Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@21:55:26 GMT

مراسم اعتکاف در فارس لغو شد

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۱۴۹۴

مراسم اعتکاف در فارس لغو شد

حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی گفت: با توجه به شرایط به وجود آمده در بحث سلامت جامعه و به درخواست وزیر بهداشت مبنی بر عدم برگزاری مراسم اعتکاف، طی هماهنگی‌های انجام شده مراسم اعتکاف برگزار نخواهد شد.

وی عنوان کرد: مراسم اعتکاف در شهر شیراز قرار بود در پایان هفته جاری برگزار شود که انجام آن در شرایط موجود ممکن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز پیش از این در شورای فرهنگ عمومی فارس با تاکید بر اینکه در موضوع مقابله با کرونا تابع نظر مدیریت واحد هستم، گفت: همگان باید از نقطه نظرهای مسوولان حوزه سلامت و بهداشت تبعیت کنند تا فضای جامعه ملتهب نشود.

آیت الله لطف الله دژکام ابراز داشت: اینکه من باید نماز جماعت را تعطیل کنم یا نکنم، مدیر این قسمت باید بگوید، در مورد نحوه مدیریت بیماری هم باید آنچه در این زمینه اعلام شد، همگان اطاعت کنیم.
منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: همانگونه که این مدیران همه در مسایل شرعی مقلد ما هستند، ما نیز در تشخیص مطیع آنها هستیم و نباید این موضوع را نادیده بگیریم، زیرا هرج و مرج مردم را گیج می‌کند، یک مدیریت باید در این زمینه وجود داشته باشد و اگر لازم باشد اطلاعیه می‌دهد و هر اطلاعیه داده شد اولین کسی که باید اطاعت کند بنده هستم.
آیت الله دژکام افزود: به همه استادان حوزه پزشکی احترام می‌گذارم اما هیچ کس نباید به خود اجازه دهد که به جای مدیر تصمیم بگیرد، مدیر باید مدیریت کند، نظری یا مشورتی می‌خواهند با یکدیگر داشته باشند این کار انجام شود اما در نهایت یک نفر باید تصمیم بگیرد و ضروری است تصمیم‌گیری متحد و متمرکز داشته باشیم.
وی همچنین به مساله برگزاری اعتکاف اشاره و بیان کرد: می‌گویند برای برگزاری اعتکاف چه باید کرد؟ به افراد گفتم، نظر مسوولان بهداشتی را کسب و هرچه گفتند، عمل کنید.

بیماری کرونا تا هشتم اسفندماه در ۲۰ استان کشور شایع شده است و تاکنون ۱۴۱ مورد مبتلا، ۲۲ فوتی و ۵۴ بهبودیافته براساس آمار رسمی با این بیماری دست به گریبان بوده‌اند.

تست کرونای سه نفر نیز در استان فارس نیز مثبت اعلام شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا استان فارس امام جمعه مجلس خبرگان نماینده ولی فقیه در استان فارس هرج و مرج انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مراسم اعتکاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۱۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتکاف علمی دانش آموزان کنکوری لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: به منظور فراهم کردن محیطی آرام برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم و کنکوری ۱۵ مدرسه از شهرستان‌های استان به پایگاه اعتکاف علمی دانش‌آموزان در نوروز ۱۴۰۳ تبدیل شده است.

رضا عزتی شامگاه نهم فروردین‌ماه در بازدید از پایگاه دبیرستان دخترانه شاهد ناحیه ۲ خرم‌آباد ضمن بازدید از شرایط این پایگاه اعتکاف علمی، اظهار کرد: برای اینکه دانش آموزان در جریان دید و بازدیدهای نوروزی دغدغه‌ای نداشته باشند ۱۵ مدرسه در سطح استان برای دانش آموزان دختر و پسر اختصاص داده‌ایم که در محیطی آرام به مطالعه و مرور درس‌های خود بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: در این مراکز که دبیران مجرب هم حضور دارند دانش آموزان علاوه بر رفع اشکالات و ایرادات درسی خود به مرور تست‌های کنکور و حل آنها می‌پردازند.  

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان اضافه کرد: برای ارتقا و برگزاری کلاس‌های فوق برنامه و تقویتی و همچنین اعتکاف علمی اعتباری در نظر گرفته شده است تا دانش آموزان لرستانی هم چون سال گذشته در آزمون سراسری بدرخشند.

گفتنی است، سال گذشته بعد از تجزیه و تحلیل امتحانات دی ماه با حضور مدیران شهرستان‌ها و مناطق کلاس‌های تقویتی و فوق برنامه برای دانش آموزان برگزار شد که نتیجه آن درخشش دانش آموزان در آزمون سراسری بود.

در این بازدید که عبدالله بهاروند مدیر و محمدی حراست آموزش و پرورش ناحیه ۲ حضور داشتند دانش آموزان با ابراز رضایت از محیط مدرسه خواستار استمرار طرح اعتکاف علمی در ایام تعطیل به‌ویژه روزهای پنجشنبه و جمعه بعد از تعطیلات نوروز شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعتکاف علمی دانش آموزان کنکوری لرستان
  • اعتکاف علمی دانش آموزان لرستانی
  • استفاده از دوربین‌های حرارتی جان چند مسافر نوروزی در شیراز را نجات داد
  • راهپیمایی جمعه‌های خشم فردا در فارس
  • مراسم راهپیمایی جمعه‌های خشم در فارس برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم شب‌های قدر در جوار گلزار مطهر شهدای بهشت رضا(ع) مشهد
  • پویش بنی‌آدم؛ همدلی مردم شیراز در سیل فروردین ماه ۹۸
  • اعتکاف ۷۰۰ نفری دانش آموزان در قزوین برگزار می‌شود
  • اعتکاف ۷۰۰ نفری ویژه دانش آموزان برگزار می‌شود
  • فعالیت ۲۹ پایگاه اعتکاف علمی در خراسان جنوبی