Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@12:00:06 GMT

خانه تاریخی ناظران مشهد مرمت شد

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۱۶۳۳

خانه تاریخی ناظران مشهد مرمت شد

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان‌ رضوی از اتمام عملیات مرمت خانه تاریخی ناظران مشهد خبر داد.

ابوالفضل مکرمی‌فر با اعلام این خبر، درباره عملیات مرمت این خانه تاریخی، اظهار کرد: در مرمت صورت گرفته، پی‌بندی اتاق‌های ضلع شرقی، اجرای کانال ناکش در اتاق‌ها، آجرفرش اتاق‌ها، مرمت موضعی نماهای بیرونی و مرمت پله‌ها انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، وی درباره هزینه صرف شده در مرمت خانه تاریخی ناظران، اضافه کرد: این اثر تاریخی ارزشمند با هزینه‌ای بیش از یک میلیارد و ۲۸۵ میلیون ریال مرمت شد.

خانه تاریخی ناظران از جاذبه های گردشگری مشهد در پایین خیابان و داخل خیابان نواب صفوی واقع شده است. این خانه تاریخی  رو به روی تکیه یزدی‌ها قرار دارد و تکیه یزدی‌ها در کوچه‌ای به نام کوچه سرحوض واقع شده که به آن عسکریه هم می‌گویند. این خانه، جنوبی است و درحال‌ حاضر ورود و خروج از غربِ آن انجام می‌شود.

خانه تاریخی ناظران در سال ۱۳۸۴ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. تاریخچه خانه قدیمی ناظران و نحوه ساخت آن به اواخر دوران قاجار باز می‌گردد. این خانه قدمتی معادل ۱۰۰ سال دارد و از روی فرم بنا و تشابه آن، به ساختمان‌های دوره قاجار شبیه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خانه های تاریخی مشهد میراث فرهنگی گردشگري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۱۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتماد به مردم در اقتصاد و تولید ثمربخش خواهد بود

ایسنا/خراسان رضوی عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: مردم بینش و تفکر تولید به شمار می‌روند از این رو اگر پشتوانه‌ای از مردم در کنار بخش اقتصاد و تولید قرار بگیرد، با اعتماد به آن‌ها می‌توان نتایج خوبی گرفت.

عبدالله یزدان‌بخش در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه شعار سال جاری در ادامه شعارهای ۱۰ سال اخیر و در راستای نگاه به بخش تولید و اشتغال بوده تا به طور نمادین به این مقوله‌ها بیشتر توجه شود، اظهار کرد: مسئولان باید قوانین، شرایط بروکراسی در سیستم و تعبیر و تفسیر بخش‌نامه‌ها را تغییر دهند.

وی افزود: مشارکت مردم یعنی بخش خصوصی، یعنی مجلسی که با مشاوره و توجه به بخش خصوصی واقعی ‌و استفاده از نظرات کارشناسی اتاق بازرگانی و تشکل‌های مرتبط، واقعیت شعار سال را مطرح کند و لازم است مسئولان به این نظرات کارشناسی بها دهند.

توجه ویژه به نیازهای بخش تولید

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی خراسان رضوی با اظهار خرسندی از اینکه شعار سال جاری بر جهش تولید، اقتصاد، صنعت و مشارکت مردم تأکید دارد، تصریح کرد: امیدوارم با این نام‌گذاری، موضوعات حوزه تولید در رأس امور مسئولان کشور قرار گیرد.

یزدان‌بخش با اشاره به اینکه با توجه به شعار سال باید به نیازهای بخش تولید اهمیت داده شود، گفت: سرمایه اصلی واحدهای تولیدی، مردم هستند. مردم بینش و تفکر تولید به شمار می‌روند و همراه و همسو با تولید هستند، از این رو اگر پشتوانه‌ای از مردم در کنار بخش اقتصاد و تولید قرار بگیرد، با اعتماد به آن‌ها می‌توان نتایج خوبی گرفت.

