Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@02:02:02 GMT

مرخصی سربازان برای پیشگیری از شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۲۵۳۰

مرخصی سربازان برای پیشگیری از شیوع کرونا

ایسنا/خراسان جنوبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از سوی ریاست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به پادگان‌ها  درخواست داده شده که به سربازانی که از مناطق آلوده به ویروس کرونا به استان آمده‌اند مرخصی داده شده و محیط پادگان‌ها کنترل شود که در حال پیگیری این درخواست هستیم.

کامبیز مهدی‌زاده، امروز پنج شنبه 8 اسفند در کمیته اطلاع‌رسانی پیشگیری از بیماری کرونا، با اشاره به همکاری مطلوب نیروهای نظامی و انتظامی، اظهار کرد: نظافت‌ و ضدعفونی‌ها در آسایشگاه‌های سربازان و پادگان‌ها در حال انجام بوده و گزارش عملکردها به ما می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: باتوجه به اینکه بیماری آنفلوآنزا از اواخر مهر تا اوایل دی در استان حاکم بود، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از دی ماه آماده مبارزه و مقابله با مرحله دوم شیوع این بیماری در استان بود که خوشبختانه راند دوم این بیماری آغاز نشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: به جهت کسب آمادگی‌ها در مورد بیماری آنفلوآنزا، تیم دانشگاه و مراکز پزشکی کاملا آماده بودند.  

مهدی‌زاده با اشاره به آمادگی کامل مراکز بهداشتی استان، افزود: تنها نگرانی‌ها در مورد کمبود ماده ضدعفونی کننده، ماسک و وسایل خفاظت فردی پزشکان وجود داشت که وزارتخانه قول داد در هفته آینده این وسایل را در اختیار استان قرار دهد.

وی با بیان اینکه تیم پزشکی استان از لحاظ آموزش و برخورد با موارد مشکوک کاملا آماده هستند و آموزش‌های لازم را دیده‌اند، تصریح کرد: این امر که ما درب هر خانه ماسک توزیع کنیم، امکان‌پذیر نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه ماسک تاثیر بسزایی در کنترل بیماری ندارد، یادآور شد: مردم توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند تا از بروز این بیماری جلوگیری شود و این مرحله از بحران را به سلامت پشت سر بگذاریم.

مهدی‌زاده خاطرنشان کرد: تاکنون موردی از مرگ و میر ناشی از این بیماری در کودکان زیر 9 سال دیده نشده است.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۲۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما­  دکتر بنار در نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قم در حال برگزاری است افزود: ما در مجموع ۲۶۳ هزار دانشجو داریم که از این تعداد بیش از ۸۶ هزار دانشجوی خوابگاهی مجرد و ۸۶۴ دانشجوی خوابگاهی متأهل هستند و ۵ هزار متقاضی داریم که خوابگاه ندارند. مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه تعداد خوابگاه‌های متأهلی هزار و ۶۹ و مجموعه تخت‌های خوابگاه‌های مجردی ما ۹۱ هزار تخت است، گفت: با توجه به فرسودگی برخی خوابگاه‌ها و پذیرش دانشجویان جدید حدود ۵۷ هزار تخت نیاز داریم که باید اضافه شود.

دیگر خبرها

  • دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
  • دو مدال طلا جهانی، دستاورد دانشجوی مخترع علوم پزشکی بیرجند
  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • بالای ۸۰ درصد از تشخیص بیماری‌ها در ایران وابسته به آزمایشگاه‌ها است
  • شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • برطرف کردن نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی از اولویت های برنامه ریزی کلان در کردستان است
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد