Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: مرمت بام حمام تاریخی ابراهیم آباد در مراحل نهایی قرار گرفت.

 محسن کریمی  گفت: «حمام تاریخی ابراهیم آباد که به همراه آب انبار و قنات تاریخی ابراهیم آباد در فهرست میراث جهانی به ثبت  رسیده است مورد مرمت اضطراری قرار گرفت.»
وی افزود: «در این مرحله از مرمت حمام بام این بنای تاریخی به وسعت 400  مترمربع مورد مرمت قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
 معاون میراث فرهنگی استان مرکزی در ادامه گفت: «در این عملیات مرمتی سبک سازی، آوار برداری، بام سازی و  اجرای عایق انجام پذیرفته و اجرای آجر فرش در دست اقدام قرار دارد.»
 کریمی تصریح کرد: «اعتبار هزینه شده در مرمت بام این بنا 2000 میلیون ریال می باشد.»
وی گفت: «این بنای تاریخی مربوط به دوره قاجار است و به شماره 13792 در سال 87 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.»
 کریمی افزود: «در استان مرکزی 31 حمام تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی وجود دارد که مرمت و احیاء این تعداد حمام تاریخی در دستور کار قرار دارد. در این میان حمام های تاریخی انجدان، سنجان و حمام عرش محلات حمام هایی هستند که احیاء گردیده اند.»

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری میراث فرهنگی استان مرکزی مرمت تاریخی ابراهیم آباد حمام تاریخی قرار گرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۱۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مرتضی صفری در حاشیه بازدید از خانه انصاری ارومیه اظهار کرد: مرمت این بنای تاریخی در چند فصل انجام می‌شود و در این فصل مرمت و به‌سازی سازه‌ای بنا، حذف الحاقات نامتجانس و آسیب‌رسان و ساماندهی و اجرای تاسیسات برقی و مکانیکی انجام می‌شود.   مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی انجام مرمت‌های معماری اعم از نازک‌کاری و اجرای کف‌سازی متناسب، بازسازی بخش‌های تخریب شده بنا مطابق الگوی تاریخی، ساماندهی و محوطه‌سازی بنا و نیز اجرای دیوار محوطه حیاط ضلع جنوبی جزو اقداماتی مرمتی این بنا هستند.   او گفت: هزینه مرمت در نظر گرفته شده در این فصل از مرمت بالغ بر بیست میلیارد ریال است.

دیگر خبرها

  • بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی
  • فرونشست دوباره زمین در شهر یزد + فیلم
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود
  • مرمت بخش تخریب شده شهر تاریخی بلقیس؛ بزودی
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی