Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام بهتاش با بیان‌اینکه باید حتی غیبت امام عصر(عج) را در دل لطف خدا معنا کنیم، گفت: زیارت جامعه کبیره امام هادی(ع)، یک دوره کامل معرفت‌شناسی نسبت به امام است که نباید آن را صرفا برای کسب ثواب مطالعه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام «محمدرضا بهتاش» شامگاه چهارشنبه، ۷ اسفند به مناسبت ماه رجب در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخت و گفت: انسان باید به باطن حضور در ارتباط با خدا و ولی او دست پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: حضور فیزیکی و حضور باطنی به زیارت همراه با معرفت انسان کمک می کند، در عصر غیبت بنا است که انسان از حضور فیزیکی و ظاهری به حضور باطنی و حقیقی عبور کند، زیرا حجت خداوند بر انسان تمام نمی‌شود و همواره امام حی در زمین وجود دارد.

 

حجت‌الاسلام بهتاش با بیان اینکه در مقام بندگی آنچه برای خداوند اهمیت دارد حضور باطنی با ائمه معصومین(ع) است، تصریح کرد: انسان باید در عصر غیبت آن را تمرین کند در غیر این صورت کسانی بودند که حضور فیزیکی امام را درک کردند اما برکات آن را دریافت نکردند. افرادی هم حضور فیزیکی را درک نکردند اما به برکات حضور امام دست یافتند.

 

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه حجت الهی بالغ و لطف او به بندگان خود تمام است، اظهار کرد: انبیاء و اولیاء الهی انسان را از دوره‌ای به دوره دیگر رفعت دادند، باید حتی غیبت را هم در دل لطف خدا معنا کنیم که اگر کسی درست استفاده کند سبب رفعت واگرنه سبب سقوط و نزول او است.

 

وی با بیان اینکه وجود پیامبر(ص) و امام لطف است، ابراز کرد: اینکه امام موفق شود حکومت جامعه را به دست بگیرد لطف مضاعفی است همه باید به این درجه حضور برسند، حجت حکمت و لطف و رحمت خداوند به بندگان خود همه در یک حلقه هستند اما همه آنها به اراده انسان بستگی دارد. هر کس در راه خداوند قدم بردارد و تلاش کند او راه‌های خودم را برایش می‌گشاید.

 

حجت‌الاسلام بهتاش با استناد به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه ای کاش شیعیان ما نسبت به ما شناخت درست داشتند، اضافه کرد:‌ اهل ثروت، اهل قدرت، اهل علم و اهل عبادت و زهد درباره جامعه مسئولیت دارند، شیعیان واقعی نسبت به یکدیگر اخلاق خوبی دارند.

 

وی افزود: اینکه بگوییم ای کاش ما در زمان ائمه معصومین(ع) زندگی می‌کردیم ارزش و اهمیت ندارد بلکه شناخت درست ائمه معصومین(ع) و تبعیت از دستورات آنها نزد خداوند مهم است بنابراین در عصر غیبت این مساله را تمرین کنیم.

 

حجت‌الاسلام بهتاش درباره زیارت جامعه کبیره که از امام هادی(ع) نقل شده است، ابراز کرد: این زیارت یک دوره کامل معرفت شناسی نسبت به امام است که نباید آن را صرفا برای کسب ثواب مطالعه کرد بلکه باید به تفسیر آن هم توجه کنیم تا درباره امام شناخت درستی کسب کنیم.

 

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: زیارت جامعه کبیره معرفی نامه اهل بیت(ع) است که در آن فلسفه، عرفان، دانش و تخصص وجود دارد و باید درباره آن به فهم دقیق دست یافت تا حق مطلب از دست نرود. این مطالب دقیق را اگر درست بخوانیم سبب نجات اما اگر نادرست بفهمیم سبب شقاوت ما می شود.

 

حجت‌الاسلام بهتاش با بیان اینکه هر حقیقی که انسان با آن سنخیت بیابد نسبت به آن حضور قلبی پیدا می‌کند، اظهار کرد: اگر انسان‌ها به حقیقت اولیاء الهی و ائمه معصومین(ع) آگاهی پیدا می‌کردند دیگر بین آنها هیچ اختلافی وجود نداشت.

 

این استاد حوزه با بیان اینکه انسان‌ها شیفته حقیقت هستند، ابراز کرد: امام هادی(ع) فرمودند: خداوند در قلب ما اهل‌بیت(ع) حاضر است به گونه‌ای که خودبه خود چیزی را اراده کند ما همان را اراده می‌کنیم؛ این اوج حضور و سنخیت و معرفت است.

