Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروازهای خطوط هوایی مصر به عربستان امروز به دلیل لغو سفرهای حج عمره از بیم سرایت و انتشار ویروس کرونا بشدت شاهد آشفتگی شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع مطلع در فرودگاه قاهره از «آشفتگی شدید» در خطوط پروازی میان مصر و عربستان خبر دادند. 

این منابع به روزنامه القدس العربی گفتند که بعد از صدور دستور لغو حج عمره و روادیدهای گردشگری در عربستان، مرکز عملیات وزارت هواپیمایی مصر در دستوری به فرودگاه قاهره و دیگر فرودگاه‌های مصر، لغو سفرها به عربستان سعودی برای حج عمره یا گردشگری را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، این تصمیم در عربستان در پی نگرانی از انتشار و شیوع ویروس اتخاذ شده است. خبرگزاری رسمی عربستان (واس) اعلام کرده است که این تصمیم موقت است.

واس گزارش کرده است که «مسئولان بهداشتی ذی‌ربط در عربستان تحولات مربوط به ویروس کرونا را از نزدیک دنبال می‌کنند... در پی توصیه مسئولان برای رعایت استانداردها برای پیشگیری، دولت تصمیم به تعلیق ورود [مسافران و گردشگران] گرفته و این مسئله شامل سفرهای حج عمره و بازدید از مسجد شریف نبوی به شکل موقت می‌شود». 

پس از انتشار ویروس کرونا در چند کشور، شمار کشورهای عربی که ثبت این ویروس را اعلام کرده‌اند به بیش از هفت کشور از جمله امارات، بحرین، کویت،‌ لبنان،‌ عراق و الجزایر رسیده است. 

انتهای پیام/ص 

منبع: فارس

کلیدواژه: عربستان سعودی مصر عربستان حج عمره حج عمره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۲۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان انتظاری ۹ ساله / نخستین گروه زائران عمره راهی عربستان شدند

نخستین گروه زائران عمره از تهران در قالب دو کاروان ۸۵ نفره پس از حدود یک‌دهه چشم‌انتظاری، لحظاتی پیش با پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) خاک ایران را به مقصد عربستان سعودی ترک کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آئین بدرقه رسمی نخستین کاروان زائران عمره از تهران با حضور حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و عبدالله بن سعود العنزی سفیر عربستان سعودی در ایران امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در فرودگاه امام خمینی (ره) برگزار شد.

پس از ۹ سال توقف، با برگزاری مراسم بدرقه رسمی اعزام زائران عمره در قالب ۲ کاروان ۸۵ نفره از استان‌های کردستان و کرمانشاه از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) انجام و عاشقان چشم انتظار زیارت خانه خدا با پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران راهی مدینه منوره شدند.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های به انجام رسیده توسط سازمان حج و زیارت و سازمان هواپیمایی، زائران عمره گذار کشورمان تا ۱۳ اردیبهشت ماه جاری از طریق ۱۱ فرودگاه کشور راهی سرزمین وحی خواهند شد؛ قرار است زائران خانه خدا در قالب ۱۱ پرواز به ترتیب از فرودگاه‌های مشهد (۳ اردیبهشت)، زاهدان (۴ اردیبهشت)، اهواز (۵ اردیبهشت)، تبریز (۶ اردیبهشت)، یزد (۷ اردیبهشت)، کرمان (۸ اردیبهشت)، بندرعباس (۹ اردیبهشت)، ساری (۱۰ اردیبهشت)، اصفهان (۱۱ اردیبهشت)، شیراز (۱۲ اردیبهشت) و مشهد (۱۳ اردیبهشت) و فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) عازم عربستان سعودی شوند.‌

در عملیات عمره امسال ۵۷۲۰ زائر خانه خدا عازم سرزمین وحی می‌شوند که ۲۸۶۰ زائر از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ۲۸۶۰ زائر از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) برای انجام مناسک عمره مفرده عازم خانه خدا می‌شوند؛ تمامی پروازها توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود و آخرین پرواز برگشت زائران نیز در تاریخ ۲۳ اردیبهشت به انجام خواهد خواهد بود.

شمس‌الدین فرزادی‌پور مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) نیز پیش تر اظهار کرد: در عملیات انتقال زائران عمره، روزانه اعزام حدود ۵۰۰ زائر به سرزمین وحی انجام خواهد شد.

وی افزود: عملیات اعزام زائران عمره مفرده با انجام روزانه ۲ پرواز به مقصد فرودگاه مدینه از امروز دوشنبه آغاز می‌شود.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: عملیات اعزام زائران با انجام ۴۴ پرواز رفت‌وبرگشت از ۱۱ فرودگاه کشور انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در عملیات عمره با انجام ۴۴ پرواز رفت‌وبرگشت، بیش از پنج‌هزار زائر به سرزمین وحی اعزام می‌شوند و عملیات عمره در ۲۳ اردیبهشت ماه جاری پایان خواهد یافت.

مدیر عامل هما عنوان کرد: عملیات حج تمتع نیز از ۲۴ اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران همچون سال‌های گذشته با همه توان در خدمت زائران سرزمین وحی خواهد بود.

کد خبر 746787

دیگر خبرها

  • اعزام نخستین گروه از زائران عمره به عربستان پس از ۹ سال
  • درخواست حسینی از عمره‌گزاران ایرانی برای احترام به قوانین عربستان
  • پایان انتظار ۹ ساله / نخستین گروه زائران عمره راهی عربستان شدند
  • پایان انتظاری ۹ ساله / نخستین گروه زائران عمره راهی عربستان شدند
  • نخستین گروه از زائران عمره راهی عربستان شدند
  • آغاز پروازهای عمره مفرده از بامداد دوشنبه بعد از گذشت ۹ سال
  • پروازهای عمره مفرده از بامداد دوشنبه آغاز می‌شود
  • اعزام نخستین گروه پزشکان ایرانی داوطلب به سفر عمره
  • اعزام اولین کاروان عمره مفرده از فردا؛ ۵ هزار زائر راهی سرزمین وحی می‌شوند
  • آشفتگی و هرج و مرج در فرودگاه دبی در پی بارش‌های سیل آسا