وی اضافه کرد: امروزه دوره تکنولوژی است و نسل چهارم و پنجم صنعت مطرح هستند؛ لذا ما نیز باید به تولید و اقتصادمان سرعت دهیم.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: خوشبختانه نگاه رهبر معظم انقلاب بر حوزه تولید، معطوف به تغییر قوانین مخل کسب‌وکار است و نمایندگان مجلس باید با در نظر گرفتن شعار سال به دنبال اصلاح قوانین مخل کسب‌وکار باشند و قوه مجریه در اجرای قوانین و دستورات در راستای جهش تولید همت کند.

زنده ماندن تولید با ایجاد فضای مناسب

یزدان‌بخش با بیان اینکه باید درها را به سوی تولید باز کنیم و روزهای بهتری برای این حوزه بیافرینیم، عنوان کرد: تولید، فضای مناسبی می‌خواهد و با تکنولوژی به‌روز، امکانات مناسب و تسهیلات کم‌بهره و طولانی‌مدت زنده می‌ماند.

وی اصلاح قوانین و عوارض گمرکی را ضروری دانست و تصریح کرد: اگرچه عوارض گمرکی برای مواد اولیه و ماشین‌آلات کاهش‌یافته، اما لازم است ضمن اصلاح قوانین و هزینه‌های گمرکی، تسهیلات بانکی با حداقل نرخ برای خرید ماشین‌آلات و مواد اولیه و سرمایه در گردش ارائه شود.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی خراسان رضوی با اشاره به تورم ۴۰ درصدی در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: باید حقوق و دستمزد پایه به حدی برسد که کارگران بتوانند زندگی عادی داشته باشند، اما در مجموع افزایش نرخ حقوق و دستمزد مشکلاتی به همراه دارد و باید تعدیل صورت گیرد و هزینه‌های تمام‌شده بخش صنعت در نظر گرفته شود؛ زیرا کارگران در این اوضاع مقصر نیستند بلکه تورم در حوزه تولید دردسرساز است و لزوم کاهش آن احساس می‌شود.

مردم پشتوانه تولید

یزدان‌بخش افزود: اقتصاد در فضای بسته رونق نمی‌یابد و جهش تولید محقق نمی‌شود، بلکه باید با کشورهای توسعه‌یافته دیگر ارتباط برقرار کنیم و تمام عواملی که امروز مخل ورود و همراهی با کشور ما هستند را رفع کنیم تا مردم در تولید و صنعت با تفکر و تحملشان پشتوانه بزرگی برای اقتصاد باشند.

وی ادامه داد: ورود سرمایه‌گذار در حوزه تولید و خدمات منجر به اشتغال‌آفرینی می‌شود، به طوری که تولید یعنی اشتغال نسل جوان و ایجاد امید در آنان برای آینده، از این رو تولید مسئله مهم زندگی است و با مشارکت مردم معنی آن اهمیت بیشتری می‌یابد.

تحقق شعار سال با تحول در حوزه قوانین

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی تصریح کرد: خط تولید نیاز به تکنولوژی دارد و باید زمینه ارتباط با کشورهای پیشرفته فراهم شود. با توسعه روابط بین‌المللی و استفاده از تکنولوژی‌های روز ضمن سرعت بالا در تولید امکان رقابت نیز فراهم می‌شود.

یزدان‌بخش با بیان اینکه مسئله ارز باید حل شود، گفت: باید نرخ ارز ثابتی داشته باشیم و به صادرکننده اجازه دهیم تا ارز خود را به بازار برگرداند.

