Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@00:38:13 GMT

ضدعفونی مدارس خراسان جنوبی ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۲۰۶۹

ضدعفونی مدارس خراسان جنوبی ادامه دارد

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه آموزش و پیشگیری لازمه مقابله با ویروس کرونا است، گفت: مدیران مدارس موظفند ضدعفونی، آلودگی‌زدایی، پاکسازی و نظافت تمام سطوح و اشیاء، وسایل و تجهیزات، محل‌های توقف و تردد را هر 12 ساعت یک بار یا حداقل روزی یک بار و به صورت متوالی در مدارس با مواد ضدعفونی‌کننده انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدعلی واقعی، چهارشنبه شب 7 اسفند، در بازدید از خوابگاه‌های مدارس شبانه‌روزی خوسف، با بیان اینکه ویروس کرونا به شدت مسری است، تصریح کرد: رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی در محیط‌های آموزشی و خوابگاهی، مهم‌ترین عامل پیشگیری از شیوع و گشترش این ویروس به شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در این ایام تعطیلی مدارس استان، نیروهای خدماتی و سرایداران مدارس زیر نظر کارشناسان سلامت و تندرستی مناطق بدون وقفه تلاش می‌کنند تا فضای مدرسه‌ها برای حضور بدون دغدغه دانش‌آموزان فراهم و آماده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به تلاش‌های مستمر خدمتگزاران و سرایداران مدارس در ضدعفونی کردن محیط مدارس به ویژه مدارس شبانه‌روزی، اظهار کرد: مدیران مدارس موظفند ضدعفونی، آلودگی‌زدایی، پاکسازی و نظافت تمام سطوح و اشیاء، وسایل و تجهیزات، محل‌های توقف و تردد را هر 12 ساعت یک بار یا حداقل روزی یک بار و به صورت متوالی در مدارس با مواد ضدعفونی‌کننده انجام دهند.

واقعی ضمن تأکید بر استفاده از وایتکس یک درصد برای سلامت و تمیز نگهداشتن و سالم‌سازی محیط‌های آموزشی و خوابگاهی، بیان کرد: برای تهیه وایتکس یک درصد، یک پیمانه وایتکس 5 درصد را با چهار پیمانه آب رقیق‌ کرده و استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین شست‌وشو و ضدعفونی تجهیزات و فضاهای مورد استفاده عمومی مانند وسایل عمومی آزمایشگاهی، ورزشی، موس و صفحه کلید رایانه، دستگیره درب‌ها و سرویس‌های بهداشتی ابتدای صبح و بعد از هر زنگ تفریح الزامی است.

بیش از چهار هزار دانش‌آموز دختر و پسر در شهرستان خوسف مشغول تحصیل هستند که از این تعداد، بیش از   500 دانش‌آموز در هفت دبیرستان شبانه‌روزی این شهرستان درس می‌خوانند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مدارس کروناویروس خراسان جنوبی یک بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۲۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم

منوچهر نصیری گفت: طرح «زیست شبانه» با توجه به افزایش تردد در ساعات بامداد بمنظور ایجاد نظم و امنیت اجتماعی و نظارت بر فعالیت‌های واحد‌های صنفی در این ساعات در استان قم ادامه خواهد داشت.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم عنوان کرد: برخورد بدون مماشات با مخلان آسایش و آرامش شهروندان در اولویت فرماندهی انتظامی بوده و این طرح با حضور رده‌های مرتبط پیگیری و اجرایی می‌شود.

از بهمن ماه سال گذشته مصوب شد، هیچ واحد صنفی جز در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مراکز خدمات عمومی بعد از ساعت ۱۲ فعال نباشند.

نیروی انتظامی استان قم نیز طی این مدت با واحد‌های صنفی متخلف برخورد کرده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اورژانس جاده مرگ شبانه‌روزی می‌شود!
  • تلاش شبانه روزی برای ساخت و بهره برداری از طرح‌های عمرانی کلانشهر شیراز
  • احتمال رگبار و رعد و برق در برخی مناطق خوزستان
  • بارندگی ها در خراسان جنوبی ادامه دارد
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی
  • خرد شدن پنجه‌های عقاب در ریگزار طبس/ روزی که وعده صادق محقق شد
  • اعضای دولت به صورت شبانه‌روزی برای حل مشکلات و توسعه کشور می‌کوشند
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم
  • روزی جهانی برای پاسداشت محیط زیست
  • فعالیت شبانه‌روزی در پروژه پارک آبی و آکواریوم