Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-28@13:09:16 GMT

احضار نماینده آمریکا در چین

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۱۲۶۲

وزارت امور خارجه چین، نماینده سفارت آمریکا را به نشانه اعتراض به سخنان محکوم‌کننده مایک پامپئو درباره اقدامش برای اخراج اخیر سه روزنامه‌نگار وال استریت ژورنال احضار کرد. ناطقان:  به نقل از خبرگزاری رویترز، هوآ چونینگ ، رئیس دفتر اخبار وزارت خارجه چین همچنین گفت، اگر ایالات متحده بیش از این آژانس‌های خبری چین را در آمریکا مورد آزار و اذیت قرار دهد و محدود کند، چین باید اقدامات بیشتری را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پیشتر مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اقدام چین در اخراج سه روزنامه‌نگار وال استریت ژورنال بابت انتشار مطلبی در این روزنامه را محکوم کرده بود.

پامپئو چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت: کشورهای بالغ و مسئول می‌فهمند که مطبوعات آزاد حقایق را گزارش می‌دهند و نظرات خود را ابراز می‌کنند. پاسخ صحیح ارائه استدلال‌های ضد، نه محدود کردن گفتار است. ایالات متحده امیدوار است که مردم چین هم به همان اطلاعات و آزادی بیانی که آمریکایی‌ها از آن بهرمند هستند، برخوردار شوند.

وزارت خارجه چین از اخراج این رونامه‌نگاران که مطلبی تحت عنوان "چین، مرد واقعا بیمار آسیا" نوشته و به شیوع کرونا ویروس اشاره داشتند که از این کشور نشات می‌گیرد، دفاع کرد. 

سخنگوی وزارت خارجه چین به خبرنگاران گفت: مردم چین از رسانه‌هایی که اظهارات نژادپرستانه مطرح می‌کنند و حملات مخرب علیه چین دارند، استقبال نمی‌کنند.
منبع: ایسنا برچسب ها: نماینده ، امریکا ، چین ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: نماینده امریکا چین ناطقان خارجه چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۱۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد

وزارت خارجه فیلیپین مدعی شد که ایران ۱۸ خدمه فیلیپینی نفتکش سنت نیکلاس را آزاد کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت امور خارجه فیلیپین در بیانیه‌ای مدعی شد که تمام 18 خدمه فیلیپینی نفتکش توقیف شده "سنت نیکلاس" که توسط ایران توقیف شده بود، آزاد شده و به این کشور بازگشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فیلیپین، طبق ادعای وزارت خارجه این کشور این 18 خدمه به صورت دسته جمعی به کشور بازگردانده شده و آخرین گروه از شش نفره هفته گذشته به مانیل رسیدند.

در بیانیه وزارت خارجه فیلیپین آمده است: «دولت فیلیپین از درک مقامات ایران در این زمینه تشکر می‌کند.»

پیشتر  روابط عمومی نیروی دریایی ارتش در دی ماه گذشته اعلام کرده بود که به دنبال تخلف کشتی سوئز راجان در اردیبهشت‌ماه سال جاری و سرقت نفت ایران توسط آمریکا، نفتکش یاد شده با نام جدید نیکولاس ST توقیف شد.

نفتکش متخلف سوئز راجان در سال جاری محموله نفت متعلق به جمهوری اسلامی ایران را با هدایت آمریکا سرقت و‌ به بنادر آن کشور منتقل کرده و در اختیار آمریکا قرار داده بود. این نفتکش با تغییر نام به نیکولاس ST در حال حمل نفت در دریای عمان بود که با حکم قضایی و تأیید سازمان بنادر و کشتیرانی توسط نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به تلافی سرقت نفت توسط رژیم آمریکا توقیف شد.

توقیف یک نفتکش آمریکایی توسط نیروی دریایی ارتشدریادار ایرانی: ‌نفتکش آمریکایی طبق قانون بین‌الملل توقیف شد‌‌/ پاسخ قلدری و دزدی آنها را دادیم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لتونی یک دیپلمات روس را اخراج کرد
  • مخالفت خصمانه آمریکا با تکمیل خط لوله گاز «صلح»
  • احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند
  • یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل استعفا کرد
  • صدور حکم اخراج یک دیپلمات روس از لتونی
  • سفر قریب‌الوقوع بلینکن به سه کشور اروپایی
  • فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • ادعای فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • آمریکا: مبارزه با گروه‌های تروریستی به نفع حکومت طالبان است
  • آمریکا: از ادامه خط لوله گاز پاکستان و ایران حمایت نمی‌کنیم