Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@23:25:42 GMT

لزوم مصون‌سازی رسانه‌ای در مقابل کرونا 

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۲۰۶۲

لزوم مصون‌سازی رسانه‌ای در مقابل کرونا 

سید محسن اصغری نکاح روز پنجشنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مقابل ویروس کرونا، ویروس رسانه‌ای اخبار جعلی نیز وجود دارد که با انتشار اطلاعات مغشوش باعث شیوع استرس در میان مردم می‌شود و باید بدانیم که کرونا مساله‌ای است که برای کشورهای بسیاری ایجاد شده و راه پیشگیری و بهبود نیز دارد و مسوولان حوزه بهداشت برای درمان و جلوگیری از انتشار آن در حال تلاش مضاعف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: ایجاد استرس و اضطرب به صورت مستقیم و  غیر مستقیم، باعث افزایش آسیب‌های دیگر می‌شود و بر همین اساس یکی از راه‌های مقابله با کرونا، کم کردن شرایط هیجانی منفی در جامعه است.
عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: باید به یاد داشته باشیم که شبیه این بیماری و حتی خطرناکتر از آن نیز در گذشته تاریخ کشورها و همچنین در کشور خودمان ایران اسلامی نیز رخ داده است که اکنون حتی نامی از آن را به خاطر نداریم ولی با سعی و تلاش آن بحران‌ها پشت سر گذاشته شده‌اند.
اصغری افزود: گاهی به وسیله انتشار اخبار متناقض و مغرضانه در شبکه‌های اجتماعی شاهد ایجاد احساس نا امنی در جامعه می‌شویم که به نفع سودجویان سیاسی، اجتماعی و حتی اقتصادی است تا بتوانند به فروش محصولات خود و یا جذب عضو و دنبال کننده برای شبکه‌های اجتماعی‌شان بپردازند به همین دلیل از مردم خواسته می‌شود تا به هر مطلب غیر رسمی توجهی نداشته باشند.
وی ادامه داد: باید به این نکته توجه کرد که زندگی جاری است و فقط وقفه کوتاهی در روند اصلی آن رخ داده که با رعایت مسایل بهداشتی به زودی این مشکل نیز برطرف خواهد شد.
عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: نکته مهمی که گاهی از آن غفلت می‌شود این است که بعد از فروکش کردن این نوع بحران‌ها ممکن است شاهد رفتارهای وسواسی و یا اضطراب در برخی افراد که زمینه مساعد برای بیماری‌های روحی و روانی را دارند باشیم به همین دلیل توصیه می‌شود افراد مستعد در این موضوع، درمان و مشاوره فردی خود را از هم اکنون آغاز کنند و همچنین در محیط‌های پر استرس قرار نگیرند.
اصغری افزود: مردم و به خصوص والدین، نقش به سزایی در فراهم کردن ایجاد آرامش در شرایط فعلی جامعه برای کودکان دارند تا عملکرد سیستم ایمنی بدن افراد بهبود یابد لذا باید خانواده را از تاثیر موج‌های منفی موجود در رسانه‌های مخرب مصون سازی کرد.
وی ادامه داد: اکنون که توصیه به ماندن در منزل به عنوان یکی از راه‌های کمتر در معرض آلودگی این ویروس قرار گرفتن تعریف شده است باید از آن به عنوان یک فرصت مناسب استفاده کرد تا کمبود حضور در خانواده و ارتباط با کودکان و بازی با آنها و فراهم کردن محیط با نشاط همراه با آرامش در خانه جبران شود.
عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: توصیه به مطالعه و خواندن کتاب قصه برای کودکان، همچنین پرداختن به انجام کارهای عقب افتاده و استفاده از فرصت معنوی ماه رجب برای مناجات و دعا در کنار ورزش و تحرک در محیط خانه می‌تواند همراه با مثبت اندیشی در افزایش روحیه و کاهش اضطراب کمک کننده باشد.
اصغری افزود: در علم روانشناسی موضوع امنیت و احساس امنیت وجود دارد که به عنوان  یک قاعده، احساس امنیت گاهی از خود امنیت مهم تر شناخته می شود مثلا الان احساس عدم امنیت از ویروس کرونا از اصل آن بزرگتر شده است که وضع مطلوب آن است که سعی کنیم برای جامعه بین احساس امنیت و وجود امنیت همخوانی وجود داشته باشد.  
وی ادامه داد: در این روزها که اخبار منفی به سرعت در میان مردم گردش می‌کند باید پیام‌های مثبت نیز به دیگران منتقل شود در غیر این صورت توصیه می‌شود افراد برای مدتی از رسانه‌ها بهخصوص شبکه های اجتماعی و تلفن‌ همراه دوری کنند و به دیگر فعالیت‌های روزمره بپردازند.

برچسب‌ها ویروس کرونا کمیته کشوری کرونا اختلال اضطراب منتشر مشهد دانشکده روانشناسی اختلال استرس پس از حادثه دانشگاه فردوسی مشهد پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد دانشکده روانشناسی اختلال استرس پس از حادثه دانشگاه فردوسی مشهد ویروس کرونا مشهد دانشکده روانشناسی اختلال استرس پس از حادثه دانشگاه فردوسی مشهد دانشگاه فردوسی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۲۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودرو قاچاق ۱۰۰ میلیاردی در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان رضوی گفت:در راستای اجرای طرح برخورد با خودرو‌های قاچاق، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی استان در یکی از مناطق شهر مشهد به یک دستگاه خودرو سواری BMW مشکوک و به راننده دستور ایست دادند.

سرهنگ حسین جوانبخت افزود: در ادامه مالک خودرو مدارک و مستندات لازم مبنی بر داشتن مجوز تردد خودرو ارائه نکرد و خودرو موردنظر به پارکینگ منتقل شد که کارشناسان ارزش این خودرو را ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

وی  از شهروندان خواست؛ در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت اقتصادی خارج از چهارچوب قانون مراتب را در اسرع وقت به پلیس پلیس امنیت اقتصادی به شماره ۰۹۶۳۰۰ اعلام کنند.

دیگر خبرها

  • علم‌الهدی: ذلیل شدن استکبار در عملیات وعده صادق
  • لزوم فرهنگ سازی مناسب برای مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه
  • مصارف مالیات برای مردم تبیین شود/لزوم مبارزه با فرار مالیاتی
  • نماینده فلسطین در شورای امنیت: هیچ دولتی نباید مصون از مجازات باشد/ نماینده تل‌آویو تهدید کرد
  • لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید
  • اختتامیه پویش ملی خدا میگه در مشهد برگزار شد
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • اختتامیه پویش ملی «خدا میگه» در مشهد برگزار شد
  • توقیف خودرو قاچاق ۱۰۰ میلیاردی در مشهد