Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا زنوزی با انتشار جوابیه ای برای حسین کلانی یکی از پیشکسوتان تیم تهرانی، افزوده است: فوتبال امروز را اگر از منظر اجتماعی و جامعه‌ هواداری بخواهیم بررسی کنیم، ‌ دیگر آن فوتبال دهه‌ چهل، پنجاه و شصت نیست که همه‌ کشور عموماً هوادار دو تیم قرمز و آبی پایتخت بودند و امروزه قطب‌های دیگری نیز در فوتبال ایران به وجود آمده است؛  به‌عبارتی‌ فوتبال از حالت دو قطبی قرمز و آبی پایتخت در آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرده است: متأسفانه برخی از اهالی فوتبال که مسوولیتی نیز در حوزه‌های مختلف ورزش دارند و تعصب خاصی نیز به این دو قطب سابق داشته و دارند، نمی‌ توانند قبول کنند که قطب‌های دیگری نیز در این فوتبال به وجود آمده و آن‌ها نیز در این فوتبال حق و حقوقی دارند و برای فوتبال هزینه می‌کنند.

وی اضافه کرده است: این تعصب باعث می‌شود که حقوق باشگاه‌های شهرستانی که حتی برخی از آن‌ها با هزاران مشکل اقتصادی تیم خود را اداره می‌کنند و هواداران آن‌ها نیز با هزاران مشقت و با تعصبی خاص در سرما و گرما تیم خود را حمایت می‌کنند، عمداً و یا سهواً پایمال شود و از بین برود که این رفتارها باعث بی‌انگیزگی و سرخوردگی هواداران عزیز و حتی بازیکنان آن تیم‌ها شده و حتی گاهی بازیکنان نیز اعتماد به‌ نفس خود را از دست می‌دهند و تمام زحماتشان پایمال می‌شود.

زنوزی با اشاره به اینکه آذربایجانی ها حداقل در دو و یا سه قرن اخیر چه رشادت‌هایی برای پاسبانی و حفاظت از خاک و ناموس خود و ایران عزیز انجام داده و دست بیگانگان را از کشور عزیزمان بریده‌اند و همیشه برای ایران جان‌فشانی کرده‌اند که نمونه آن‌ها در تاریخ ذکر شده است؛  ادامه داده است: از ستارخان و باقرخان تا باکری‌ها در عصر معاصر را می‌توان نام برد که البته ما معتقدیم تمام اقوام در جای جای کشور برای نام، خاک و ناموس کشور در زمان‌ها و شرایط مختلف این‌گونه بوده‌اند و نباید آن‌ها را از یاد برد.

وی با اشاره به اینکه هر وقت از ناعدالتی‌های فوتبالی شکایت می‌کنیم یک عده خاص، ما ترک‌زبان‌ها را به آنچه نیستیم متهم می‌کنند و تهمت‌های ناروائی می‌زنند، اظهار کرده است: این افراد سعی می‌کنند با این قبیل اتهامات بحث را به بیراهه ببرند تا ما به دنبال احقاق حقوق خود نباشیم.

زنوزی خاطرنشان کرده است: در بین هر قوم در هر منطقه‌ای از ایران شاید یک عده‌ خاص باشند که عقاید و منافع متفاوتی از اکثریت داشته باشند و کارهایی انجام دهند که بر ضد منافع جمع باشد، ولی این امر در بین هواداران تراکتور و ترک‌زبان‌ها قطعاً کمتر از یک‌ دهم درصد است و بارها و بارها توسط خود ترک‌ها این عده‌ کم محکوم شده‌اند.

وی خطاب به کلانی نوشته است: آذربایجانی‌ها همیشه به ایران عزیز وفادار بوده اند و هیچ‌ زمانی در هیچ برهه‌ای خیانتی به کشور نکرده‌اند و همیشه قانونمند بوده و هستند، به تمامی اقوام و زبان رسمی کشور احترام گذاشته‌اند و با وجود اینکه جمعیت ترک‌ها از تمام اقوام کشور بیشتر است، ولی با کمال احترام زبان فارسی را زبان رسمی کشور قبول کرده‌اند.

زنوزی اضافه کرده است: فرمایش حضرتعالی را از بابت اینکه «تحقیر کردن خوب نیست»، قبول دارم و بنده نیز با شما موافق هستم و باید بپذیریم که در یک خانواده، فرزند کوچک از والدین فرزندان بزرگتر، ادب و معرفت را یاد می‌گیرد،  لذا باشگاه‌های بزرگ‌تر را می‌توان در فوتبال برادر بزرگ نامید و فدراسیون و وزارت ورزش نیز پدر و مادر این فوتبال، پس مشکل باید از آنجا اصلاح شود.

وی ادامه داده است: ای‌ کاش شما و امثال شما همچون استاد دهداری معلم بزرگ اخلاق، در این فوتبال می‌بودید و نمی‌گذاشتید که سرانجام فوتبال ما این‌گونه باشد و باید قبول کنیم که مدیریت‌ مبتنی بر «تکیه بر صندلی به هر قیمتی»  فوتبال ما را نابود کرده است و مدیران فوتبالی در این کشور اکثراً نه مدیران تخصصی بوده‌اند و نه تخصص مدیریت را داشته‌اند تا بتوانند این صنعت عظیم برنامه‌ریزی مدون داشته و مدیریت نمایند و نگذارند از ریل خارج شود.

زنوزی نوشته است: لطفاً با ادبیات فوق‌العاده خود به آن عده که برای یک جام فلزی برنامه‌ریزی و مهندسی می‌کنند و حقوق دیگران را زیر پا می‌گذارند، بفرمایید که به‌ اندازه یک‌ لحظه وجدان درد داشته باشند، نه این فوتبال ارزش آن را دارد و نه این دنیا ارزش آن را دارد تا خود را هم در این دنیا و هم در آخرت تباه کنیم؛ به آن عده‌ای که در مسند قضاوت چه در داخل میدان فوتبال و چه در کنار میدان و چه در کمیته‌های تخصصی مختلف فدراسیون نشسته‌اند، بفرمائید که قضاوت خود را خارج از تعصبات رنگی انجام دهند.

مالک باشکاه تراکتور با قدردانی از توصیه های کلانی، یادآور شده است: مصاحبه‌ شما برای بنده درس اخلاق بود و بابت آن از شما صمیمانه تشکر می‌کنم و خدا را شکرگزار هستم که شما را بر سر راه بنده قرار داد تا در آینده‌ کاری خود از نصایح شما استفاده کنم .

به گزارش ایرنا، اظهارات اخیر مالک باشگاه تراکتور درباره اصالت نام پرسپولیس و نیز جانبداری فدراسیون فوتبال از دو تیم پایتخت موجب واکنش تعدادی از مدیران و پیشکسوتان فوتبال این دو تیم شده است.

برچسب‌ها فوتبال تراکتورسازی آذربایجان شرقی تبریز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فوتبال تراکتورسازی آذربایجان شرقی تبریز فوتبال تراکتورسازی آذربایجان شرقی تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۲۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

36 ساعت جالب برای قبول پیشنهاد پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، سرمربی برزیلی پرسپولیس فصل گذشته در شرایطی به عنوان دستیار یحیی گل‌محمدی انتخاب شد که قرمزها بعد از جدایی چند مربی، به دنبال استخدام دستیار خارجی بودند و بعد از شروع فصل، اوسمار را انتخاب کردند.

ویدئو: 330720

اوسمار در این خصوص اظهار داشت: من همیشه انگلیسی خواندم و روی لیگ‌های دیگر مطالعه کردم. می‌دانستم شاید در آینده فوتبالم در خارج از برزیل کار کنم. فکر می‌کردم از تایلند یا کشورهای عربی برایم پیشنهاد بیاید اما هیچوقت فکر نمی‌کردم از ایران پیشنهاد دریافت کنم.

او با اشاره به دریافت پیشنهاد پرسپولیس گفت: وقتی پیشنهاد پرسپولیس و بزرگی این باشگاه را دیدم و مطالعه و تحقیقات کردم، در ۳۶ ساعتی که زمان داشتم، قبول کردم و به ایران آمدم.

سرمربی قرمزها در مورد آشنایی با یحیی گل‌محمدی نیز عنوان کرد: آمدنم به ایران رابطه مستقیم با آقا یحیی داشت و به خاطر ایشان آمدم.

ویه را با اشاره به شناخت از ایران توضیح جالبی داد و گفت: در آن ۳۶ ساعت ارتباط زیادی برقرار کردم. اخباری که از ایران به غرب می‌آید، خیلی متفاوت است اما وقتی می‌آیی، همه چیز فرق می‌کند. ما با آقای مارکو که الان کمک مربی استقلال خوزستان هستند، در سی بی اف با هم مجوز مربیگری گرفتیم. ایشان هم وقتی به اینجا آمدند، نظرشان عوض شد. یکی از دوستانم که در کنسول اروگوئه در ایران بود، برایم توضیح داد زندگی در ایران خیلی خوب است. راجع به فوتبال مستقیم با آقا یحیی صحبت کردم، اما درباره زندگی در اینجا به من اطمینان دادند کشور خوبی است و من هم شک نکردم و آمدم.

وی همچنین درباره شناخت از فوتبال ایران نظرات جالبی داشت: فوتبال ایران در کل دنیا شناخته شده است. وقتی تیم ملی ایران به جام جهانی آمدند، در کمپ تیم کورینتیانس تمرین می‌کردند. دوستان من آنجا کار ترجمه انجام می‌دادند و تقریبا شناخت من از آنجا شروع شد و با بچه‌هایی که در آن کمپ بودند، صحبت کردم و آشنا شدم. در جام جهانی هم تقریبا ۸۰ درصد بازی‌ها را دیدم.

دیگر خبرها

  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای ۴ شهر اصفهان قابل قبول است
  • وضعیت کیفیت هوای تهران چگونه است؟
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • 36 ساعت جالب برای قبول پیشنهاد پرسپولیس
  • کیفیت هوای مشهد قابل قبول است
  • کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
  • هوای اصفهان در وضعیت قابل قبول
  • هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول است