Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار مهر در زمینه اولویت‌های سیاست خارجی مجلس آینده اظهار داشت: همانگونه که پیش‌بینی می‌شد، مجلس آینده یک مجلس در تراز انقلاب اسلامی بوده و در مسیر گام دوم انقلاب گام‌های بلندی را خواهد برداشت.

وی با اشاره به شهادت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی ادامه داد: پیام شهادت سردار سپهبد سلیمانی بحث مقاومت، ایستادگی و مبارزه با استکبار بود که قطعاً تبیین این پیام جزو اولویت‌ها سیاست خارجی مجلس آینده باید باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس مسائل سیاسی گفت: مجلس یازدهم در این خصوص باید قوانین سختگیرانه‌ای را داشته و در زمینه مقابله با تهدیدها و تحریم‌های آمریکا باید قوانینی را مورد تصویب قرار دهد.

کنعانی مقدم افزود: همکاری با کشورهای مقاومت برای خروج آمریکا از منطقه و ایجاد امنیت و ثبات در مرزها از اولویت‌های دیگر مجلس جدید در حوزه سیاست خارجی است. همچنین بحث روابط دوستانه با کشورهای همسایه، خصوصاً حوزه مقاومت از دیگر اولویت‌هایی است که نمایندگان مجلس یازدهم باید به آن بپردازند.

وی عنوان کرد: از دیگر اولویت‌های مجلس آینده که نمایندگان در حوزه سیاست خارجی باید به آن بپردازند، موضوع روابط ایران با کشورهای دوست و کاهش تنش با کشورهایی است که می‌توانند روابط خوبی با جمهوری اسلامی ایران داشته باشند، است.

کارشناس مسائل سیاست خارجی با اشاره به اقتصاد و دیپلماسی اقتصادی به‌عنوان یکی دیگر از اولویت‌های مجلس یازدهم اضافه کرد: بحث اقتصاد و دیپلماسی در مسیر دور زدن و کاهش تحریم‌ها از دیگر مسائلی است که وزارت امور خارجه باید ترتیباتی را اتخاذ و در این مسیر مجلس آینده باید دستگاه دیپلماسی را راهنمایی کند.

کنعانی مقدم تصریح کرد: یکی از مسائل مهمی که ما با کشورهای همسایه داریم، قوانینی و مقرراتی است که میان کشورهای همسایه و جمهوری اسامی ایران وجود دارد که مجلس یازدهم در زمینه حذف و یا تسهیل‌گری قوانین زائد باید اقداماتی را انجام دهد تا تبادلات مالی و تجاری خوبی میان کشورمان و همسایگان شکل بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: شکل گیری روابط اقتصادی با شرق از دیگر اولویت‌هایی است که باید نمایندگان مجلس جدید نسبت به آن توجه کنند، چرا که با این کار می‌توان در مقابل تهدیدات و تحریم‌های آمریکا ایستاد. در این زمینه باید روابط اقتصادی با کشورهایی چون چین و روسیه تقویت شود.

کارشناس مسائل سیاست خارجی در خاتمه اظهار داشت: دیپلماسی اقتصادی یکی از مهم‌ترین نیازهای کشور است که باید در این زمینه تبادلات تجاری کشور با همسایگان و به‌خصوص کشورهای حاشیه جنوب خلیج فارس تقویت شود. در این زمینه باید مجلس یازدهم نسبت به تصویب قوانین جدید و تسهیل قوانین موجود اقدام کند.

کد خبر 4864478 محسن احدی

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب مجلس یازدهم حسین کنعانی مقدم گام دوم انقلاب دیپلماسی اقتصادی قاسم سلیمانی انتخابات 98 مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان ستاد انتخابات کشور ویروس کرونا محمد جواد ظریف ایران عباسعلی کدخدایی انقلاب اسلامی ایران شورای ائتلاف نیروهای انقلاب حسن روحانی اسحاق جهانگیری وزارت کشور حجت الاسلام حسن روحانی کارشناس مسائل مجلس یازدهم سیاست خارجی مجلس آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۱۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای تداوم می‌یابد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمدصادق معتمدیان در جلسه شورای روابط خارجی استان با اشاره به اجرای برنامه‌های حوزه دیپلماسی منطقه‌ای و فعال کردن روابط با کشور‌های مختلف به ویژه کشور‌های همسایه در سال گذشته، افزود: امسال نیز این روند با جدیت ادامه خواهد یافت.

وی همچنین با اشاره به برگزاری ششمین نشست همکاری‌های اقتصادی استان‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در وان، خاطرنشان کرد: آمادگی میزبانی هفتمین اجلاس را در ارومیه داریم و در کنار دعوت از استان‌های مرزی ترکیه با آذربایجان غربی، پیگیر حضور استان‌های اقتصادی و بزرگ ترکیه در راستای تاثیرگذاری بیشتر نتایج در این اجلاس هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی به برخی از دستاورد‌های توافقات انجام شده در اجلاس هفتم استان‌های مرزی ترکیه با آذربایجان غربی نیز اشاره کرده و افزود: بازگشایی مرز کوزه رش بعد از حدود سه دهه به عنوان چهارمین مرز مشترک بین ایران و ترکیه و همچنین ترانزیتی شدن مرز رازی از جمله دستاورد‌های این اجلاس بود.

معتمدیان همچنین با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به ترکیه و امضای تفاهم نامه همکاری با رئیس جمهور ترکیه، اضافه کرد: با توجه به نقش محوری آذربایجان غربی در توسعه تجارت با کشور ترکیه، بسیاری از این مصوبات با محوریت این استان امضا شد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نشست استانداران هم مرز ایران و اقلیم کردستان عراق به میزبانی ارومیه، افزود: در راستای افزایش تعاملات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی با اقلیم کردستان عراق، آماده حضور در نشست بعدی در اقلیم کردستان هستیم.

استاندار آذربایجان‌غربی افزایش تعاملات با کشور ارمنستان را نیز جزو برنامه‌های استان در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای در سال جاری عنوان کرده و یادآور شد: با توجه به هم مرز بودن ارمنستان با کشور‌های اروپایی، این کشور می‌تواند در حوزه‌های اقتصادی، علمی و دانشگاهی، درمان و سلامت و گردشگری، ارتباطات مناسبی با آذربایجان غربی برقرار کند و این مسئله مستلزم بررسی و مطالعه دقیق ظرفیت‌های همکاری مشترک است.

معتمدیان در پایان افزایش تعاملات منطقه‌ای را از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم عنوان کرده و افزود: توسعه دیپلماسی منطقه‌ای و افزایش ارتباط و تعاملات در حوزه‌های مختلف با کشور‌های همسایه، در برنامه‌ها و اولویت‌ها استان در سال جاری قرار دارد و در این در این زمینه فعال شدن بخش خصوصی در معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های اقتصادی استان می‌تواند بسیار موثر باشد.

دیگر خبرها

  • صنعت نفت ایران بالاترین ارزش افزوده را دارد/ علت جذب سرمایه خارجی
  • چشم‌انداز روابط ایران و کشورهای عربی پس از «وعده صادق»؛ سیاست خارجی ایران منطبق بر «واقعیت‌های میدانی» است
  • توصیه عباس آخوندی برای روزهای بعد از حمله سپاه به اسرائیل /تا آخرین لحظه طرفدار دیپلماسی هستیم /هیچ کس در منازعه دست خود را رو نمی کند
  • تأمین اعتبارات لازم برای مقابله با خسارتهای سیلاب
  • زمان دیپلماسی است، نه جنگ/ فضا را سرد کنید؛ گرم نکنید
  • توسعه درآمدها و خنثی سازی تحریم های فروش نفت و گاز با پیگیری دیپلماسی فعال انرژی محقق شد
  • رشد دیپلماسی منطقه‌ای سیاست دولت است
  • روابط خارجی استان قزوین با کشورهای خارجی تقویت می شود
  • افزایش مناسبات منطقه‌ای از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است
  • روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای تداوم می‌یابد