Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی هرمزگان در کارگروه اقتصادی ، اشتغال و سرمایه گذاری استان به تشریح گزارش عملکرد صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی در راستای حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عرصه منابع طبیعی پرداخت .

به گزارش خبرگزاری برنا در  هرمزگان؛ حجت دهقانی گفت :اصلی ترین ویژگی صندوق های حمایت از توسعه منابع طبیعی غیر دولتی بودن آنهاست زیرا سهم مشارکت دولت در آنها حداکثر 49 درصد و سهم تولیدکنندگان حداقل 51 درصد میباشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود  : این صندوق با عضویت 34 شرکت تعاونی فراگیر منابع طبیعی و با سرمایه بالغ بر 41 میلیارد و 543 میلیون ریال با هدف توانمند سازی و حمایت از فعالان غیر دولتی بخش منابع طبیعی و آبخیزداری به ویژه مرتعداران و کمک به گسترش اشتغال و بهبود معیشت آنها تاسیس شده است .

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی هرمزگان افزود : این صندوق تاکنون موفق به پرداخت 35 میلیارد و 793 میلیون ریال تسهیلات در بخش های آبخیز داری ، خرید نهاده های دامی ، بیابان زدایی ، ایجاد کارگاه خوراک دام ، تولید نهال و طبیعت گردی گردید .

حجت دهقانی گفت : در این جلسه خواستار کمک های فنی اعتباری به استناد ماده 31 قانون برنامه ششم توسعه کشور در خصوص مجوز دولت برای کمک به صندوق های بخش کشاورزی و پیگیر افزایش سرمایه سهم دولت در صندوق به منظور افزایش توان صندوق برای پرداخت بیشتر تسهیلات به سهامداران از کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۲۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم

به نظر می‌رسد عربستان با برگزاری یک تور برای پروژه نئوم قصد دارد پیشرفت‌های انجام‌شده پروژه The Line را به نمایش بگذارد.

به گزارش دیجیاتو، عربستان احتمالاً میزبان سرمایه‌گذاران مختلف خواهد بود. هدف این گردهمایی و بازدید از نئوم، علاقه‌مندکردن بانکداران و سرمایه‌گذاران به این شهر بیابانی است. پیش‌ازاین عربستان با برگزاری نمایشگاه در شهر‌های مختلف مانند نیویورک و لندن و با نشان‌دادن ویدیو‌های واقعیت مجازی از این شهر، قصد داشت تا سرمایه‌گذاران را به این پروژه جاه‌طلبانه ترغیب کند.

جذب سرمایه‌گذاران برای پروژه نئوم عربستان

نئوم دارای قسمت‌های مختلفی است و یکی از عجیب‌ترین آن‌ها، پروژه The Line است که به‌صورت یک شهر افقی ساخته می‌شود و قرار است تا سال ۲۰۳۰ تکمیل گردد. البته به‌نظر می‌رسد عربستان اخیراً خیال‌پردازی خود را برای این پروژه کاهش داده است. درحالی که دولت این کشور در مقطعی امیدوار بود تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱.۵ میلیون نفر در The Line زندگی کنند، اکنون انتظار دارد که تا آن زمان کمتر از ۳۰۰ هزار نفر را در این شهر جای دهد.

به گفته برخی از منابع آگاه، تاکنون برخی از بانک‌های خارجی در ارائه وام‌های کلان به نئوم مردد بوده‌اند، زیرا عربستان هنوز به این پروژه ضمانت دولتی نداده است. بیشتر بودجه نئوم تاکنون به صورت تزریق سهام از سوی صاحب آن یعنی صندوق ثروت دولتی عربستان سعودی که توسط ولیعهد، «محمد بن سلمان» مدیریت می‌شود، فراهم شده است.

عربستان قصد دارد برنامه‌های چشم‌انداز ۲۰۳۰ تا حدودی از طریق سرمایه‌های خارجی تأمین شود و امیدوار است تا سال ۲۰۳۰ سالانه به ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی برسد که تقریباً سه برابر بیشتر از آنچه تاکنون به دست آورده است.

دیگر خبرها

  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • ارزپاشی بانک مرکزی از محل ذخایر ارزی و منابع صندوق توسعه ملی
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • حمایت از لایحه جوانی جمعیت برنامه اصلی شهرداری قزوین
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد