Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@18:43:16 GMT

مشخصات خودرو‌های جدید ایران خودرو و سایپا

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۱۲۷۸

مشخصات خودرو‌های جدید ایران خودرو و سایپا

ارتقای استاندارد‌های خودرویی به ۸۵ مورد از سال ۹۶ آغاز شد، در آن زمان این استاندارد‌ها برای خودرو‌های وارداتی اجباری شد، اما برای خودرو‌های داخلی یک مهلت سه ساله در نظر گرفته شد.

براساس روند اجباری شدن استاندارد‌های اجباری خودرو‌ها از یکم دی ماه سال ۹۶ استاندارد‌های ۵۲ گانه خودرویی پیاده شد، از یکم دی ماه پارسال استاندارد‌های ۶۳ گانه و از اول دی ماه امسال استاندارد‌های ۸۵‌گانه خودرو‌ها اجباری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندارد‌هایی که به گفته مسوولان سازمان ملی استاندارد، برای ایمنی مردم و ارتقای خودرو‌های مورد استفاده طراحی شده و به هیچ عنوان سختگیرانه نیست.

به گزارش ایرنا، دنا پلاس توربو اتوماتیک و سمند K. ۱۳۲ ایران خودرو و رُهام و کراس‌کانتری سایپا، خودرو‌هایی بودند که هفته گذشته با حضور رئیس جمهوری به نمایش گذاشته شدند. خودرو‌هایی که در نگاه نخست دارای طرح‌های بدنه جالبی بوده و بلوغ خودروسازان داخلی را نشان می‌دادند.

تاکید سازمان ملی استاندارد بر لزوم برخورداری خودرو‌ها از استاندارد‌های ۸۵گانه، ما را بر آن داشت تا در این زمینه با معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران به گفت: وگو بنشینیم.

«وحید مرندی‌مقدم» می‌گوید: خودروسازان یاد شده باید مدارک مربوط به استاندارد‌های ۸۵‌گانه این خودرو‌ها را برای سازمان ملی استاندارد ارسال کنند.

به گفته این مقام مسوول، از آنجایی که خودرو‌های یاد شده بر روی پلتفرم‌های محصولات قدیمی‌تر ایران‌خودرو و سایپا تولید شده، برخی استانداردهایشان قابل تسری است و به همین دلیل آن‌ها را کنترل نمی‌کنیم.

وی تاکید کرد: اگر آپشن یا امکانات جدیدی در این خودرو‌ها نصب شده باشد یا از طرح و ایده جدیدی استفاده کرده باشند، باید مدارک لازم را به این سازمان ارسال کنند تا مورد بررسی قرار گرفته و مراحل تایید را بگذرانند.

مرندی مقدم خاطرنشان کرد: خودرویی مانند دناپلاس توربو از استاندارد‌های ۸۵‌گانه برخوردار است و به همین دلیل تایید و شماره‌گذاری شده است و در سطح خیابان‌ها و جاده‌ها تردد می‌کند، اما اکنون نسخه جدیدتری از این خودرو مجهز به دنده اتوماتیک عرضه و رونمایی شده و باید استاندارد‌های مربوطه بررسی شود.

مشخصات خودرو‌های جدید

K. ۱۳۲ محصول جدید ایران خودرو یک سدان در رده C. است و با توجه به الگوی درب ها، نمای جانبی، کاپوت، شیشه‌ها و زاویه‌های داشبورد از پلتفرم PF ۱ گروه PSA در K. ۱۳۲ استفاده شده است.

بر اساس برنامه‌های ایران خودرو، نمونه نهایی K. ۱۳۲ در تابستان سال ۹۹ به صورت رسمی وارد خط تولید خواهد شد. K. ۱۳۲ مانند پژو ۳۰۱ به امکاناتی نظیر دو کیسه هوا، تهویه دستی، کروز کنترل، نمایشگر لمسی و ... مجهز است.

دنا پلاس توربو اتوماتیک نسبت به آخرین نسخه دنا تغییرات فنی بسیاری به خود دیده، موتور بهتری دارد و تعادل و پایداری‌اش بالا رفته است. افزایش توان موتور، سیستم خنک‌کاری بهتر و هماهنگی بیشتر در تعویض دنده از جمله مشخصه‌های بارز این خودرو ذکر شده است.

همچنین، دو محصول سدان و کراس‌اوور (نیم‌شاسی) تولیدی گروه سایپا با اتکا به مگاپلت‌فرم ایرانی SP ۱۰۰ طراحی شده‌اند و قرار است در سال ۹۹ به تولید انبوه رسیده و به بازار عرضه شوند.

مدل سدان این خودرو‌ها در چند تیپ مختلف و با بهره‌گیری از موتور توربوشارژ و سایر امکانات روز تولید خواهد شد.

مدل کراس‌اوور نیز در انتهای سال آینده و در چند تیپ با بهره‌گیری از استاندارد‌ها و امکانات روز جهانی عرضه خواهد شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: حسن روحانی ایران خودرو سایپا خودروسازان بازار خودرو پارسی خبر سازمان ملی استاندارد استاندارد های ۸۵ استاندارد ها ایران خودرو خودرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۱۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت ، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)

شرکت کرمان موتور از آغاز واگذاری تاکسی های برقی خود به صورت نقد و اقساط خبر داد.

به گزارش عصر ایران، پس از امضای توافق نامه همکاری بین شرکت کرمان موتور و سازمان تاکسیرانی شهر تهران، طرح جايگزينى تاكسى هاى فرسوده با تاكسى هاى برقى آغاز شد. در اين توافق نامه كه به امضاى سامان فيروزى مديرعامل كرمان موتور و شادى ملكى سرپرست تاكسى رانى شهر تهران رسيد، تاکسیرانان مشمول طرح، ضمن دریافت تسهیلاتی قابل توجه از سوی دولت و شرکت کرمان موتور، مى توانند با مراجعه به شرکت کرمان موتور در این طرحج ايگزينى ثبت نام نمایند.

در این طرح فروش اقساطی، تاکسی برقی کرمان موتور با پیش پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان (شامل آورده راننده و مبلغ حاصل از اسقاط تاکسی فرسوده) به همراه ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات کرمان موتور و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات صندوق کارآفرینی امید انجام می شود. دوره بازپرداخت تسهیلات کرمان موتور نیز ۱ تا ۵ ساله برای خریداران لحاظ خواهد شد.

قیمت تاکسی برقی کرمان موتور ۱۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال در این ثبت نام اعلام شده است که خرید به صورت نقدی ۲۵ میلیون تومان تخفیف برای خریدار لحاظ خواهد شد.

جدول فروش به شرح زیر می باشد

براساس این گزارش، تاکسی برقی کرمان موتور یا جک ای۵۰ آ (JAC E۵۰A) از ۱۲۴ کیلووات قدرت و حداکثر گشتاور ۳۴۰ نیوتن متر بهره می برد. شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو ۷.۶ ثانیه است.

تاکسی برقی کرمان موتور قابلیت ۴۰۲ کیلومتر پیمایش با یکبار شارژ را داراست و حداکثر ظرفیت باتری این خودرو ۵۰.۱ کیلووات ساعت می باشد.

تجهیزات ایمنی خودرو جک ای۵۰ شامل سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی، ترمز پارک برقی + اتوهلد، و سنسور و دوربین عقب است.

در خصوص امکانات رفاهی در این خودرو می توان به سنسور باران، سیستم صوتی با نمایشگر ۱۰.۴ اینچی، کروز کنترل، ورود بدون کلید و استارت دکمه ای اشاره کرد.

مدت زمان گارانتی تاکسی برقی کرمان موتور ۵ سال با ۱۵۰ هزار کیلومتر و باتری آن، ۵ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر اعلام شده است. ثبت نام این خودرو از طریق مراجعه متقاضی واجد شرایط به سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی انجام می شود.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تحویل تاکسی های تمام برقی کرمان موتور به تاکسیرانی تهران (+عکس)

دیگر خبرها

  • راه خصوصی‌ سازی ایران‌ خودرو و سایپا باز می‌ شود؟
  • وعده شناسایی و رفع موانع واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت ، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • ۲۴۷ فقره استاندارد ملی در سال ۱۴۰۲ تدوین، تجدید نظر و بازنگری شد
  • اولین واکنش ایران خودرو به فروش پژوپارس با قیمت جدید
  • پاسخ ایران خودرو به فروش پژو پارس با قیمت جدید به متقاضیان
  • واکنش ایران خودرو به فروش پژو پارس با قیمت جدید به متقاضیان
  • استانداردهای خودرویی کشور ۱۲۰ گانه شد
  • جلوگیری از خروج ارز با متصل شدن به زنجیره بین المللی استاندارد