Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-16@23:47:13 GMT

عربستان بار دیگر ایران را متهم کرد

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۱۸۷۶

ساعت 24-«عادل الجبیر» وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه روز چهارشنبه (دیروز) در کنفرانس خبری مشترک با «آن لینده» همتای سوئدی خود در ریاض، خواستار اجرای مفاد توافقنامه استکهلم در یمن شد.

الجبیر گفت که در دیدار با همتای سوئدی خود اوضاع یمن، اجرای توافقنامه استکهلم، مسئله فلسطین و اوضاع سوریه و به طور کلی وضعیت منطقه را بررسی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش خبرگزاری عربستان (واس)، الجبیر بر پایبندی عربستان سعودی و جامعه جهانی برای ارائه کمک‌های انساندوستانه به یمن از طریق ایجاد بیشترین تعداد کانال‌های ارائه خدمات انسانی تأکید کرد.

وی بار دیگر با تکرار اظهارات ضد ایرانی، به «ایفای نقش منفی ایران و حمایت آن از گروه‌های تروریستی و صدور انقلاب و برهم زدن امنیت در منطقه» اشاره و بر موضع کشورش در این باره تأکید کرد.

او افزود: «ایران نمی‌تواند در یمن نقش (مثبت) داشته باشد چرا که باعث ویرانی و تخریب در آن شده و حتی یک آجر هم برای ساخت بیمارستان و مدارس در یمن کار نگذاشته است».

وزیر خارجه سوئد نیز گفت که در دیدار با الجبیر اوضاع منطقه‌ای و بین‌المللی دارای اهتمام مشترک، توافقنامه ریاض و توافقنامه استکهلم و نحوه اجرای این دو توافقنامه درباره یمن را بررسی کرده است.

وی که قرار است امروز پنج‌شنبه به یمن سفر کند بر علاقه‌مندی کشورش برای اجرای توافقنامه استکهلم تأکید کرد.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: توافقنامه استکهلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۱۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش پاکستان: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند

وزارت خارجه پاکستان در واکنش به عملیات ایران علیه رژیم اسرائیل، از همه طرف‌ها خواست خویشتنداری کنند و به سوی تنش‌زدایی گام برداند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه پاکستان در واکنش به عملیات «وعده صادق»، با ضروری خواندن برقراری صلح و ثبات تصریح کرد: ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم حداکثر خویشتنداری را به خرج دهند و به سمت تنش‌زدایی حرکت کنند.

بیانیه با اظهار اینکه پاکستان با نگرانی عمیق تحولات جاری در خاورمیانه را زیر نظر دارد، افزود: پاکستان ماه‌هاست بر ضرورت تلاش‌های بین‌المللی برای جلوگیری از گسترش خصومت‌ها در منطقه و برقراری آتش‌بس در غزه تأکید کرده است.

بیانیه افزود، اسلام‌آباد پس از حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در سوریه، نسبت به پیامدهای آن هشدار داد و تأکید کرده بود این اقدام تنش بزرگی در منطقه‌ای که از قبل نیز ناآرام بوده، ایجاد می‌کند.

«مشاهد حسین»: پاکستان و کشورهای اسلامی کنار ایران بایستندپاکستان: به همکاری با ایران در همه زمینه‌ها ادامه خواهیم دادتوسعه روابط ایران و پاکستان خوشایند قدرت‌های سلطه‌گر نیست

وزارت خارجه پاکستان با اشاره به عدم محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در شورای امنیت ادامه داد: تحولات امروز پیامدهای ازکارافتادگی دیپلماسی را نشان می‌دهد. این تحولات همچنین بر  تبعات جدی در مواردی که شورای امنیت سازمان ملل قادر به انجام مسئولیت‌های خود در حفظ صلح و امنیت بین المللی نیست، تأکید می‌کند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • چرا شهرداران این سه شهر موفق هستند؟
  • آمریکا بر حمایت همه‌جانبه از رژیم صهیونیستی تأکید کرد
  • توافقنامه آبی اردن-رژیم صهیونیستی می‌شود؟
  • دستگیری ۵۱ متهم تحت تعقیب در آزادشهر
  • راه‌اندازی کمیته تغییر اقلیم به‌زودی
  • امان: اسرائیل بود که بحران را ایجاد کرد
  • ضمانت اجرای حفظ حقوق فرهنگی چیست/سیاست‌هایی که رهبر بر آنها تأکید دارند
  • تأکید وزیران خارجه ایران و عربستان بر رایزنی‌ها
  • تأکید استاندار لرستان بر تسریع در اجرای طرح ملی مسکن
  • واکنش پاکستان: همه طرف‌ها خویشتنداری کنند