Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:17:50 GMT

تشخیص چهره افراد ماسک دار نیز میسر شد

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۱۸۳۲

تشخیص چهره افراد ماسک دار نیز میسر شد

به گزارش روزنامه دیلی میل، در حال حاضر بیشتر مردم در چین به دلیل شیوع کرونا از ماسک استفاده می‌کنند و شرکت‌های سازنده فناوری تشخیص چهره در این کشور از «هوش مصنوعی» استفاده می‌کنند تا بتوانند چهره افراد دارای ماسک را نیز شناسایی و از این طریق به جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری کمک کنند.

شرکت چینی SenseTime که به عنوان باارزش ترین استارت آپ هوش مصنوعی در جهان توصیف می شود و دست کم ۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیارد دلار ارزش دارد، یکی از چند شرکتی است که فناوری تشخیص چهره خود را به نحوی ارتقاء داده است تا بتواند چهره شخصی که ماسک بر صورت دارد را بدون نیاز به برداشتن ماسک از صورت شناسایی کند.  

این سیستم به جای تکیه بر مشاهده دهان شخص، قادر است هویت فرد را از روی چشمان و ناحیه بالای بینی در صورت وی تشخیص دهد.

براساس آئین نامه دولت چین در مورد پیشگیری و کنترل بیماری کرونا، افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند، اجازه ورود به مکان‌های گوناگون را ندارند و براساس قوانین مربوط با آن‌ها برخورد می‌شود.

وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین هم اظهار کرد، برای جلوگیری از شیوع بیشتر  ویروس کرونا و کنترل این بیماری، باید از اینترنت، کلان داده‌ها، هوش مصنوعی و رایانش ابری استفاده شود.
ویروس کرونا و یا COVID-۱۹، تا کنون جان دو هزار و ۷۷۱ نفر را در سراسر جهان گرفته و بیش از ۸۱ هزار نفر را آلوده کرده است که اکثر این افراد در چین بوده اند. 

برچسب‌ها ویروس کرونا چین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا چین ویروس کرونا چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۱۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوش چهره: در جمع روحانیون برجسته سخنرانی می کردم، سوال شان این بود که مگر مملکت ما کمونیستی است که اینقدر بر اقتصاد تکیه می شود؟!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد خوش چهره گفت: در ساختار کشور ما قوای مقننه، مجریه و قضائیه هر کدام استقلال ساختارهای خود را دارند و این عدم‌تحقق مرتبط با غفلت‌ها، کج‌فهمی‌ها و عدم‌درک و باور در بعضی از سطوح عالی و تصمیم‌گیر و سیاستگذار بوده که در سالیان گذشته اتفاق افتاده است.

این نماینده پیشین مجلس در گفتگو با روزنامه جوان گفته است؛ نکته دیگر این است که تبیین درستی از شعارهای سال و فرمایشات رهبری نمی‌شود، مثلاً من در جمع برخی روحانیون برجسته سخنرانی داشتم. در آن جمع سؤال این بود که مگر ما کشور کمونیستی که در آن اقتصاد زیربناست، هستیم که این همه بر مسئله اقتصادی تأکید می‌شود؟! من دیدم که درک درستی از جهت‌گیری رهبری شکل نگرفته است. در پاسخ گفتم که این نامگذاری اقدامات تاکتیکی را که در شعارهای سال طرح می‌شود، با زیربنایی و بنیادی اشتباه گرفته‌اند. از سوی دیگر مسئله اقتصاد در همه ناهنجارهای فرهنگی و اجتماعی مؤثر است.

وی می گوید: در بخش‌های امنیتی برای سخنرانی حضور پیدا می‌کنم، مطرح می‌کنند که چرا نامگذاری در حوزه امنیت نمی‌شود. پاسخ من به این افراد این است که اگر لشکر بیکاران بیرون بریزند، آن وقت مهم‌ترین چالش ضدامنیتی شکل می‌گیرد، اما من در اینجا باید بحث مهم دیگری هم طرح کنم که خود من همواره این نگرانی را داشتم که شعارهای رهبری با غلفت و اشتباه افراد به ضدخود بدل نشود. مثل رونق تولید تبدیل به رکود تولید نشود یا به جای مشارکت مردمی به گریز مردم از حوزه‌های ملی مخصوصاً اقتصادی منجر نشود و این مسائل نیازمند آسیب‌شناسی‌های مختلف است. من معتقدم نامگذاری‌ها باید کامل از سوی صاحبنظران عالم و امین و نهادهای تخصصی تبیین شود. تا مردم ضمن اقناع و ارتقای آگاهی در کنار نهادهای مردمی و نظارتی مخصوصاً مجلس مطالبه‌گر آن باشد.


۲۷۳۰۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898900

دیگر خبرها

  • تشخیص گرایش سیاسی افراد از روی چهره‌شان توسط هوش مصنوعی
  • شرم از بدن
  • مشکلات مردم شهرستان عسلویه بررسی و پیگری شد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است
  • مدیریت ارشد استان بوشهر برای رفع مشکلات مردم پای کار است
  • خوش چهره: در جمع روحانیون برجسته سخنرانی می کردم، سوال شان این بود که مگر مملکت ما کمونیستی است که اینقدر بر اقتصاد تکیه می شود؟!
  • مقابله با سوداگران زمین با همکاری مردم میسر می‌شود
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق اسکن پا تشخیص می‌دهد