تورم تولیدکننده با یک وقفه زمانی اثرات خود را در تورم مصرف کننده نشان می‌دهد (در واقع افزایش هزینه تولیدکننده پس از رسیدن تولیدات به مرحله مصرف خود را در افزایش قیمت‌ کالاها و خدمات مصرفی نشان می‌دهد). بنابراین کاهش مستمر تورم تولیدکننده طی چندین ماه در نهایت به کاهش بیشتر تورم مصرف‌کننده منتهی خواهد شد.

با توجه به اهداف و برنامه‌های بانک مرکزی در سال 1403 و تاکید بر تداوم اجرای سیاست تثبیت اقتصادی و هدگذاری برای کاهش نرخ رشد نقدینگی، بنظر می‌رسد در سال 1403 شاهد تداوم بهبود متغیرهای اقتصادی از جمله کاهش تورم تولیدکننده و مصرف‌کننده باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • روتردام در مسیر کاهش مصرف مواد خام تا سال ۲۰۳۰
  • تعداد فوتی های ناشی از گازگرفتی در زنجان کاهش یافت
  • برخورد شدید با مراکز سقط جنین غیرقانونی در زنجان صورت می گیرد
  • شمار متوفیان ناشی از حوادث گاز در زنجان کاهش یافت
  • کاهش مصرف پلاستیک به سلامت مردم و حفظ محیط زیست کمک می‌کند
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • نقش فندق در کاهش ریسک ابتلا به سرطان
  • کاهش تورم نقطه به نقطه تولیدکننده در اسفند ۱۴۰۲به ۲۴.۵ درصد
  • کاهش ۱۶.۲ واحد درصدی تورم تولیدکننده در سال ۱۴۰۲+نمودار