Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@09:10:56 GMT

هشدار درباره ضدعفونی سطوح با الکل صنعتی

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۲۲۷۹

هشدار درباره ضدعفونی سطوح با الکل صنعتی

خبرگزاری ایسنا: یک متخصص عفونی با انتقاد از مصرف بی‌رویه برخی ویتامین‌ها در جهت پیشگیری از ابتلا به کروناویروس، گفت: هیچ مطالعه‌ای نشان نداده است که مصرف ویتامین خاصی می‌تواند در بهبود یا عدم ابتلا به کروناویروس موثر باشد.

دکتر مسعود مردانی گفت: تنها برخی مطالعات نقش ویتامین C را در بهبود مختصری در علائم بیماری نشان می‌دهد البته، بنده توصیه می‌کنم به جای مصرف این ویتامین از پرتقال و سایر مرکبات استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: به دنبال برخی اخبار مبنی بر آثار موثر ویتامین C، این ویتامین نیز در داروخانه‌ها به راحتی یافت نمی‌شود که این موضوع درست نیست.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره میزان ماندگاری ویروس روی لباس افراد و لزوم شستشوی هر روز لباس‌ها، با بیان اینکه ممکن است آلودگی بر روی لباس‌های افراد بنشیند، گفت: توصیه به شست‌وشوی مداوم لباس‌ها بویژه پس از بازگشت به منزل را نمی‌کنیم اما، بهتر است پس از خارج کردن لباس‌ها از تن آنها را در ورودی خانه قرار داده و یا داخل کیسه‌ای مخصوض بگذارند و برای استفاده مجدد به همان شکل اقدام به پوشیدن لباس کنند.

مردانی همچنین در پاسخ به سوال ایسنا درباره مصرف الکل برای ضدعفونی کردن سطوح تاکید کرد: استفاده از الکل صنعتی را به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم؛ چرا که در صورت جذب شدن در بدن می‌تواند باعث کوری، نارسایی کلیه و... شود. استفاده از الکل اتانول نیز برای یک بار می‌تواند برای ۳ تا ۴ ساعت سطوح را عاری از میکروب کند و به هیچ عنوان نباید سطوح را غرق در الکل کرد.

وی در پایان اظهار کرد: همچنین می‌توانند الکل را با اندکی آب مخلوط کرده و یا از مواد ضد عفونی کننده بر پایه الکل استفاده کنند. اما توجه کنید الکل هنگامی که از روی پوست تبخیر می‌شود، می‌تواند سبب ایجاد خشکی پوست شود که با کرم یا وازلین این مشکل برطرف می‌شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: ویروس کرونا لباس ضدعفونی سطوح الکل صنعتی لباس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۲۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

برای حفظ و تقویت سلامت خود تا ۳۰ سالگی و بعد از آن، این دو عادت ناسالم را ترک کنید:

۱) دریافت ناکافی ویتامین D و کلسیم

مصرف ناکافی کلسیم و ویتامین D می‌تواند تراکم استخوان را کاهش و خطر پوکی استخوان و شکستگی را افزایش دهد. به همین دلیل، مصرف غذا‌های غنی از کلسیم (مانند محصولات لبنی و سبزیجات) و هم‌چنین دریافت نور کافی خورشید یا مصرف مکمل‌های ویتامین D بسیار مهم است. استخوان‌ها در دهه چهارم زندگی (۳۰ سالگی) به مرور تراکم خود را از دست می‌دهند. برای کند کردن این فرآیند و حفظ استحکام استخوان‌ها می‌بایست از مواد مغذی، مانند کلسیم و ویتامین D، استفاده کنید که سلامت استخوان را تقویت می‌کنند.

۲) مصرف بیش از حد قند و شکر

مصرف کربوهیدرات‌هایی با شاخص گلیسمی بالا در ۳۰ سالگی باعث می‌شود که سطح قند خون شما دائماً افزایش یابد؛ که همین مسئله می‌تواند با ذخیره چربی اضافی همراه باشد. در مقابل، مصرف کربوهیدرات‌هایی با شاخص گلیسمی پایین و هم‌چنین انتخاب کربوهیدرات‌هایی که حاوی نوع خاصی از پری‌بیوتیک، به نام نشاسته مقاوم، هستند، می‌تواند به تنظیم بهتر سطح قند خون کمک کرده و سلول‌ها را وادار کند تا به انسولین واکنش بیشتری نشان دهند. همه این‌ها در کنار هم، حتی با افزایش سن، می‌توانند علاوه بر حفظ سلامت بدن، از اثرات متابولیکی منفی جلوگیری کنند.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D
  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند
  • نشانه‌های کمبود ویتامین K
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ
  • کمبود این ویتامین سبب یبوست می‌شود
  • معجزه انبه برای سلامت بدن
  • انگلیس؛ شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل به بالاترین میزان رسید
  • این ویتامین‌ها اضطراب را کاهش می‌دهد
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند