Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@03:53:48 GMT

کرونا به مایکروسافت خسارت زد

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۱۸۰۹

کرونا به مایکروسافت خسارت زد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلگراف،  مایکروسافت اعلام کرده به دلیل شیوع ویروس کرونا در چین و تاثیر آن بر چرخه تامین ذخایر محصولاتش، نمی تواند به درآمد پیش بینی شده در تابستان ۲۰۲۰ دست یابد.

مایکروسافت جدیدترین  شرکت آمریکایی است که در نتیجه انتشار این ویروس با اختلال و کاهش درآمد پیش بینی شده، روبرو می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مایکروسافت اعلام کرد بخش تولید رایانه های شخصی اش نمی تواند به درآمدی که پیش بینی شده دست یابد. این بخش تبلت های سرفیس را تولید می کند و لیسانس ویندوز را به تولیدکنندگان رایانه می فروشد. پس از اعلام این خبر ارزش سهام مایکروسافت در بورس ۲.۵ درصد کاهش یافت.

این بخش از شرکت مایکروسافت ۳۵ درصد از درآمد کل این شرکت را در بهار ۲۰۱۹ میلادی تامین کرده بود. بنابراین خبر مذکور نشان می دهد خسارت به این شرکت احتمالا زیاد باشد.

این در حالی است که یک هفته قبل اپل یعنی رقیب مایکروسافت در بازار رایانه های شخصی، اعلام کرد نمی تواند به درآمد پیش بینی شده دست یابد. زیرا شیوع ویروس کرونا تولید در کارخانه های چینی را متوقف کرده و از سوی دیگر تقاضا برای محصولات اپل را در چین کاهش داده است.

مایکروسافت در بیانیه ای اعلام کرد: هرچند پیش بینی می کنیم تقاضا برای ویندوز همچنان قدرتمند باشد چرخه عرضه و تقاضا با سرعتی کمتر از پیش بینی ما به وضعیت عادی خود بر می گردد. 

مایکروسافت تبلت های سرفیس را در چین می سازد و همچنین لیسانس ویندوز برای تولید کنندگان پی سی را به شرکت های چینی می فروشد. این شرکت قصد دارد زنجیره تولید خود را به ویتنام منتقل کند.

کد خبر 4864412 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: مایکروسافت ویروس کرونا چین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ویروس کرونا شرکت دانش بنیان نوآوری فناوری نانو تحقیقات علمی اینترنت موبایل هوش مصنوعی گوگل جشنواره خوارزمی سامسونگ فناوری فضایی علوم شناختی پیش بینی شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۱۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع برق برخی از مناطق سیل‌زده/ خسارت به ۱۲۳ اصله پایه توزیع برق

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رئیسی ظهر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: بر اثر شرایط جوی حاکم در سطح استان تا این لحظه، ۱۲۳ اصله پایه فشار متوسط و ضعیف شبکه توزیع برق این منطقه دچار خسارت و تخریب شده است.

وی ادامه داد: تخریب چهار دستگاه ترانسفورماتور و ایجاد سیم پارگی‌های مختلف در سطح شبکه از جمله دیگر خسارات وارد شده به شبکه توزیع برق سیستان و بلوچستان تاکنون است.

وی اظهار کرد: به دنبال این شرایط جوی برق برخی از مناطق دچار خاموشی شده که ۲۸۲ تیم عملیاتی این شرکت به همراه تمامی تیم‌های پیمانکاری منطقه در حال رفع خسارت و پایداری مجدد شبکه برق مناطق آسیب دیده هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: طغیان رودخانه‌های فصلی، نبود راه دسترسی‌، کوهستانی و صعب العبور بودن مناطق از جمله چالش‌های پرسنل عملیاتی این شرکت برای اصلاح شبکه برق مناطق آسیب دیده است.

وی با بیان اینکه صبوری و همکاری مشترکان برق در شرایط بحرانی بسیار مهم است، گفت: شهروندان گرامی در صورت بروز هر گونه خاموشی و یا خسارت به شبکه برق مراتب را از طریق سامانه ۱۲۱ مرکز اتفاقات و یا اپلیکشن برق من ثبت و پیگیری کنند.

کد خبر 6081123

دیگر خبرها

  • شمار مشترکین جدید نتفلیکس به ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسید
  • پیش بینی رگبار باران و وزش باد همراه با گردوخاک
  • پرواز شرکت خودروسازی ویتنامی با خودروهای برقی
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کاهش خسارت‌های سیلاب
  • سود هنگفت این شرکت از فروش خودرو‌های برقی
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • کشف یک بدافزار روسی توسط شرکت امنیتی در فنلاند
  • رگبار و رعد و برق در ۴ استان/پیش‌بینی وقوع سیلاب
  • جزییات بودجه شهرداری همدان در دسترس مردم قرار گرفت
  • قطع برق برخی از مناطق سیل‌زده/ خسارت به ۱۲۳ اصله پایه توزیع برق