Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قدرت اخوان اکبری، رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در حاشیه بازدید از مرکز تروما و بیماری‌های حاد تنفسی استان اردبیل گفت: تا به حال چهار بیمار با تشخیص پزشک معالج با حال عمومی مطلوب و رضایت بخش پس از انجام سی‌تی اسکن ریه و رویت توسط متخصص عفونی از بیمارستان تروما اردبیل مرخص شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ۲ بیمار مشکوک نیز که در بخش مراقبت‌های ویژه بودند با بهبود علایم به بخش منتقل شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: رسیدگی و ارائه خدمات درمانی به طور مرتب و بدون وقفه توسط کادر پزشکی و درمانی به بیماران بستری در این بخش صورت می‌گیرد و روزانه بیماران توسط فوکال پویینت دانشگاه و متخصصان بیهوشی در آی‌سی‌یو ویزیت و تحت کنترل و پایش قرار دارند.

اخوان اکبری با اشاره به آمار بیماران کرونایی بستری در این مرکز افزود: امروز استان اردبیل نیز جزو استان‌های مثبت از طرف وزارت بهداشت اعلام شد و تا به حال ۲ مورد مثبت تایید شده و تعداد ۱۲ بیمار مشکوک به کرونا ویروس در بخش‌های اورژانس، ICU و بخش عادی مرکز حاد تنفسی (تروما) بستری می‌باشند.

او با اشاره به امکانات و نیرو‌های فعال در این مرکز گفت: ۱۶ نفر کادر پرستاری و پزشکی در سه نوبت شبانه‌روزی مشغول خدمت‌رسانی بوده و امکانات و تجهیزات این بخش در کمترین زمان ممکن مهیا و همه پرسنل به تجهیزات و وسایل حفاظتی مجهز و با سپری کردن دوره‌های آموزشی مجهز شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به حساسیت خطیر خدمت در شرایط خاص و ویژه گفت: ارائه خدمت در این موقعیت خاص توسط کادر درمان به مثابه جهاد فی سبیل‌الله است و این عزیزان همت خود را در مسیر خدمت به همنوع با قبول مخاطرات، جزم و ایثارگرانه در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا بخاطر سلامت مردم از خودگذشتگی نشان داده و با جان و دل مشغول خدمات صادقانه و خالصانه به بیماران هستند.

اخوان اکبری با اشاره به اینکه نتایج آزمایش‌های ارسال شده به تهران تاکنون حکایت از ابتلای ۲ نفر به ویروس کرونا دارد بیان کرد: این ۲ نفر دارای بیماری زمینه‌ای تومور مغزی و بیماری پوستی هستند و هم‌اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان تحت نظر پزشکان قرار دارند.

او اضافه کرد: از ۹ نمونه آزمایش ارسالی بیماران استان به تهران ۲ مورد مثبت، ۶ مورد منفی و نتیجه یک مورد نیز هنوز اعلام نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از اختصاص مرکز ترومای اردبیل به بیماران احتمالی مبتلا به کرونا خبر داد و گفت: آمبولانس‌های ویژه برای انتقال افراد مشکوک مبتلا به کرونا از منازل به مراکز درمانی و یا از شهرستان‌ها به مرکز استان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا علوم پزشکی خدمات درمانی بیمارستان اردبیل دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۱۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد

زی‌سان: این مرد ۷۲ ساله ناشناس زمانی که در سال ۲۰۲۲ و پس از دریافت چندین واکسن کووید، به نوع اومیکرون (Omicron) ویروس کرونا مبتلا شد، دچار نقص ایمنی شدید بود.

به گزارش زی‌سان، از آن زمان، وی در مجموع ۶۱۳ روز تا زمان مرگش در اکتبر سال گذشته، به طور مداوم تستش به ویروس کرونا مثبت بود.
اگرچه موارد بسیار طولانی کووید-۱۹ در گذشته گزارش شده، اما این طولانی‌ترین موردی است که تاکنون وجود داشته است.

در طول ۲۰ ماه عفونت، پزشکان تمام تلاش خود را برای کمک به مرد مسن انجام دادند، اما هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد. بدن او حتی با کمک دارو‌های آنتی‌بادی نمی‌توانست پاسخ ایمنی کافی برای مبارزه با ویروس داشته باشد و سال گذشته به دلیل تشدید یک بیماری زمینه‌ای درگذشت.

بیماران مبتلا به “SARS-CoV-۲” معمولاً ویروس را ظرف چندروز یا چند هفته از بین می‌برند، اما در این حالت شدید، عفونت تقریباً دو سال ادامه داشت.

در طول دوره عفونت، پزشکان مکرراً از مرد نمونه‌برداری کردند تا مواد ژنتیکی ویروس کرونا را تجزیه و تحلیل کنند و دریافتند که نوع اصلی Omicron BA۱ در بدن او بیش از ۵۰ جهش داشته است؛ جهش‌هایی که می‌توانستند از سیستم ایمنی بدن انسان فرار کنند.

خوشبختانه، «هیچ انتقال مستندی» از این مرد به سایر اعضای جامعه وجود نداشت، اما این مورد بر خطرات طولانی‌مدت عفونت SARS-CoV-۲ تاکید دارد.

محققان نوشتند: «این مورد بر خطر عفونت‌های پایدار SARS-CoV-۲ در افراد دارای نقص ایمنی تاکید می‌کند، زیرا ممکن است انواع منحصر به فرد ویروس کووید به دلیل تکامل گسترده، درون میزبان ظاهر شود.»

tags # کرونا سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • زندگی دوباره ۴ بیمار با اهدای عضو در مشهد
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • بیمارستان شهید جلیل یاسوج آبروی استان است/ کاهش اعزام بیمار
  • اعضای بانوی مرگ مغزی ساکن بجنورد به پنج بیمار زندگی بخشید