Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@15:50:01 GMT

تعطیلی سفارت تاجیکستان درتهران صحت دارد؟

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۱۷۰۸

تعطیلی سفارت تاجیکستان درتهران صحت دارد؟

خبرگزاری فارس: وزارت امور خارجه تاجیکستان شایعات در مورد بسته شدن سفارت این کشور در ایران و خروج دیپلمات‌های تاجیک را رد کرد.

مقامات وزارت امور خارجه تاجیکستان انتشار اخبار دروغین را کار دشمنان ۲ کشور دانسته و تاکید کردند که در حال حاضر سفارتخانه این کشور در شرایط عادی قرار دارد و بخش کنسولی سفارتخانه برای صدور روادید برای شهروندان ایرانی مشغول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفارت تاجیکستان در «تهران» نیز با انتشار بیانیه‌ای در صفحه فیسبوک خود بسته شدن سفارت و فرار سفیر تاجیک از ایران را تکذیب کرد.

در بیانیه سفارت تاجیکستان در تهران آمده است: سفارت جمهوری تاجیکستان خبر‌های کذب، مغرضانه و منافقانه مجری پایگاه سیاسی - فرهنگی «کیمیای سعادت»، «سعیدیونس ایستروشنی» که در صفحه فیسبوک خود مبنی بر بسته شدن سفارت این کشور در پی شیوع ویروس کرونا و فرار سفیر به همراه خانواده که تا چندی پیش لاف دوستی می‌زد را قاطعانه رد می‌کند.

فعالیت کارمندان سفارت و سفیر به شیوه قبل ادامه دارد و در‌های سفارت بر روی همه مراجعه کنندگان باز است.

منبع: فردا

کلیدواژه: تهران شایعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۱۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از راشا تودی، وزارت امور خارجه هند، معاون سفیر آمریکا در این کشور را احضار کرد تا مراتب اعتراض خود را درباره مداخله آمریکا در امور داخلی هند به وی اعلام کند.

در پی انتقاد واشنگتن از بازداشت یک سیاستمدار مخالف دولت هند، وزارت امور خارجه هند، معاون سفیر آمریکا در این کشور را برای ادای توضیح احضار کرد. این سیاستمدار به اتهام فساد مالی بازداشت شده بود.

در بیانیه وزارت امور خارجه هند در این باره آمده است در عرصه دیپلماسی، از کشور‌ها انتظار می‌رود به حاکمیت و امور داخلی دیگر کشور‌ها احترام بگذارند. این مسئولیت درباره کشور‌های دموکرات در قبال یکدیگر حتی بیشتر است. اگر این موضوع رعایت نشود، می‌تواند بنیان‌های ناسالمی را ایجاد کند. 

بر اساس گزارش ها، ملاقات دو طرف حدود ۴۰ دقیقه طول کشید. پیشتر، آلمان و آمریکا به عنوان دو کشور قدرتمند غربی، به هند درباره بازداشت اخیر رئیس دولت محلی دهلی، که از چهره‌های شاخص مخالف دولت است، هشدار داده بودند.

دیگر خبرها

  • لتونی یک دیپلمات روس را اخراج کرد
  • احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند
  • هشدار سفارت آمریکا درباره خطر ترور در فرانسه
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • غوغای سیاسی در برزیل؛ دلیل اقامت «بولسونارو» در سفارت مجارستان چه بود؟
  • توصیه‌های امیرعبداللهیان به سفیر ایران در امارات
  • ریشه‌های نوروز عمق تاریخ را درنوردیده است
  • برنامه تعطیلی سینما‌ها در شب‌های قدر
  • برنامه تعطیلی سینماها در شب‌های قدر