Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان گفت که باوجود چند رویداد امنیتی در افغانستان اما کاهش خشونت‌ها در این کشور اتفاق افتاده است. تاریخ انتشار: 10:31 - 08 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۰۵۷۵

به گزارش خبرگزاری میزان،   ژنرال اسکات میلر فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان کاهش خشونت‌ها و پایبندی طالبان به توافق‌ها را تایید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میلر در این باره گفت: چیزی که شاهد آن هستیم روند نزولی خشونت می‌باشد که برای مردم و کشور افغانستان عالی است.

وی با اشاره به برخی رویدادهای امنیتی در افغانستان نیز اظهار داشت که آمریکا نسبت به حمایت از نیروهای امنیتی افغان متعهد باقی می‌ماند.

ژنرال میلر افزود که با وزیر دفاع افغانستان هر روز در رابطه با مسایل امنیتی افغانستان و آنچه در این کشور رخ می‌دهد در ارتباط است.

اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع افغانستان همچنین مدعی شد که در برخی ولایت‌ها اعضای طالبان بصورت گروهی به شهرها آمده و با نیروهای امنیتی افغان عکس گرفته‌اند؛ این در حالی است که پس از آتش‌بس 3 روزه طالبان با دولت افغانستان و ورود اعضای این گروه به شهرها طالبان در بیانیه‌ای رفتن نیروهایش به مناطق تحت کنترل دولت را ممنوع کرد.

به گفته مقامات آمریکایی اگر هفته کاهش خشونت‌ها موفقیت‌آمیز باشد آمریکا و طالبان دهم اسفند و در حضور نمایندگان کشورهای منطقه و جهان و سازمان‌های بین‌المللی توافق با طالبان را امضا می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: سازمان ملل: داعش بازیابی خود در قلب خاورمیانه را آغاز کرده است چشم انداز دستیابی به صلح در افغانستان عبدالله عبدالله: نتیجه انتخابات غیرقانونی است «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهور افغانستان شد

امضای این توافقنامه به آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی و ایجاد هیئتی از نمایندگان دولت افغانستان و احزاب و جریان‌های سیاسی جهت مذاکره با طالبان منجر خواهد شد.

انتهای پیام/

تسنیم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خشونت افغانستان کاهش خشونت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۱۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم

شاه زلینا نماینده نخست‌وزیر مالزی در راس هیئتی در سفر به کابل با معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان دیدار کرد.

وی هدف از این سفر را گسترش روابط با طالبان عنوان کرد و اظهارداشت: مالزی آماده همکاری با طالبان در بخش‌های مختلف است. 

وی افزود: طالبان باوجود تحریم‌های موجود، پیشرفت‌های خوبی در زمینه‌های مختلف داشته است، اما رسانه‌های جهانی در تلاش کم جلوه نشان دادن این پیشرفت‌ها هستند.

عبدالکبیر در این دیدار با اشاره به تأمین امنیت کامل در افغانستان، از دولت و شهروندان مالزی دعوت کرد در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند
  • افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه
  • تعرض نیروهای امنیتی به دانشجویان حامی فلسطین در قاهره
  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم
  • ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان