Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-19@07:59:21 GMT

بستری بیماران کرونایی رایگان است

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۲۱۹۵

بستری بیماران کرونایی رایگان است

دکتر انور اسماعیلی اظهار داشت: در مجموع بیمه سلامت در بخش بستری ۹۰ درصد و بخش درمان سرپایی نیز ۷۰ درصد تعرفه‌های دولتی این گونه بیماران را پرداخت می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر و با توجه به شیوع ویروس کرونا و مردم نران تامین هزینه برای بیمارانی که مشکوک به این ویروس بودند و در بیمارستان‌های در نظر گرفته شده بستری می‌شوند، نباشند چون هزینه درمان به صورت ۱۰۰ درصد رایگان است که ۹۰ درصد آن توسط بیمه و مابقی توسط دانشگاه علوم پزشکی پرداخت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بیمه سلامت کردستان یادآور شد: سازمان بیمه سلامت به عنوان سازمان حمایتی با هدف کمک به نیازمندان و اقشار آسیب پذیر جامعه شکل گرفته و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود.

کروناویروس‌ نخستین‌بار در سال ۱۹۶۵ کشف شد و مطالعه روی آن به‌طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت.

این ویروس به طور طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می‌کند، با این حال تاکنون هفت کروناویروس انسانی کشف شده‌ که آخرین نوع آن در دسامبر (آذر- دی) ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین با همه‌گیری در انسان شیوع پیدا کرد.

تاکنون ۱۹ نفر در ایران بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند و تعداد مبتلایان به ۱۴۰ نفر رسیده است.
 

۲۳۵۲۳۱ کد خبر 1357774

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا سلامت روان ویروس درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۲۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۱ فروردین آخرین مهلت ثبت نام رایگان مادران روستایی و عشایر غیرشاغل در صندوق بیمه

اسدی مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: پوشش بیمه اجتماعی برای بانوان روستایی و عشایر خانه‌دار غیر شاغل دارای سه فرزند که فرزندان آنها در قید حیات هستند، به صورت رایگان به همت دولت برقرار می‌شود.

او افزود: بانوان در صورتی که بیمه پرداز اصلی نباشند می‌توانند تا ۳۱ فروردین با مراجعه به سایت روستا و یا مراجعه به کارگزاری‌ها، بخشداری‌ها و فرمانداری محل سکونت خود نسبت به برقراری این بیمه اقدام کنند و در این مرحله فرزند سوم آنها می‌بایست متولد ۱ فروردین سال ۹۶ به بعد باشد و برای سایر بانوان در طرح‌های بعدی فراخوان داده می‌شود.

اسدی بیان کرد: در این طرح بانوان تا ۷ سال از طرف دولت به صورت رایگان بیمه می‌شوند و بعد از آن به ازای تولد هر فرزند جدید ۲ سال به این عدد اضافه می‌شود و همچنین در این طرح شرط سنی برای مادر باردار وجود ندارد.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان روستاییان و عشایر خراسان جنوبی ادامه داد: بعد از این مدت، ۷۰ درصد حق بیمه را دولت پرداخت می‌کند و خود فرد تنها ۳۰ درصد از حق بیمه را متقبل می‌شود که این بیمه شامل بازنشستگی، مستمری بگیری، از کار افتادگی و دیگر خدمات نیز می‌باشد.

او عنوان کرد: کشاورزان غیر ساکن در روستا‌ها نیز می‌توانند تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند حتی اگر در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر باشند و در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر کسانی که بیمه شده اصلی نیستند می‌توانند تحت پوشش این بیمه با پرداخت ۳۰ درصد حق بیمه توسط خود فرد و ۷۰ درصد توسط دولت قرار بگیرند.

اسدی تصریح کرد: شرط سنی برقراری این بیمه حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۵۰ سال است و در استان ۱۶۴ هزار و ۴۱۷ نفر بین ۱۸ تا ۵۰ سال فاقد هیچگونه بیمه شناسایی شدند که تاکنون ۶۰ هزار و ۲۰۰ نفر را بیمه کرده‌ایم و از باقی افراد می‌خواهیم تا نسبت به برقراری این بیمه که مزایای بسیار خوبی دارد اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • اعلام سرانه بیمه درمان پرداختی دهک‌های اول تا نهم/ فرانشیز بستری مددجویان «صفر» شد
  • اختلال در سامانه بیمه‌های سلامت و روستایی بیماران کاشمر را به دردسر انداخت
  • طولانی شدن اختلال در سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک/ بازگشت نسخه‌های کاغذی به داروخانه‌ها
  • بازگشت نسخه کاغذی به پیشخوان داروخانه‌ها
  • چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • رفع اختلال سامانه نسخه‌نویسی بیمه سلامت تا پایان هفته جاری
  • بازگشت نسخ کاغذی به بیمه سلامت با اختلال در سامانه نسخه الکترونیک
  • پیگیری اختلال سامانه نسخه الکترونیک سلامت
  • ۳۱ فروردین آخرین مهلت ثبت نام رایگان مادران روستایی و عشایر غیرشاغل در صندوق بیمه
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر