Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-23@14:27:53 GMT

توزیع گسترده مواد ضدعفونی‌ کننده در سطح شهر

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۲۴۱۰

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  حسین مدرس خیابانی  با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده از سوی ستاد تنظیم بازار برای عرضه گسترده کالاهای اساسی متناسب با شرایط فعلی بازار گفت: با ابلاغ معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت مقرر گردید تا سهمیه ویژه کالاهای اساسی میزان دو برابر نیاز، به استانهای سراسر کشور اختصاص یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

* عرضه گوشت منجمد وارداتی با قیمت 41 هزار و 800 تومان

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: علاوه بر این، در جلسه ستاد تنظیم بازار مقرر گردید تا عرضه گوشت از محل ذخایر با حداکثر 10 درصد سود در شبکه‌های توزیع، عرضه گردد؛ به نحوی که علاوه بر گوشت منجمد وارداتی با نرخ 41800 تومان برای مصرف‌کنندگان، قرار است گوشت ران با نرخ 44000 تومان به صورت حداکثری در شبکه‌های منتخب از جمله میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی توزیع شود.

 

* تخصیص سهمیه ویژه شکر به استان‌ها

مدرس خیابانی با تاکید بر شرایط بی‌نظیر کالاهای اساسی در کشور و عدم وجود مشکل در عرضه آن متناسب با نیاز مردم در شرایط کنونی، تصریح کرد: علاوه بر سهمیه‌های عادی عرضه شکر، قرار بر این است که سهمیه ویژه تخصیصی به استان‌ها به میزان 30 هزار تن شکر برای دو شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره‌بار در بسته‌بندی‌های یک کیلوگرمی تخصیص یابد تا با قیمت هر بسته 5 هزار و 900 تومان عرضه گردد.

 

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با تمهیدات صورت گرفته، متناسب با نیاز مردم، کالاهای اساسی و اقلام بهداشتی از جمله شوینده ها، موادبهداشتی و ژل ضدعفونی‌کننده به میزان مورد نیاز مردم و با نرخ مصوب توزیع شود.

 

* توزیع گسترده شوینده‌ها و ژل ضدعفونی‌کننده تا ساعتی دیگر در سطح شهر

این مقام مسئول در وزارت صنعت با اشاره به جلسه امروز با معاون اول رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: توزیع گسترده با قیمت مصوب انواع شوینده‌ها و ژل ضدعفونی‌کننده در میادین میوه و تره‌بار، ایستگاه‌های مترو و نیز کانکس‌های سیار در سطح شهر به زودی و ظرف روزهای آینده آغاز خواهد شد، ضمن اینکه وزارت صمت با وزارت بهداشت نیز رایزنی‌هایی صورت داده تا بتوان علاوه بر توزیع رایگان ماسک در مراکز درمانی، شرایطی را فراهم کنیم که ماسک تنفسی با قیمت مصوب در داروخانه‌ها نیز توزیع گردد.وی افزود: هم‌اکنون صادرات ماسک تنفسی ممنوع بوده و واردات آن هم با تعرفه صفر در حال انجام است، ضمن اینکه تولید داخلی نیز دو برابر میزان تولیدی در شرایط عادی، برنامه‌ریزی شده است.

 

فارس

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: قائم مقام وزیر صنعت وزارت صمت کالاهای اساسی اقتصاد جام نیوز کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۲۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی : توقف تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی کذب است

بانک مرکزی ادعای توقف تخصیص ارز به کالاهای اساسی را تکذیب و اعلام کرد: در فروردین ماه امسال، ۶۲۱ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و دارو با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تامین شده است.

به گزارش ایرنا، بانک مرکزی در پاسخ به انتشار مطلبی با عنوان «اختصاص ارز به کالاهای اساسی متوقف شد/ بانک مرکزی مراقب کمبود کالا در بازار باشد» امروز (یکشنبه ۲ اردیبهشت) در سایت اقتصاد آنلاین و طرح ادعایی به نقل از عضو هیات نمایندگان اتاق تهران مبنی بر اینکه «بیش از یک ماه است که به کالاهای اساسی ارز تخصیص نیافته است»، اعلام کرد: ضمن تکذیب این ادعای نادرست و عاری از حقیقت، اعلام می‌شود که بر اساس آمار موجود در یک ماهه ابتدایی سال جاری ۲ میلیارد و ۷۷۲ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شد.

بانک مرکزی تاکید کرد: بر این اساس طی فروردین ماه سال جاری، ۶۲۱ میلیون دلار ارز جهت واردات کالاهای اساسی و دارو با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تامین شد که ۵۴۸ میلیون دلار آن بابت کالاهای اساسی و کشاورزی شامل اقلام گندم، دانه‌های روغنی نهاده‌های دامی بوده است.

بانک مرکزی همچنین افزود: طی این مدت تامین ۶۹ درصد نیازهای وارداتی صنایع مختلف کشور با دلار ۴۱۰۰۰ هزار تومان (ارز نیمایی) صورت گرفته است.

همچنین اعلام شد که ۲۷ درصد واردات که مربوط به کالاهای اساسی و داروست، با نرخ دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تامین می‌شود. نیازهای بخش خدمات هم که حدود ۴ درصد است، با نرخ ۴۳ هزار تومان تامین می‌شود. میانگین وزنی کل ارز تامین شده نیز عدد ۳۷۵۰۰ تومان را نشان می‌دهد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است/ توزیع در ۸ استان
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود
  • سبد غذایی مناسب ایرانیان تا پایان هفته اعلام می‌شود
  • بانک مرکزی : توقف تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی کذب است
  • برخورد با هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی
  • واکنش وزارت جهاد کشاورزی به احتکار کالاهای اساسی | قیمت هیچ کالایی تغییر نکرده است
  • نظارت بر مراکز تامین و تولید کالاهای اساسی کشاورزی آغاز شد
  • بازوهای نظارتی کشور وارد عمل شدند
  • مشکلی در فراوانی کالاهای اساسی نداریم/توزیع ۲۰۰۰ تن برنج و ۱۰۰۰ تن مرغ در اصفهان