Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-16@20:50:23 GMT

آخرین آمار مرگ و میر کرونا در چین

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۱۷۳۶

خرداد: شمار قربانیان ویروس کرونا اگرچه در چین روند صعودی آن کند شده، اما طبق آخرین آمار این رقم به ۲ هزار و ۷۴۴ نفر رسید.

به گزارش خرداد از  بلومبرگ، کمیته بهداشت دولت چین روز پنجشنبه اعلام کرد: شمار تلفات ناشی از بیماری ویروس کرونا جدید (COVID-۱۹) در چین به ۲ هزار و ۷۴۴ نفر رسید و در مجموع ۷۸ هزار و ۴۹۷ نفر در این کشور مبتلا به این ویروس کشنده شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین آمار نشان می‌دهد که ۴۰۹ مورد جدید مبتلا به کرونا در استان هوبئی تأیید شده که از این تعداد ۳۸۳ مورد در ووهان، مرکز شیوع ثبت شده است.

بر اساس این آمار ۳۲ هزار و ۴۹۵ نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

به گزارش رسانه‌های دولتی چین، این کشور خوردن حیوانات وحشی را ممنوع و سختگیری‌هایی در زمینه شکار، نقل و انتقال و خرید و فروش گونه‌های جانوری اعمال کرده است.

تصور می‌شود که شیوع ویروس کرونا،‌ ابتدا از بازاری در شهر ووهان در استان هوبی چین آغاز شده که در آن حیوانات وحشی به فروش می‌رسیده است.

منبع: عصر ایران

برچسب ها: کرونا ، ویروس ، چین

منبع: خرداد

کلیدواژه: کرونا ویروس چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۱۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا آبله هنوز برای دنیا یک تهدید محسوب می‌شود؟

آبله، بیماری که تنها در قرن بیستم باعث مرگ ۵۰۰ میلیون نفر در جهان شد، تنها بیماری انسانی است که ریشه‌کن شده است.

به گزارش ایسنا، با این حال، یک گزارش جدید با عنوان «وضعیت مقابله با آبله در آینده» از آکادمی ملی علوم، مهندسی و پزشکی (NASEM) استدلال می کند که ایالات متحده و جامعه جهانی باید برای بازگشت آبله آماده شوند.

بر اساس داده های این گزارش، آبله ممکن است از راه‌های مختلف به جامعه جهانی بازگردد و شیوع یابد. این گزارش همچنین بیان می‌کند آماده‌سازی در برابر بازگشت آبله و به منظور جلوگیری از گسترش سایر بیماری‌های ناشی از ویروس‌ها در یک خانواده مانند ویروس ام پاکس (آبله میمونی) که در سال ۲۰۲۲ شیوع جهانی پیدا کرد و همچنان نیز یک نگرانی بهداشتی است، کلیدی است.

به گفته متخصصان، واکسن‌ها و داروهای آبله نیز اثربخشی و پتانسیل‌هایی را برای پیشگیری و درمان آبله میمونی و سایر ویروس‌ها در خانواده ویروس آبله دارند و این نیز به نوبه خود دلیل مهم دیگری است که ما باید به تحقیق در مورد ویروس‌های آبله ادامه دهیم و اقدامات متقابل پزشکی از جمله راه‌های تشخیص و واکسن‌ها را توسعه دهیم.

به گزارش نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، حتی یک مورد شیوع آبله یک مسئله جهانی بزرگ خواهد بود، بنابراین ما باید هوشیار باشیم. دانشمندان و متخصصان پزشکی همچنین باید بدانند که علائم آبله بسیار شبیه به بیماری هایی مانند آبله میمونی است که اخیراً شایع شده است. اگر شیوع آبله وجود داشته باشد، باید سریعاً آن را تشخیص دهیم.

آخرین نمونه طبیعی ویروس آبله در اکتبر ۱۹۷۷ تشخیص داده شد و سازمان جهانی بهداشت ریشه‌کن کردن بیماری را با انجام عمل پیشگیری آبله‌کوبی «از سطح زمین» در ۱۹۸۰ تأیید و آن را به تنها بیماری انسانی ریشه کن شده تبدیل کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری
  • فریبکاری در دنیای ویروس‌ها!
  • ویروس‌ها هم کلاهبرداری می‌کنند
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • ویروس‌ها هم کلاهبرداری می‌کنند!
  • این بیماری هنوز دنیا را تهدید می‌کند؟
  • آبله یک تهید برای جهان؟
  • آیا آبله هنوز برای دنیا یک تهدید محسوب می‌شود؟
  • احتمال انتقال بیماری کریمه کنگو هنگام تکه‌تکه کردن گوشت
  • نخستین پرستار قربانی کرونا به روایت مادرش