وی خاطرنشان کرد: باید زمینه ارائه تسهیلات برای واردات مواد اولیه و خرید ماشین‌آلات با حداقل نرخ فراهم شود؛ در این صورت می‌توانیم در بخش تولید از طریق ورود ماشین‌آلات به‌روز و مواد اولیه ارزان توان رقابت با تولیدات خارجی داشته باشیم.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی خراسان رضوی با تأکید بر لزوم توجه به قوانین استاندارد بیان کرد: قوانین استاندارد باید بر اساس شاخص‌ها باشد، نه تنها برای دلگرمی صادرات و نرخ ارز، بلکه باید صادرات با در نظر گرفتن استانداردهای لازم صورت گیرد.

یزدان‌بخش در خصوص بالا بودن نرخ تسهیلات بخش تولید عنوان کرد: در حال حاضر نرخ تسهیلات برای این بخش سنگین است و باید به نرخ قابل قبولی کاهش یابد.

ضرورت اصلاح قوانین تأمین اجتماعی، کار و مالیات

وی یادآور شد: اغلب قوانین کار، کارگری است و کمتر در این قوانین به کارفرما توجه شده، لذا باید برای سرمایه‌گذار و کارفرما در حوزه قوانین کار سهمی در نظر گرفت.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی اضافه کرد: تورم بار سنگینی بر دوش کارگران و هزینه‌های روزمره و اساسی آن‌ها گذاشته که تاثیر مستقیمی بر تولید دارد و باید از طرقی مانند تامین مسکن مناسب و با سرمایه‌گذاری دولت در ساخت و تحویل سریع آن، مشکل اساسی و نیاز کارگران را برطرف کرد، زیرا روش‌های مسکن مهر و مسکن ملی زمان‌بر و پرهزینه‌تر برای کارگران است.

یزدان‌بخش با بیان اینکه در حوزه قوانین مالیاتی نیز موارد مشکل‌سازی وجود دارد که نیازمند اصلاح است، عنوان کرد: مالیات گرفتن بر اساس فاکتورهایی که صادر می‌شود، اجحاف به تولیدکننده است، لذا باید در محاسبه مالیات شرکت‌هایی که به‌طور کامل در سلامت کار می‌کنند تجدیدنظر شود.

وی ادامه داد: باید مدت‌زمان سه‌ماهه پرداخت مالیات ارزش‌افزوده طولانی‌تر شود، زیرا در این شرایط برگشت وجه برای تولیدکننده سنگین است و نمی‌تواند هر سه ماه آن را پرداخت کند.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی خراسان رضوی با تأکید بر لزوم تغییر نگاه قوانین تأمین اجتماعی به حوزه تولید گفت: با تغییر برخی قوانین در حوزه مالیات، کار و تأمین اجتماعی و جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق می‌توان در کشور تولیداتی داشت که قابل رقابت باشد، به عنوان مثال در حوزه خودروسازی باید از خودروسازان حمایت کنیم، قیمت‌های دستوری برداشته شود و بر اساس عرضه و تقاضا قیمت‌گذاری صورت گیرد و برای اقشار ضعیف جامعه خودرو ارزان‌تر تولید شود.

یزدان‌بخش با اشاره به لزوم عملی شدن اقتصاد آزاد گفت: باید به بخش خصوصی و مردم اعتماد کرد و با اصلاح قوانین مخل کسب‌وکار شرایطی فراهم کرد که جهش تولید به پشتوانه مشارکت مردم محقق شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اختصاص بودجه مرمت مسجد سید از سوی میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان
  • ترمیم و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • مرمت و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • «باغ تیتو» لکه‌ای سبز در دل کویر
  • روستای صخره‌ای میمند، مکانی اسرارآمیز
  • پذیرش بیش از ۱۴ هزار  نفر در پایگاه‌های اسکان فرهنگیان استان همدان
  • مسجد میرزا آقاجانی اسدآباد بنایی به قدمت تاریخ
  • چرا هتل هما 2 مشهد محبوبیت زیادی دارد؟
  • اعتماد به مردم در اقتصاد و تولید ثمربخش خواهد بود
  • بارش‌های اخیر آسیب جدی به بازار تاریخی اراک وارد نکرد