 

حجت‌الاسلام بهتاش با اشاره به روایت دیگری از امام هادی(ع) خاطرنشان کرد: ایشان درباره اهل ایمان فرمودند: گذر از فضای فیزیک جسمی و رسیدن به حضور واقعی است، اسلام ایمان آوردن فیزیکی است و تنها بر لسان جاری می‌شود، اما ایمان حقیقی آنی است که در باطنی‌ترین بخش انسان یعنی قلب او جاری می‌شود.

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: ایمان و تقوا مهدی باوران سبک زندگی منتظرانه ائمه معصومین ع حضور فیزیکی جامعه کبیره امام هادی ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۱۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین اعزام زائران حج عمره پس از ۹ سال انجام شد | اعلام زمان نخستین پرواز حج تمتع | مدت حضور حجاج در عربستان چند روز است؟

به گزارش همشهری آنلاین، سوم اردیبهشت‌ماه اولین گروه از زائران عمره از ۲ فرودگاه مشهد و امام خمینی (ره) به سرزمین وحی اعزام شدند. زائران از امروز سوم اردیبهشت تا ۱۳ اردیبهشت از ۱۰ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها جابه‌جا شدند و اولین گروه از زائران عمره از دو فرودگاه مشهد و فرودگاه امام خمینی (ره) به سرزمین وحی رفتند.

طی این ۱۰ روز ۲ پرواز از فرودگاه امام خمینی و یکی از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها انجام شد و در مجموع ۲۲ پرواز انجام خواهد شد که در هر پرواز حدود ۲۶۰ زائر جابه‌جا خواهند شد. در طول این ۱۰ روز ۲۸۶۰ زائر از ۱۱ فرودگاه کشور و ۲۸۶۰ زائر از فرودگاه امام خمینی (ره) اعزام می‌شوند که در مجموع حدود ۵۷۲۰ زائر به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

زائران حج عمره حتما این وسایل را همراهشان ببرند | هزینه خدمات درمانی برای حجاج چقدر است؟

آیین بدرقه زائران عمره مفرده از فرودگاه امام خمینی (ره) طی مراسمی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت ساعت ۲ بامداد دوشنبه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ در ترمینال سلام برگزار شد.

عملیات عمره مفرده قرار بود پس‌ از گذشت ۹ سال بامداد چهارشنبه (۱۳ دی‌ماه) با اولین پرواز از فرودگاه امام (ره) و از ساعت ۵.۴۵ انجام شود که به دلیل آنکه مجوز پرواز از سوی عربستان صادر نشد در سال گذشته رسما این پروازها لغو شد.

مدت زمان حضور زائران عمره و تمتع/ تأمین ارز حجاج

سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در حاشیه مراسم اعزام اولین گروه زائران ایرانی به حج عمره در جمع خبرنگاران گفت: ۲۴ اردیبهشت پروازهای حج تمتع آغاز می‌شود و تعداد زائرین ایرانی ۸۷ هزار و ۲۵۰ نفر است و مقدمات سفر زائران در حوزه تغذیه، حمل و نقل و موضوعات پروازی انجام شده است.

وی افزود: مدت حضور زائران عمره ۱۰ روز است که ۵ روز در شهر مدینه و ۵ روز در مکه مشرف خواهند شد. در حج تمتع نیز متوسط حضور زائران حدود ۳۳ روز است.

رئیس سازمان حج و زیارت اظهار کرد: دولت در زمینه تخصیص ارز همکاری خوبی با سازمان حج و زیارت داشته و ارز مورد نیاز حجاج تهیه شده است.

کد خبر 846235 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم حج - سازمان حج و زیارت حج - عمره

دیگر خبرها

  • رونمایی از بزرگ‌ترین مسئله ایران و جهان که از فقر هم وحشتناک تر است
  • فوری: لیست نهایی تیم ملی با غیبت دو فوق‌ستاره
  • اسامی تیم ملی والیبال ایران اعلام شد/ غیبت موسوی در لیگ ملت‌ها
  • سازمان لیگ: ورزشگاه یادگار امام تبریز برای حضور بانوان ایمنی ندارد
  • آیت‌الله گرامی در گفت و گو با جماران: یکی از عوامل مهم لغو رفراندوم اصلاحات ارضی از سوی شاه اعتراض آیت الله بروجردی بود/ مقام ایشان در بُعد معنوی بسیار بالا بود ولی مثل بسیاری از مدعیان امروزی نبود که خود را مطرح کند
  • نبود شرایط پذیرش حضور بانوان در ورزشگاه‌ یادگار امام
  • نبود شرایط پذیرش حضور بانوان در ورزشگاه یادگار امام تبریز
  • امام گفتند امروز، موضوع‌شناسی هم کار فقیه است!
  • فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد
  • اولین اعزام زائران حج عمره پس از ۹ سال انجام شد | اعلام زمان نخستین پرواز حج تمتع | مدت حضور حجاج در عربستان چند روز است؟