Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@12:46:20 GMT

عراق| موضع حکیم درباره تشکیل کابینه علاوی

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۲۶۵۷

عراق| موضع حکیم درباره تشکیل کابینه علاوی

رئیس جریان حکمت ملی عراق موضع خود را در خصوص تشکیل کابینه «محمدتوفیق علاوی» اعلام کرد. ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۲ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المیادین، «عمار حکیم» رئیس جریان حکمت ملی عراق یک پروژه سیاسی ملی معرفی کرده است و موضع خود را در رابطه با تشکیل دولت با وزرای «محمد توفیق علاوی» مامور تشکیل دولت عراق اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حکیم از همه نیروهای سیاسی و فعالان و نخبگان دانشگاهی خواست تا برای تاسیس این پروژه تلاش کنند. وی اظهار داشت که این پروژه متمرکز بر دو اصل است؛ اول قیام ملت عراق و تشکیل دولتی قدرتمند و دوم بازگرداندن حاکمیت و دموکراسی و توسعه نظام کشور.

حکیم: شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس پیروزی را در عراق رقم زدند/مرجعیت قطب‌نمای ماستعراق|اعلام وزیران پیشنهادی کابینه علاوی+سوابق

رئیس جریان حکمت ملی عراق در رابطه با موضع خود در زمینه صحنه سیاسی این کشور درخواست تشکیل یک دولت انتقالی به مدت یک سال را داد تا بتواند در سریع‌ترین زمان ممکن رای اعتماد پارلمان را به دست آورده و انتخابات زودهنگام پارلمانی نیز طبق قانون و تحت نظارت یک کمیته مستقل برگزار شود. وی همچنین نسبت به قدرت گرفتن نیروهای غیر دولتی در عراق نیز هشدار داد.

عمار حکیم خاطرنشان کرد که امروز در برابر یک مسیر جدید و متفاوت از سال 2003 قرار گرفته‌ایم که این مسیر از راه برگزاری انتخابات زودهنگام عبور می‌کند.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "عراق"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عراق اخبار عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۲۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اراضی اشغالی

به گزارش خبرآنلاین آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌خواستند از حریم هوایی ۲ کشور برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای پرتاب شده توسط جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند، اما عربستان و امارات چنین فرصتی را به آنها ندادند.

در عین حال مقامات عرب خاطرنشان کردند ۲ کشور عربی با ایالات متحده و اسرائیل تنها به تبادل اطلاعات پرداختند که به ادعای این منابع در دفع حملات ایران نقش داشته‌ است.

وال استریت ژورنال همچنین اشاره می‌کند ریاض و ابوظبی سعی کرده‌اند در مورد درگیری شدید در خاورمیانه بی‌طرف بمانند.

به نقل از ایسنا این گزارش در حالی منتشر شده که منابع آگاه در گفت‌وگو با «العربیه» هر گونه مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران به فلسطین اشغالی را تکذیب کردند.

منابع مطلع شامگاه دوشنبه به العربیه گفتند هیچ وبگاه رسمی عربستان اظهاراتی مبنی بر مشارکت این کشور در رهگیری حملات اخیر ایران منتشر نکرده است.

پیش‌تر برخی منابع خبری رژیم صهیونیستی با انتشار اخباری و منسوب کردن آن به یک پایگاه خبری رسمی سعودی مدعی شدند عربستان در ائتلاف دفاعی اخیری که برای مقابله با حملات ایران شکل گرفته، ایفای نقش داشته است.

ایران شامگاه شنبه با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد به سوی فلسطین اشغالی به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری تهران در دمشق پاسخ داد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896240

دیگر خبرها

  • حکیم: قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی اسرائیل ثابت شد
  • حکیم: ایران قدرت خود را به جهانیان ثابت کرد
  • حکیم: ایران قدرت خود به جهانیان را ثابت کرد
  • سید عمار حکیم: هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • عمار حکیم: قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی ثابت شد
  • قدرت ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی ثابت شد
  • حکیم: ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی قدرت خود را ثابت کرد
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اراضی اشغالی
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اسرائیل
  • کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بار دیگر درباره ایران تشکیل جلسه داد