Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@04:53:50 GMT

رشد ۱۵۲ درصدی واردات کالاهای اساسی از بندر چابهار

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۱۴۴۴

رشد ۱۵۲ درصدی واردات کالاهای اساسی از بندر چابهار

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی اظهار داشت: از ابتدای امسال حدود ۶۳۹ هزار تن کالای اساسی از طریق بندر چابهار وارد کشور شده است که در مقایسه مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۵۲ درصدی را نشان می‌دهد.

وی آمار واردات کالای اساسی در سال ۹۷ را ۲۵۳ هزار تن اعلام کرد و افزود: عمده کالاهای اساسی وارداتی از طریق بندر چابهار در ۱۱ ماه امسال شامل گندم، جو، ذرت، برنج و شکر بوده است که با توجه به وجود تجهیزات استراتژیک مدرن طرح توسعه بندر شهید بهشتی، عملیات تخلیه و بارگیری این کالاها با نرم مثبتی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به بارگیری و حمل یکسره بخشی از کالاهای اساسی به منظور کاهش هزینه‌های تخلیه و بارگیری و انبارداری و تسریع در خروج کالا از بندر ادامه داد: ورود کالای اساسی از طریق بندر چابهار از مهرماه امسال با رشد چشمگیری همراه بوده است.

آقایی اضافه کرد: در ادامه ورود کالاهای اساسی مورد نیاز استان‌های شرقی کشور از طریق بندر چابهار، کشتی ۲۲ هزار تنی برنج نیز وارد این بندر اقیانوسی شد که عملیات پهلودهی و تخلیه آن در دست اقدام است که پیش بینی می‌شود تا پایان سال نیز روند ورود این نوع کالاها ادامه داشته باشد.

کد خبر 4864489

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بندر چابهار انتخابات 98 ویروس کرونا انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی ایلام بوشهر تعطیلی مدارس سیلاب شهرکرد گرگان قزوین بارش برف بارش باران شیراز طریق بندر چابهار کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۱۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف انبار اکتان‌های بنزین قاچاق در جنوب تهران

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سرهنگ مهدی افشاری در این‌باره گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با انجام اقدامات اطلاعاتی متوجه شدند که مقادیری کالای خارجی در انباری در مهدی آباد شهر ری، تخلیه و دپو شده است. همچنین در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که کالای خارجی از غرب کشور به این مکان منتقل و دپو شده تا در سطح بازار توزیع شود.

بیشتر بخوانید: لحظه دستگیری سارقان بزرگراه صدر + فیلم

وی ادامه داد:‌ ماموران پلیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در ادامه با مقام قضایی هماهنگی‌های لازم را انجام داده و پس از اخذ مجوز اقدام به بازرسی از محل مذکور کردند که در جریان آن مشخص شد محل یک باب انبار کالای بازرگانی است اما کالاهای داخل آن در سامانه انبارها ثبت نشده است. همچنین ماموران مشاهده کردند که مقادیر انبوهی کالاهای خارجی از نوع اکتان بنزین به مارک STORM تحت لیسانس کشور آلمان در محل دپو شده است که طی استعلامات گمرکی مشخص شد اسناد گمرکی مطابقتی با کالاهای مکشوفه نداشته و فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی است.

به گفته رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ کالاهای قااچاق کشف شده شامل ۱۲ هزار عدد قوطی اکتان بنزین ۲۵۰ میلی لیتری به مارک STORM تحت لیسانس کشور آلمان بوده که در حدود ۲۵ میلیارد ریال ارزش ریالی داشت.

افشاری با بیان اینکه پرونده قضایی در این خصوص تشکیل شد، گفت:‌ متهم نیز به همراه پرونده متشکله روانه دادسرا شد. تحقیقات تکمیلی در این خصوص نیز همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227309 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون
  • میزان اختصاص ارز واردات و نرخ آن اعلام شد
  • ارز ۵۳۳ میلیون تن کالای اساسی تامین شد
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی صنایع و واردات در برابر صادرات
  • آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از دو روز دیگر
  • رشد ۷۲ درصدی تخلیه کالاهای اساسی در بندر انزلی
  • یاداشت|متنوع سازی مبادی واردات یک ضرورت است
  • رشد ۷۲ درصدی کالاهای اساسی تخلیه شده در مجتمع بندری انزلی
  • تخصیص ۱۱ میلیارد دلار ارز با نرخ نیما برای واردات کالاهای اساسی
  • کشف انبار اکتان‌های بنزین قاچاق در جنوب تهران